Skocz do zawartości

chyba EGR / może DPF


Gość sandal

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem zgodnie z fotami - w sumie prosta sprawa.

Skrobanie sadzy - myłem w benzynie ekstrakcyjnej i rozpuszczalniku nitro.

 

Również za radą wyczyściłem przepustnice i tam był syffff ;)! Trzeba to koniecznie czyścić nagar kompletnie zabił kanały biegnące od EGR.

 

Sam EGR nie wyglądał tragicznie tj. po wciśnięciu zaworu ręką jednak się przycinał ale po umyciu spoko chodził na sucho.

 

No ale to nie koniec - wykasowałem błędy EGR się już nie zgłasza (bez błędu) ale według softu jest cały czas na 100% (wcześniej było 58%) - czyli faktycznie chyba nie działa??

 

Powiedzcie mi proszę czy jak ta wartość jest stała to zawór jest cały czas zamknięty czy otwarty? Jak powinny wyglądać odczyty EGR? Jeździć z tym czy wymieniać?

 

Czekam na rade.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to nie koniec - wykasowałem błędy EGR się już nie zgłasza (bez błędu) ale według softu jest cały czas na 100% (wcześniej było 58%) - czyli faktycznie chyba nie działa??

U mnie po czyszczeniu EGR-u wyskoczył błąd i silnik mulił, po skasowaniu błędu było dobrze ale przez chwilę a potem z powrotem wyskoczył błąd P2279.

Powiedzcie mi proszę czy jak ta wartość jest stała to zawór jest cały czas zamknięty czy otwarty? Jak powinny wyglądać odczyty EGR? Jeździć z tym czy wymieniać?

Silnik kopci na czarno czy nie ma mocy po czyszczeniu EGR-a ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ani nie kopci ani nie muli.

Zasuwa jak należy i nawet jak się paliła kontrolka było tak samo. (nie kopci bo ma DPF)

Zczytałem błędy bo się paliła kontrolka silnika - inaczej bym nie ruszał wyszedł błąd EGR.

 

Po wykasowaniu błędów działa jak działał tyle ze z odczytów chwilowych wychodzi te 100% i się nie zmienia (nie faluje itp.) - a powinno moim zdaniem. Dlatego twierdze ze coś jest chyba nie tak.

 

pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak zrób najprościej jak można bez wkładu gotówki... mi pomogło, wyczyść EGR i w przewód podciśnienia psiknij jakimś odrdzewiaczem... (nie sugerowałem nazwy bo nie chciałem robić reklamy i obawiałem się zbędnych spekulacji ze ja bym użył tego a On tamtego) po prostu psiknij i poczekaj na efekty możesz czynność powtórzyć po kilku dniach dla pewności i spokoju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności