Skocz do zawartości

Astra g 2.0 dtl - engine check


Gość Tomazo22

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomazo22

Witam szanowne grono.

Na wstepie napisze ze forum je przegladalem ale jesli chodzi o moja usterke nie traafilem za bardzo.

 

Zaczol mi switac tzw engine check. Zauwazylem ze dzieje sie to przy obrotach miedzy 1,9-2.2 tys moze troszke wiecej. Przy "depnieciu kontrolka gasnie a autko bez kozery rwie do przodu. Jak juz wiadomo jezdzic sie da lecz jest to irytujace.

Zabralem sie za czyszczenie elektro zaworka (po lewej stronie silnika) co poskutkowalo tygodniowa poprawa. Nastepnie do czyszczenia poszedl EGR (model z grzybkiem). Bylo troszke czarno w srodku. Niestety to nie pomoglo. Co prawda autko po zabiegu zachowuje sie jakby dostalo z 5 koni wiecej jednak e-check zapala sie na wolniejszych obrotach .

pwenego poranka (temp. ok 4stopni) auto nie odpalilo. rozrusznik krecil lecz nie chcialo zaskoczyc. Do pomocy wkroczyl sasiad z kablami auto odpalilo. Pod namowa kolegi zalalem bogatsza mieszanke paliwa ze stacji shell tzw v-power diesla. auto pali. Aczkolwiek dzialo sie to wczesniej ze po odpaleniu auta spadaly na chwilke obroty do powiedzmy 0,3 na malutka chwilke i wracaly lub auto sie poprostu wylaczalo.

 

Kody bledow:

P1345 - pompa :beer:

P0400 - recylkulacja

 

Gdzie powinienem szukac przyczyn lub od czego zaczac najpierw?

Dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Nastepnie do czyszczenia poszedl EGR (model z grzybkiem). Bylo troszke czarno w srodku. Niestety to nie pomoglo.

Ale samo czyszczenie EGR-u to może nic nie dać-trzeba wyczyścić cały dolot a czytałeś ten temat;

http://forum.opel24.com/egr-elektroniczny-moj-sposob-na-niego-vt22304.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomazo22

zbyszek670 Wiesz do tego tematu nie doszedlem a dolocik bedzie nastepny, dzieki za info :)

Mozesz mi podac raz jeszcze link do tematu poniewaz niestety link odnosi do forum.

 

hadzii123 moge Cie takze poprosic o linka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie pomogę, po reformach na forum trudno cokolwiek odnaleźć. Z opisu wynika że masz problem z czujnikiem halla w pompie - sterownik. Popatrz na czujnik halla wału korbowego czasami od niego generowany jest ten błąd.

http://forum.opel24.com/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość markopel

Witam kolegów. Podepnę się pod ten temat ponieważ wydaje mi się że problem który mnie irytuje został akurat opisany przez autora postu. Różnica jest tylko w zakresie obrotów- u mnie check zaświeci się podczas jazdy poniżej 1500obr i zgaśnie po przygazówce lub samoczynnie po jakimś czasie. Dodam również że jestem świeżo po regeneracji pompy (elektryka-mechanika) byłem z asterką u mechanika który sprawdził błąd P(nie pamiętam)ale pamiętam że - "wadliwe działanie układu krytycznego", stwierdził że wina leży w mechanice pompy(mechanikę robiła inna firma) powiedział że możemy reklamować tylko po co jak auto odpala super jeździ bez żadnych problemów (nawet z tym zapalonym check'em). Jeżeli ktoś miał podobnie i była to błachostka z którą poradził sobie to prosiłbym o wskazówki gdyż wykosztowałem się na tej regeneracji i nie chcę już płacić mechanikowi za jego eksperymenty. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamilwsp

Witam kolegów. Podepnę się pod ten temat ponieważ wydaje mi się że problem który mnie irytuje został akurat opisany przez autora postu. Różnica jest tylko w zakresie obrotów- u mnie check zaświeci się podczas jazdy poniżej 1500obr i zgaśnie po przygazówce lub samoczynnie po jakimś czasie. Dodam również że jestem świeżo po regeneracji pompy (elektryka-mechanika) byłem z asterką u mechanika który sprawdził błąd P(nie pamiętam)ale pamiętam że - "wadliwe działanie układu krytycznego", stwierdził że wina leży w mechanice pompy(mechanikę robiła inna firma) powiedział że możemy reklamować tylko po co jak auto odpala super jeździ bez żadnych problemów (nawet z tym zapalonym check'em). Jeżeli ktoś miał podobnie i była to błachostka z którą poradził sobie to prosiłbym o wskazówki gdyż wykosztowałem się na tej regeneracji i nie chcę już płacić mechanikowi za jego eksperymenty. Pozdrawiam

 

numer bledu wyjasnil by mi troche wiecej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numer bledu wyjasnil by mi troche wiecej.

Ten kod to p1220

 

1220 wskazuje na usterke w pompie i to niestety mechaniczne zacinanie sie przestawiacza. pojezdzij troche i moze sie uspokoi skoro pompa regenerowana a jak nie to poczekaj az sie bardziej zepsuje i dopóki bedziesz mial gwarancje to mozesz jej jeszcze nie reklamowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności