Gość lukasz88swc Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Witam, mam vectre 1.9 150ps z 2005roku. Zdarzylo mi sie ze na obrotomierzu wyswietlil mi sie komunikat na zolto taki samochod z wystajacym kluczem z dachu. mignal zgasl. w ksiazce pisze ze to awaria komputera silnika skrzyni badz mokry filtr paliwa. Jadac w trasie ok 150km/h jak puszczalem pedal gazu i toczyl sie na biegu to wpadal w ten tryb awaryjny( ta kontrolka na obrotomierzu + spadek mocy), po 200km powyzej 110 km/h wpadal w ten tryb, potem nonstop a potem nagle stracil totalnie moc i nie chcial jechac, zgasl. odpalilem i nie bylo mocy. musialem go scholowac. Jakie moga to byc przyczyny? wiem ze mam dziure gdzies przy kolektorze i spaliny nie ida w uklad wydechowy tylko obog silnika w gore. Prosze o konsultacje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38978-19-110kw-150km-16v-z190dth-tryb-awaryjny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Jakie moga to byc przyczyny? wiem ze mam dziure gdzies przy kolektorze i spaliny nie ida w uklad wydechowy tylko obog silnika w gore.Jak masz pęknięty to zapewne spaliny uciekają w powietrze i nie napędzają turbosprężarkizobacz sobie zdjęcie (link przykładowy); http://www.opelczesciuzywane.pl/KOLEKTOR_WYDECHOWY_19_CDTI_Z19DTH_OPEL_ASTRA_VECTRA_SIGNUM_ZAFIRA-6505.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38978-19-110kw-150km-16v-z190dth-tryb-awaryjny/#findComment-227 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz88swc Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Czyli to spaliny napedzaja turbine? Myslalem ze jakies swierze powietrze? ale ta dziure to od miesiaca mam i te spaliny tez od miesiaca ida gdzie indziej a nagle tak to mocno na prace motoru wplynelo? ten tryb i ta kontrolka od tego moze swiecic?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38978-19-110kw-150km-16v-z190dth-tryb-awaryjny/#findComment-212 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 spaliny napedzaja turbine ktora to spreza powietrze... - taka jest zasada dzialania turbo... lukasz88swc, zczytaj samemu bledy - metoda gaz hamulec... moze zdziala   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38978-19-110kw-150km-16v-z190dth-tryb-awaryjny/#findComment-202 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz88swc Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 a w ksiazce pisze jeszcze ze to moze byc wina mokrego/wilgotnego filtra powietrza? a ja go nie wymienialem podczas wymiany oleju, 7 tys temu olej wymienialem i od czego czasu mam vectre. ten filtr to jest EGR? bo z takim skrotem sie gdzies tu spotkalem? Moze bym wymienil ten filtr tylko nie mam pojecia gdzie on jest? po kompa podepne dopiero jutro i zczytam bledy. mam nadzieje ze to ze wywalil ten blad i stracil moc to nie oznacza ze zajechalem turbo badz cos z samym silnikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38978-19-110kw-150km-16v-z190dth-tryb-awaryjny/#findComment-171 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tajga Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 ja go nie wymienialem podczas wymiany oleju Chciałeś przyoszczędzić ten filtr to jest EGR Nie, EGR to zawrór recyrkulacji spalin.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38978-19-110kw-150km-16v-z190dth-tryb-awaryjny/#findComment-169 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz88swc Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 (edytowane) nie chcialem oszczedzic, zapomnialem na jutro mam wymiane. Czyli wymienie filtr paliwa. ten zawor EGR to jestem wstanie sam wyczyscic? wyczytalem ze ten zawor EGR powoduje tez kopcenie a mi wczoraj jak sie ten tryb awaryjny zapalil to kopcil? moze bym go oczyscil sam tylko jak ktor by mi wytlumaczy gdzie on jest i jak to zrobic? Edytowane 2 Marca 2011 przez zbyszek670 scaliłem posty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38978-19-110kw-150km-16v-z190dth-tryb-awaryjny/#findComment-157 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Witam. Kilka tematów niżej masz odpowiedź http://forum.opel24.com/topic/33830-chyba-egr-moze-dpf/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38978-19-110kw-150km-16v-z190dth-tryb-awaryjny/#findComment-368972 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Witam. Kilka tematów niżej masz odpowiedź http://forum.opel24.com/topic/33830-chyba-egr-moze-dpf/ Ja czyściłem EGR własnie według tego linku; http://www.auto-swiat.pl/asforum/forum,pm422826_Czyszczenie-zaworu-EGR-1-9-JTD-Alfa-Romeo-Fiat-Lancia-Opel-.aspx   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38978-19-110kw-150km-16v-z190dth-tryb-awaryjny/#findComment-369366 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.