Skocz do zawartości
adamura

Buczenie tłumika końcowego Astra H.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od niedawna jestem właścicielem Astry H z silnikiem 1.3.CDTI i zauważyłem,że pojawia się buczenie tłumika końcowego,najgłośniej w okolicach 2000 obr/min.Czy w tych autach to normalny objaw?Oglądali mi wydech ale nic nie znaleźli.Przy pukaniu w niego wygląda jakby był pusty.Auto jest z 2007 roku więc chyba niemożliwe żeby już się wypalił.Dodam,że auto bez filtra DPF.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mógł się wypalić zdarzało mi się wymieniać tłumik w 2 letnim samochodzie tylko najczęściej zasilane były gazem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od niedawna jestem właścicielem Astry H z silnikiem 1.3.CDTI i zauważyłem,że pojawia się buczenie tłumika końcowego,najgłośniej w okolicach 2000 obr/min.Czy w tych autach to normalny objaw?Oglądali mi wydech ale nic nie znaleźli.Przy pukaniu w niego wygląda jakby był pusty.Auto jest z 2007 roku więc chyba niemożliwe żeby już się wypalił.Dodam,że auto bez filtra DPF.

Witm!Ja również od niedawna śmigam tym modelem i mam podobny problem.Przy obrotach silnika ok 2000 do wnetrza kabiny dociera męczący dźwięk w postaci buczenia gdzieś z pod podłogi auta.Dodam tylko że samochód jest z 2007r z przebiegiem 162000km,bez filtra dpf.Tłumik wygląda z zewnątrz ok.Gdybym był pewny na 100% że jest np wypalony wewnątrz to od razu bym go wymienił.Ciekaw jestem czy inni użytkownicy tego silnika w astrze H mają podobne problemy?Co pozatym myślicie o fabrycznym wyciszeniu tego samochodu?

Pozdrawiam

Loseg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

buczenie czy przypadkiem nie następuje ono dopiero po nagrzaniu sie silnika? w moim było też buczenie które rozpoczynało sie dopiero po pewnym nagrzaniu silnika, mechanicy wymyślali różne rzeczy / wymiana ostatniego tłumika, obluzowana osłona tłumika i jakieś tam inne głupoty/ a przyczyna śmieszna po nagrzaniu systemu wydechowego stal rozszerzała się i końcowy tłumik właściwie jego zaczep stukał o belkę od zderzaka. wymiana gum mocujących oraz skrócenie zaczepu taki stalowy drut o 0,5 cm i cisza jak makiem zasiał. Ale wymagało to ode mnie zanurkować do kanału i wybrudzenie rączek. Czas naprawy 30 minut.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

buczenie czy przypadkiem nie następuje ono dopiero po nagrzaniu sie silnika? w moim było też buczenie które rozpoczynało sie dopiero po pewnym nagrzaniu silnika, mechanicy wymyślali różne rzeczy / wymiana ostatniego tłumika, obluzowana osłona tłumika i jakieś tam inne głupoty/ a przyczyna śmieszna po nagrzaniu systemu wydechowego stal rozszerzała się i końcowy tłumik właściwie jego zaczep stukał o belkę od zderzaka. wymiana gum mocujących oraz skrócenie zaczepu taki stalowy drut o 0,5 cm i cisza jak makiem zasiał. Ale wymagało to ode mnie zanurkować do kanału i wybrudzenie rączek. Czas naprawy 30 minut.

Faktycznie buczenie jakby wzrasta po nagrzaniu silnika.Będę musiał to sprawdzić jak zrobi się cieplej.Dzięki za cenną wskazówkę :beer:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W mojej astrze jest podobny objaw w okolicach 2000 obrotów wydobywa się z tłumika inny dźwięk nie jet to jednak dla mnie bardzo uciążliwe.Już od 3 lat mam samochód ponad 100tys przebiegu,wydaje mi się że to normalne dla tego modelu silnika.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ wydechowy po nagrzaniu może wydłużyć się o 5 cm.

Te 5 cm powinno się uwzglednic przy wymianie elementów - tzn. tłumiki po zamontowaniu (zimne) powinny być cofnięte na wieszakach gumowych, tak by po nagrzaniu wisiały poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

widzę, że temat jest znany i powiem, że ulzyło mi bo juz myślałem, że przesadzam z tym buczeniem w mojej astrze. Ten sam model 1.3 CDTI, 2007 rok i około 100tyś km. i buczy jak cholera właśnie w okolicy 2000 obr. samochód był na kilku przegladach gdzie nic nie stwierdzono i buczy dalej. Dodam, że kolega ma identyczny model ale z przebiegiem 200 tyś km i cisza przynajmniej o połowę. Dzięki za podpowiedź o wieszakach, może to jest właśnie przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie buczenie jakby wzrasta po nagrzaniu silnika.Będę musiał to sprawdzić jak zrobi się cieplej.Dzięki za cenną wskazówkę :beer:

Witaj, i sprawdziłeś? pytam bo mam taki sam problem. Jeśli to jest przyczyną to i ja zanurkuję pod samochód. pzdr.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja również jestem szczęśliwym posiadaczem Astry H z brzęczącym wydechem. U mnie, jak i u kolegów, brzęczenie występuje w okolicach 2000 obrotów po nagrzaniu silnika. W najbliższym czasie wybieram się sprawdzić to do mechanika. Dam znać o przyczynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odświeżam temat, czy ktoś doszedł do tego co jest przyczyną buczenia? Również jestem posiadaczem astry 1,3 cdti i również doskwiera buczenie przy 2 i 3 tysiącach obrotów. Dziś byłem na kanale i pukając w tłumik wydaje dźwięki jakby był pusty. Auto z 2009 roku, 149 tysięcy nalotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i jak nikt nie rozwiązał problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam podobny problem. Buczenie następuje w okolicy 2100-2300 obr ustępuje ok 2400 obr potem cisza i koło 3000 obr znów je słychać. Tw pierwsze ma charakter falujący drugie po prostu buuuczy. Jadę jutro do mechanika. Na moje oko to jakby buczący element układu wydechowego. Nie jest to napewno turbina bo moja jest świeżo po naprawie a buczenie jest i było.

Dodam że silnik pracuje równo jest dynamiczny i nie ma żadnych ale poza komfortem jazdy.

Tak jak wsponiałem jutro jadę do mechanika i dam znać co było bądź jest.

Widzę że czesto gesto tendencją na forum jest zaczęcie tematu i brak jego zakończenia rozwiązania. Wynika to pewnie z faktu że koledzy którym udało się rozwiązać problem zapominają o nim i nie pamietają by podzielić się informacją o naprawie albo mają to gdzieś bo przeca ich to już nie dotyczy. Najpierw płaczą a potem jak już po klopocie to mam was w d...

pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem: Układ wydechowy - Dudnienie
Modele: Silniki: Opcja:
Astra-H Caravan 2006... Z12XEP| Z13DTH| Z14XEP| Z16XEP| Z17DTH| Z17DTL| Z18XE| Z18XER| Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z20LEH| Z20LEL| Z20LER Caravan
Zażalenie: Klient reklamuje grzmiący odgłos między 1500-3500 obr./min.
Przyczyna: Grzmiący odgłos powstaje w wyniku rezonansu rzędu wielkości 300 Hz w zakresie prędkości obrotowych 1500-3500 obr./min.
Produkcja: W linii produkcyjnej zostały zmienione elementy gumowe izolatora tylnego tłumika. Wdrażanie środków zaradczych w fabrykach: a.) Gliwice: z SOP 2007 b.) Port Ellesmere: W0L0AHL4878003923 (27.8.2006) c.) Antwerpia: W0L0AHL3575034177 (28.09.2006) d.) Bochum: W0L0AHL3572073700 (20.11.2006)

 

W przypadku reklamacji klienta należy:

Uwaga: W przypadku modelu Astra-H z silnikiem Z13DTH prosimy
również zapoznać się z publikacją TSB 2381.
1. Wymienić zaczepy tylnego elementu gumowego wylotu na części o
numerach: nr części: 55557723 / nr katalogowy: 58 50 341.
2. Obrócić tylny tłumik tak, aby obciążenie zaczepów wylotu było
równomierne.
3. Ustawić większy nacisk tylnej klapy na tylną ramę
(przesunąć zaczep do przodu).

 

Tyle w temacie.Pomaga!!!!!

Edytowane przez BENY72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

W przypadku reklamacji klienta należy:

ehh - to powinna być akcja naprawcza Opla, a nie czekać aż kierowca sam przyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli klient zgłaszał to miał robione w ramach gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie i na temat. Mam nadzieje że poskutkuje. Czy tak czy tak dam znać.

Wymienione gumy ustabilizowany tłumik. Jest ciszej ale buczenie w okolicach 2100 zostało. Cichnie ok. 2400 obr. Mechanik stwierdził że to może być wina opon lub felg. Sam nie wiem bo buczy i na postoju. Chyba to taki urok tych aut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.