Skocz do zawartości

Buczenie tłumika końcowego Astra H.


Gość adamura

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie odświeżam temat, czy ktoś doszedł do tego co jest przyczyną buczenia? Również jestem posiadaczem astry 1,3 cdti i również doskwiera buczenie przy 2 i 3 tysiącach obrotów. Dziś byłem na kanale i pukając w tłumik wydaje dźwięki jakby był pusty. Auto z 2009 roku, 149 tysięcy nalotu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hej, mam podobny problem. Buczenie następuje w okolicy 2100-2300 obr ustępuje ok 2400 obr potem cisza i koło 3000 obr znów je słychać. Tw pierwsze ma charakter falujący drugie po prostu buuuczy. Jadę jutro do mechanika. Na moje oko to jakby buczący element układu wydechowego. Nie jest to napewno turbina bo moja jest świeżo po naprawie a buczenie jest i było.

Dodam że silnik pracuje równo jest dynamiczny i nie ma żadnych ale poza komfortem jazdy.

Tak jak wsponiałem jutro jadę do mechanika i dam znać co było bądź jest.

Widzę że czesto gesto tendencją na forum jest zaczęcie tematu i brak jego zakończenia rozwiązania. Wynika to pewnie z faktu że koledzy którym udało się rozwiązać problem zapominają o nim i nie pamietają by podzielić się informacją o naprawie albo mają to gdzieś bo przeca ich to już nie dotyczy. Najpierw płaczą a potem jak już po klopocie to mam was w d...

pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem: Układ wydechowy - Dudnienie
Modele: Silniki: Opcja:
Astra-H Caravan 2006... Z12XEP| Z13DTH| Z14XEP| Z16XEP| Z17DTH| Z17DTL| Z18XE| Z18XER| Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z20LEH| Z20LEL| Z20LER Caravan
Zażalenie: Klient reklamuje grzmiący odgłos między 1500-3500 obr./min.
Przyczyna: Grzmiący odgłos powstaje w wyniku rezonansu rzędu wielkości 300 Hz w zakresie prędkości obrotowych 1500-3500 obr./min.
Produkcja: W linii produkcyjnej zostały zmienione elementy gumowe izolatora tylnego tłumika. Wdrażanie środków zaradczych w fabrykach: a.) Gliwice: z SOP 2007 b.) Port Ellesmere: W0L0AHL4878003923 (27.8.2006) c.) Antwerpia: W0L0AHL3575034177 (28.09.2006) d.) Bochum: W0L0AHL3572073700 (20.11.2006)

 

W przypadku reklamacji klienta należy:

Uwaga: W przypadku modelu Astra-H z silnikiem Z13DTH prosimy
również zapoznać się z publikacją TSB 2381.
1. Wymienić zaczepy tylnego elementu gumowego wylotu na części o
numerach: nr części: 55557723 / nr katalogowy: 58 50 341.
2. Obrócić tylny tłumik tak, aby obciążenie zaczepów wylotu było
równomierne.
3. Ustawić większy nacisk tylnej klapy na tylną ramę
(przesunąć zaczep do przodu).

 

Tyle w temacie.Pomaga!!!!!

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

 

 

W przypadku reklamacji klienta należy:

ehh - to powinna być akcja naprawcza Opla, a nie czekać aż kierowca sam przyjdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie i na temat. Mam nadzieje że poskutkuje. Czy tak czy tak dam znać.

Wymienione gumy ustabilizowany tłumik. Jest ciszej ale buczenie w okolicach 2100 zostało. Cichnie ok. 2400 obr. Mechanik stwierdził że to może być wina opon lub felg. Sam nie wiem bo buczy i na postoju. Chyba to taki urok tych aut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności