Skocz do zawartości

czujnik ciśnienia barometrycznego


Rekomendowane odpowiedzi

od jakiegoś czasu autko wchodzi w tryb awaryjny i go zamula. Dzisiaj pojechałem odczytać błędy i się okazało że są trzy: P0105, P0110, P1105. Wcześniej myślałem że to wina zaworu egr więc go wyczyściłem. Okazało się że nic to nie dało. Mechanik wywnioskował z błędów że to raczej przepływomierz i żeby spróbować go przeczyścić. Ale w opisie jednego z tych błędów jest coś o czujniku ciśnienia barometrycznego. Problem w tym że wg google jeden taki czujnik jest przy filtrze powietrza taka mała czarna kostka bosha a drugi jest w kolektorze też bosha tylko że z niebieska naklejka. Nie bardzo wiem jak je sprawdzić i od którego zacząć. Jak sprawdzić przepływomierz? Nie chciałbym wyrzucać 500 zł w błoto. Dodam tylko że gdy tryb awaryjny się nie włącza to auto nierówno wchodzi na obroty tak przy 2500 go szarpie. A jak odłączę przepływomierz i czujnik przy filtrze powietrza to pracuje tak samo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok wychodzi na to że to albo czujnik przy filtrze paliwa albo ten w kolektorze. Ale czy one maja wpływ na nierówna prace silnika nawet jak nie włącza się tryb awaryjny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Ale czy one maja wpływ na nierówna prace silnika nawet jak nie włącza się tryb awaryjny?

Tryb awaryjny czy też kontrolka o awarii włącza się gdy występuje błąd po stronie elektrycznej a jak się nie zapala kontrolka występują po stronie mechanicznej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak się nie zapala kontrolka występują po stronie mechanicznej.

to znaczy że ani przepływomierz ani czujnik ciśnienia atmosferycznego ani czujnik w dolocie nie mogą być przyczyna nierównego wkręcania się silnika na obroty?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a jak się nie zapala kontrolka występują po stronie mechanicznej.

to znaczy że ani przepływomierz ani czujnik ciśnienia atmosferycznego ani czujnik w dolocie nie mogą być przyczyna nierównego wkręcania się silnika na obroty?

 

kolego w pierwszej kolejności sprawdz połączenia wtyczek do czujników ciśnienia doładowania i ciśnienia atmosferycznego,może być trochę zły kontakt ,jeśli to nie pomoże zdemontuj czujniki i przeczyść je ,dmuchnij do środka powietrzem ,jesli bedzie ok ,skasuj błędy

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyczyściłem styki od przepływomierza, czujnika ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania i jak ręką odjął Wszystko jest już ok. Został tylko jeden problem autko przy 2500 tys obr jak się powoli dodaje gazu spadają obroty tak o 300, 400 i żeby przekroczyć 2500 tys to muszę trochę mocniej gaz wcisnąć. Czy to może być wina walniętej przepływki czy może jakaś mechaniczna sprawa bardziej?? Dodam tylko że teraz auto błędów nie pokazuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
Gość VanZ ..
W dniu 22.02.2011 o 17:39, marcinz22 napisał:

Wczoraj wyczyściłem styki od przepływomierza, czujnika ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania i jak ręką odjął Wszystko jest już ok. Został tylko jeden problem autko przy 2500 tys obr jak się powoli dodaje gazu spadają obroty tak o 300, 400 i żeby przekroczyć 2500 tys to muszę trochę mocniej gaz wcisnąć. Czy to może być wina walniętej przepływki czy może jakaś mechaniczna sprawa bardziej?? Dodam tylko że teraz auto błędów nie pokazuje

 

 

 Marcin gdzie jest ten czujnik cisnienia barometrycznego i cisnienia doladowania??

Mam takie same objawy a nie moge nigdzie znaleźć zdjec lub filmów gdzie te czujniki sie znajduja.

dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności