Skocz do zawartości

Duże spalanie, dziwne obroty, smrodzik z rury


Gość clr22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem od ojca Vectrę B rocznik 1996 silnik 1.6 75KM. Samochód zanim zdałem prawko stal miesiąc czasu ale odpalam go co 3 dni i chodził z 15 minut na biegu jałowym. stal cały grudzień. Mam problem z jego spalaniem. Ojciec sam jest zdziwiony bo w zimę spalał mu maksymalnie 10l /100km w mieście... Mi coś od początku jak zacząłem jeździć dziwnie spalał... 17,5 /100km w mieście. i teraz miałem pełny bak do odbicia pistoletu.. 60 litrów benzyny 95. zostało mi jakieś 8 litrów w baku po przejechaniu 340km po mieście i raz w trasę 70km w tych 340km... Podliczając 60-8=52 litry... 52 : 3.4= ponad 15 litrów... Bylem na komputerze i ZERO błędów... dodam jeszcze ze dzisiaj zauważyłem ze rura samochodu jest w środku okopcona czarnym osadem i pluje woda i kapie czarna woda z tej rury... a w dodatku zalatuje zgniłymi jajami... Co jeszcze zauważyłem jak stoi na biegu jałowym silnik dziwnie jakoś chodzi tak jakby coś go przyduszało a jak dodam gaz do dechy to nie ma płynnego ryku silnika tylko tak przerywanie i trochę samochód cały skacze. Nie wiem czy zrozumieliście o co mi chodzi ale wie ktoś co to może być? najgorsze to te spalanie prawie 16 litrów na 100km. No i nie niepokojąca praca silnika, ze go tak przydusza i obroty są nierówne chyba jak słyszę po silniku. No i jak siedzę w samochodzie i tak go dusze na jałowym biegu do dechy tak dłużej to śmierdzi tymi jajami i lekko skacze... tak jakby wskoczył na maksymalne obroty i spadał nie równa praca... POMOCY! a tą wodą to pluje mi na odległość 5 metrów chociaż czasami na odległość metra skąd tyle tej śmierdzącej wody? Te skakanie mogę opisać tak jakby ktoś pedał gazu naciskał do dechy i minimalnie spuszczał w szybkim tempie tak jakoś 3 razy w ciągu sekundy... NACISKAŁ spuszczal NACISKAŁ spuszczał NACISKAŁ spuszczał NACISKAŁ spuszczał. Nie ma po prostu tego ciągłego ryku silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemo1404

Miałem podobne objawy i w moim przypadku padła jedna świeca (dokładnie na 3 cylindrz), po wymiane jak ręko odjął :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy i w moim przypadku padła jedna świeca (dokładnie na 3 cylindrz), po wymiane jak ręko odjął :-)

Pod komputer był podłączony, pali na wszystkie gary :-) komputer by nie pokazal ze swieca jest walnieta jakas jak wszystkie gary pala?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vectra2006

Sprawdz swiece , filtr powietrza i paliwa, jak rowniez przewody. masz duzo wody w tlumiku bo go odpalales i zostawiales na wolnych obrotach, trzeba go bylo czasami dobrze przegazowac :-) tak to wszystko sie rozgrzewalo i skraplalo, teraz jak jezdzisz to wszystko sie wydostaje, przynajmniej taka jest moja teza :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza wymieniony był miesiąc - 1,5 temu :beer: filtr paliwa to raczej chyba w porządku bo jeździ płynnie podczas jazdy nic nie przerywa, a co do świec to może one ale jak by coś było nie tak to chyba by coś było ze spalaniem i dym z rury był by raczej ciemny a nie biały? czy się mylę? :beer: sam już nie wiem tyle pali jak jakaś ciężarówka heh... a jak to katalizator? jak go wytnę to lepiej rurkę wstawić czy strumienice? ten katalizator ma już 15 lat chyba czas go wyciąć? albo jest pusty wypalony albo zapchany...

Usunąłem zbędny cytat/daro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemo1404

No u mnie świecy nie pokazywało na kompie,

zamiast kata lepiej rurkę wspawać, bedzię trochę głośniej ale według mnie to lepsze rozwiązanie niż strumiennica,

Może uszczelkę pod głowicą wypaliło?:beer:?:-)?:beer:??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhm.... chyba tak zrobie ta rurke zamiast kata :hyhy: pod jaka glowica? ale wycieku nie mam zadnego... benzyna tez nie czuc... a jak wytne kata to spalanie bedzie mniejsze ? przybedzie wiecej KM ? cos tak czytalem ze lepsze kopyto ma wtedy autko

Usunąłem zbędny cytat/daro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemo1404

a jak wytne kata to spalanie bedzie mniejsze ? przybedzie wiecej KM ? cos tak czytalem ze lepsze kopyto ma wtedy autko

kolejny tuningomaniak :wink::hyhy: ma to na celu zaoszczędzenie kasy za nowego kata a nie podrasowanie bryczki :( może trochę lepiej wkręca się na obroty i jest trochę głośniej ale nic poza tym :lol:

 

pod jaka glowica? ale wycieku nie mam zadnego...

płynu chłodzącego nie ubywa, olej w zbiorniczku się nie pojawia

a to jest właśnie głowica :drunk::drunk:

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vectra2006

Może uszczelkę pod głowicą wypaliło?:hyhy:?:wink:?:lol:??

plus do tego moze zawór wypalony??? wylotowy - tlumaczylo by ta "wode"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności