Skocz do zawartości

Zaszroniony parownik Astra F


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarkopolo

Witam fachowców!

Gdy przy bardzo niskich temperaturach szybko przełączam samochód na gaz to parownik jest cały zaszroniony i jazda na gazie jest praktycznie nie mozliwa......czy jest to spowodowane tym szybkim przełonczeniem na gaz czy problem moze tkwic w czymś innym? Miesiąc temu byłem u gazownika i wymieniał mi przewody gumowe na nowe i szersze i ustawial mi na kompie niezbędne rzeczy.(przełączanie na lpg mam ustawione na 2000 obrotów)Czekam na wasze opinie :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38955-zaszroniony-parownik-astra-f/
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom płynu chłodzącego .

Miałem kiedyś tak , że nie upilnowałem tego i miałem zbyt niski poziom , strasznie się wtedy szronił parownik i jazda na gazie nie była możliwa .

A może masz gdzieś przytkany obieg płynu .

To tylko taki mały pomysł z mojej strony . pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38955-zaszroniony-parownik-astra-f/#findComment-460
Udostępnij na innych stronach

Gość jarkopolo

Co do poziomu płynu to rzeczywiście w zbiorniczku wyrównawczym jest go mało(mam nadzieje że sie nie zapowietrzyło nic).....a obieg płynu mam dobry bo ostatnio gazownik wszystko sprawdzał i jest ok. Doleje płynu i zobacze czy się coś zmieni

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38955-zaszroniony-parownik-astra-f/#findComment-453
Udostępnij na innych stronach

Przełączaj na gaz, jak bedzie ciepły nawiew w środku i nie bedzie kłopotów już.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38955-zaszroniony-parownik-astra-f/#findComment-304
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Co do poziomu płynu to rzeczywiście w zbiorniczku wyrównawczym jest go mało

Mało ale jest a to nie ma nic z tym wspulnego ponieważ.

Gdy przy bardzo niskich temperaturach szybko przełączam samochód

na gaz to parownik jest cały zaszroniony

To jest odpowiedź na szronienie szczególnie w takich niskich temperaturach.

Dolej trochę płynu i zrób jak radzi ja37. Zobaczysz że problem zniknie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38955-zaszroniony-parownik-astra-f/#findComment-278
Udostępnij na innych stronach

Gość jarkopolo

Tak też myślałem, że to są konsekwencje szybkiego przełączenia na gaz. Tylko, że kiedys też tak zdarzyło mi się szybko przełączyc i nie było problemów a teraz są prawie za każdym razem .....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38955-zaszroniony-parownik-astra-f/#findComment-214
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja kiedyś w poldku nawet nie używałem benzyny, bo membrany w pompce sparciały.

Zapalał nawet przy -20 na gazie.

Ale niestety głowica sobie postanowiła pęknąć.

Najpierw dobrze się zastanów, jak chcesz gaz użytkować.

jak będziesz użytkował zgodnie z zaleceniami, to kłopotów mieć nie będziesz, a jak chcesz po swojemu, to się kiedyś nie zdziw, jak ja.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38955-zaszroniony-parownik-astra-f/#findComment-210
Udostępnij na innych stronach

Gość jarkopolo

zgadzam sie z Tobą w 100% bo nie raz słyszałem o takich przypadkach. Wcześniej miałem ustawione przełączanie na temp(na 15 stopni) ale przelanczalo mi sie dopiero przy po 40 stopniach. i stwierdzilem ze wole miec ustawione na obroty. Tylko czasem sie pospiesze i zaraz sobie na lpg przelącze.... :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38955-zaszroniony-parownik-astra-f/#findComment-200
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, lepiej zostaw przełączanie temperaturowe, nie ma co oszczędzać na benzynie, bo później moze się to zemścic.

Tak samo, jak zbyt uboga mieszanka na gazie potrafi wypalić ładne dziury w tłoku, a to tylko skutek oszczedzania - coby jak najmniej gazu palił.

Silnik chce pić - trzeba mu dac pić, bo inaczej kaca bedzie mial :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38955-zaszroniony-parownik-astra-f/#findComment-186
Udostępnij na innych stronach

Gość jarkopolo

Dolałem płynu chłodniczego do zbiorniczka i problem został wykluczony :wesoly: Rzeczywiście miałem go malutko. Tyle co na dnie. Ale przy okazji zdałem sobie sprawę z tego, że bierze mi sporo płynu chłodniczego i znajac życie kłania sie wymiana uszczelki pod głowicą....

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38955-zaszroniony-parownik-astra-f/#findComment-369545
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności