Skocz do zawartości

Wysokie spalanie astra f 1.6


Gość mik61

Rekomendowane odpowiedzi

Moim poprzednim samochodem był Opel Kadett z silnikiem C14NZ - czyli podobna technologia jak tego X16SZR i spalał od 7 do maks. 9 litrów.

W tym niestety 10 litrów to przy równej jeździe maks 100 km/h na trasie.

Jazda bez klimatyzacji zmienia niewiele jest to może 0,5 l/100km mniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów o dużym spalaniu (szczególnie w x16szr) było już trochę. Wszyscy włącznie ze mną pisali że zrobili/wymienili wszystko co się dało, jeździli na regulacje i nie dawało to żadnej poprawy. Spece od LPG do których jeździłem na regulację mówili że nie ma co regulować bo wszystko jest dobrze ustawione -no i nie mylili się. Tu jest odpowiedź jak u mnie problem sie rozwiązał: http://forum.opel24.com/topic/35626-Spalanie-Astra-I-LPG/page__view__findpost__p__399284

Wcześniej miałem asconę z silnikiem 16SV na gaźniku gdzie spalanie lpg wynosiło 8 - max9 ltr po mieście, a jak astra zaczęła palić 14 to się przeraziłem ...ale nie ma się co dziwić jak były popękane pierścienie.

pozdrrr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli polecasz zmierzenie ciśnienia na cylindrach.

Mój silnik moc ma, myślę, że jak by był problem z cylindrami to miałby również duże spalanie na benzynie.

Ale sprawdzić na pewno nie zaszkodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik moc ma

Mój też niby miał - tzn nie miałem porównania, ale słaby to on nie był, jednak po zmianie pierścieni dopiero widzę jego prawdziwą moc.

Czyli polecasz zmierzenie ciśnienia na cylindrach

hmmm, nie da się potwierdzić, że jak u mnie winne były pierścienie to u każdego innego będzie na pewno to samo. -Taki był mój przypadek, że nic nie pomogło tylko wymiana pierścieni. Może być tak, że z samego zmierzenia ciśnienia nie da się wywnioskować potrzeby ich wymiany. Jak pisałem w tamtym poście mierzyłem ciśnienie i było po kolei 10,12,12,10. Może po prostu ciśnieniomierz działał ale źle wskazywał i np w rzeczywistości było 8,10,10,8 ...? Na pewno warto mając zdjętą głowicę wyjąć tłoki - ja jakbym za pierwszym razem wyjął to bym oszczędził sobie dalszych kosztów.

Ciśnienie jak najbardziej warto zmierzyć - roboty na 5 minut, a może się okazać że gdzieś jest sporo za mało kompresji.

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności