Skocz do zawartości

chyba EGR / może DPF


Gość sandal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Vectra 1.9 CDTI Z19DTH 1910 cmł R4 16V 110 kW (150 PS).

 

Na wstępie dodam że jestem tu nowy. Szperałem na forum ale nie znalazłem tego co by mi odpowiedziało na moje dylematy :-(

a problem mam taki:

Wczoraj zapaliła mi się kontrolka chyba od silnika (prawy dolny róg liczników - symbol przypominający silnik). Nie gaśnie ale nie ma też innych objawów, żadnego szarpania, dymu, spadku mocy - nic - wszystko chodzi OK. No może delikatnie poczułem spaliny ale nie jakoś tragicznie (jak już ktoś gdzieś pisał może wiatr zawiewał ;-) ) - dlatego zacząłem podejrzewć wypalanie DPF lub coś z EGR.

 

Jedynie dwa dni temu miałem objaw ze jak podjeżdżałem do świateł a wcześniej wyrzuciłem na luz to do momentu kiedy auto całkowicie się zatrzymało to czuć było jakby przyduszenie/spadek obrotów i po całkowitym zatrzymaniu obroty się ustalały na dobrym poziomie.

 

Teraz pytania?

1. czy jest możliwość zczytania błędów bez kompa - czytałam o jakiejś metodzie na hamulec/gaz ale nie znalazłem jak to zrobić. gdzie się wyświetli?

2. czy jest kontrolka kiedy wypala się DPF? lub co powinno się zapalić?

3. gdzie znajduje się EGR w tym silniku? - znalazłem zdjęcia tylko od 8zaworowego

4. jak będę go czyścic to może pokuszę się o zaślepienie - pytanie, który otwór zaślepić?? na zdjęciach widziałem, że jest okrągły (od strony stalowego węża) i prostokąt od strony głowicy - który zaślepić? i czym?

 

Z góry dziękuje i czekam na podpowiedzi,

Sandał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1:

na wyłączonym silniku wciśnij naraz do oporu gaz i hamulec a potem włącz zapłon błedy powinny pojawić sie sie na wyświetlaczu.

 

ad2:

Kontrolki nie ma wypalanie można poznac po specyficznym dzwięku silnika, i spalania chwilowego na poziomie 5 litrów

 

ad4:

Nie można całkowicie zaślepić EGR, musiałbyś go wyciąc z oprogramowania wtedy, są specjalne częściowe zaslepki, które podobno przedłużają jego żywotnośc (dostępne miedzy innymi na allegro) ale nie wiem na ile to działo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz,

 

zczytałem błędy i P0400-5A czyli EGR - będę czyścił - Co prawda w statusie błędu było, że błąd chwilowo nie istnieje ale kontrolka się pali :/ no nic

 

Oczywiście dam znać czy się udało i jakie są efekty.

 

Dzięki !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji czyszczenia EGRa możesz wyczyścić przepustnicę, Na forum był gdzieś manual.

 

Bład który ci pokazało, mimo że jest związany z EGRem-->zawór nie musi być przyczyną tego błedu, w moim przypadku dokłądnie tak było, napierw bład związany z EGRem, po czyszczeniu krótko bład związany z podciśnieniem (boost sensor) wszystkiemu winny był przytkany DPF

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie - czym czyścić tego DPF'a? jakieś zwykłe skrobanie czy rozpuszczalnik lub benzyna?

 

I czy trzeba kupić nowe uszczelki? czy stare da się wykorzystać ponownie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie - czym czyścić tego DPF'a? jakieś zwykłe skrobanie czy rozpuszczalnik lub benzyna?

 

I czy trzeba kupić nowe uszczelki? czy stare da się wykorzystać ponownie?

W ASO Opla, wiem że po wyjęciu ten wkład moczą w jakis płynie nie wiem co to dokładnie jest ale zapytam kumpla i dam znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

zczytałem błędy i P0400-5A czyli EGR - będę czyścił

Jeszcze jedno pytanie - czym czyścić tego DPF'a? jakieś zwykłe skrobanie czy rozpuszczalnik lub benzyna?

Co chcesz czyścić- EGR czy DPF ;-)

EGR czyściłem benzyną ekstrakcyjną jest nawet opis jak to zrobić krok po kroku.U mnie czyszczenie nic nie dało, musiałem kupić nowy :D .Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście chce wyczyścić EGR;

 

skasowałem wczoraj błąd bo status błędu był - nieaktualny i przez chwile było dobrze ale dzisiaj zapaliła się kontrolka.

 

z kompa mam:

 

Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin) % 10

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) % 58

 

jednak pokuszę się o czyszczenie tego dziadostwa ale mam przy okazji pytanko.

Ceny nowych EGR wahają się od około 600 do 1200 pln :( - w czym tkwi różnica.

Cena w jednym sklepie (sprawdzałem Intercars) - czy to tylko marka producenta robi cene czy faktycznie są takie znaczące różnice żeby coś kosztowało 2x drożej?

 

Pozdr.

Sandał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności