Skocz do zawartości
SKAT

Opel Astra 1.6 szarpanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podczas jazdy, przy każdej prędkości silnik przerywa czyli wyczuwalne jest szarpanie. Zostały wymienione świece, palec, kopułka, wymieniony jest również pasek rozrządu i wyregulowany zapłon. Dodam też że po wymianie świec jedna z nich tzn. z trzeciego cylindra jest obkopcona, pozostałe są białe. Z rana przy odpaleniu silnik chodzi jakby nie dostawał prądu na wszystkie gary, po rozgrzaniu zaczyna pracować w miare równo, czy to może broić cewka ?. Dodam też że po pewnym czasie od uruchomienia silnika zapala się kontrolka od Checka. Zawór EGR pracuje bo jak przygazuje to palcami wyczuwam jak się rusza membrana. Niestety ale na sondzie Lambda nie ma wogóle napięcia, ale jest podłączona prawidłowo. A na to wszystko w dodatku silnik na wolnych obrotach osiąga bardzo wysoką temperaturę, włącza się wentylator co chwile a mamy przecież niskie temperatury na dworzu, podczas jazdy temperaturka jest OK.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od odczytania błędu z kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, był podłączany komputer i nie chce się połączyć z komputerem w aucie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Miałem podobny problem też mi moja asterka delikatnie szarpała.

Ja zrobiłem tak:

Odłączyłem "-" klemę z akumulatora na około 45min po tym czasie następuje reset komputera a co za tym idzie błędów też. Po tym czasie zakładasz klemę zapalasz auto bez dodawania gazu (na benzynie jeśli masz gaz) i ma chodzić na wolnych obrotach do pełnego nagrzania aż załączy się wentylator - w tym czasie komputer uczy się wszystkich wartości i ustawiają się czyjniki z komputerem. Po tym przez 20 minut musisz jeździć z różnymi prędkościami.

 

Po tym zabiegu moje auto było nie do poznania, silnik chodzi do tej pory płynnie i bez problemowo.

 

podrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam jeszcze jedno pytanie. Proszę powiedzieć mi czy przyczyną może być EGR ?? lepiej go zaślepić czy wyczyścić i niech pracuje... ??


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną szarpania były przewody oraz cewka. Po wymianie tych elementów szarpanie ustąpiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy np po nocy miałeś też szarpania przy ruszaniu??

Edytowane przez daro
zbędny cytat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:]

Posiadam opla astrę g z silnikiem 1.6 8v 75KM (oznaczenie X16SZR) z LPG.

Od pewnego czasu mam z nią pewien problem...Mianowicie podczas równomiernej jazdy ok 2,5 tys obrotów auto szarpie, tak jak by je coś trzymało i puszczało. Na początku myślałem, że chodzi o hamulce ale jednak nie w tym tkwi problem:/ Ponadto dziwną rzeczą jest to, że auto w zimie paliło mniej niż w lecie... Na początku w jezdzie mieszanej ok 9l gazu, a teraz 11 a nawet 12:/ Ciągle pali mi się kontrolka recylkulacji spalin, ale dziwne obajawy pojawiły się dużo później...a i jeszcze czasem na czwartym cylindrze pęka porcelanka od świecy.

Bardzo proszę o pomoc:]


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy np po nocy miałeś też szarpania przy ruszaniu??

 

Tak miałem taki problem, sprawdziłem przewody po kolei i okazało się że 4 gar nie palił i dlatego było to szarpanie, po wymianie przewodów wszystko ustąpiło. Dodam też że rano jak silnik był zimny to nie szło jechać.

 

Mianowicie podczas równomiernej jazdy ok 2,5 tys obrotów auto szarpie, tak jak by je coś trzymało i puszczało

 

Spróbuj najpierw od sprawdzenia przewodów, ja zrobiłem to tak: odkręciłem świece przytykałem pojedyńczo do pokrywy zaworów i kręciłem silnikiem jak bym chciał zapalić i patrzyłem czy jest iskra czy też jej nie ma.

Edytowane przez SKAT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy masz teraz przewody a jakiej miałeś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam BOSCHA a jakie miałem to nie wiem sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo ja mam teraz sentech od kilku miesięcy i dzisiaj otworzyłem maskę to zauważyłem przebicie na tym najdłuższym kablu i mam zamiar wymienić. Cewkę wymieniłem tydzień temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to działaj i zdaj relacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jadę zamówić kable beru bo są niewiele droższe od ngk i napiszę jak założę, czy coś się zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej nie ma sprawy. Czekamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety beru nie są dostępne w żadnym sklepie nawet na zamówienie więc założyłem ngk chociaż w każdym sklepie polecali mi janmora. Kultura pracy znacznie się poprawiła natomiast szarpanie niestety jeszcze jest, także nie wiem już o co chodzi.

Edytowane przez kaktus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zaślepić EGR ja tak zrobiłem gdy wymieniałem przy okazji kable.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już miałem zaślepiony i żadnej poprawy ale jak będę miał chwilę to zaślepię i pojeżdżę jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już miałem zaślepiony i żadnej poprawy ale jak będę miał chwilę to zaślepię i pojeżdżę jakiś czas.

Podłączę się do tematu, bo mam bardzo podobne objawy.

Astra I z 92 1,4 bez gazu. Jak delikatnie muskam pedał gazu, to nic się nie dzieje. Pali normalnie, chyba że postoi 3 dni, jak dzisiaj). Podczas jazdy, kiedy mocniej wcisnę pedał gazu szarpie,jakby nie dostawał paliwa. Jak dla mnie są dwie opcje - sonda lub wtryskiwacz. Sondę to wiem jak sprawdzić - odpiąć kabel i miernikiem sprawdzać, jak wskazówka się buja to ok, jak stoi to nok. Nie wiem jak sprawdzić wtryskiwacz. Jeszcze jedno. Cewka, kable, świece raczej nie, bo jak już wskoczy na wyższe obroty, to idzie aż miło. Co może być jeszcze przyczyną ? No i jak sprawdzić ten wtryskiwacz.

Edytowane przez kaftan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.