Gość mckiko Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Witam. Posiadam Omegę B 2.0 16v 96 rok. Zrobiłem zdjęcie miejsca ''diagnose'' pod kierownicą i teraz pytanie do was. Czy to ta, 16 pinowa kostka, w której się mostkuje 2 piny ? Czy może owa kosteczka znajduje się całkowicie gdzie indziej? Napiszcie które dokładnie piny zmostkować bo słyszałem że można kompa uszkodzić. zdjęcie http://wyslijto.pl/plik/plo6q4kw21   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39175-odczytanie-kodu-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Witam. Posiadam Omegę B 2.0 16v 96 rok. Czy to ta, 16 pinowa kostka, w której się mostkuje 2 piny ? Napiszcie które dokładnie piny zmostkować Jak wejdziesz na dział corsy to na dole strony jest podane ( ze zdjęciami )jak odczytać błędy i kody . W kostce mostkujesz 3i4 -ty od dołu od strony pasażera , włączasz zapłon i kontrolka silnika miga ( trzy razy każdy błąd).Z tym uszkodzeniem to chyba przesada . Przy pierwszym podejściu mostkowałem na chybił trafił i komp żyje .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39175-odczytanie-kodu-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-369686 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mckiko Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Ok odczytałem błędy. Najpierw 3x 12 czyli początek diagnostyki potem z tego co widziałem to błąd 19 oraz 93 Tylko mam pytanie. Posiadam kostkę 16 pinową i teraz nie wiem jak odczytać błędy czy te cztero cyfrowe czy normalnie ? Cała awaria zaczęła się od: 1. Na rozgrzanym silniku nie mogłem go odpalić tzn odpaliłem w końcu ale gaz do dechy i ledwo ledwo. 2. Następnie odpalał mi tylko na zimnym i po jakieś minucie gdy odłaczało mu się ssanie chyba dodatkowe to gasł i problem na nowo. 3. Teraz nie odpala wogóle. Kręci aż do wyczerpania aku i co jakieś 5 sekund tak jakby załapywał ale niestety. Mam trudną sytuację ponieważ mieszkam w holandii i dojście do usterki systemem wymień to wymień tamto to uwierzcie strace fortune. Błagam o pomoc bo bez auta to koszmar tutaj.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39175-odczytanie-kodu-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-369716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Ok odczytałem błędy. Najpierw 3x 12 czyli początek diagnostyki potem z tego co widziałem to błąd 19 oraz 93 Spoko , musisz tylko wymienić czujnik położenia wału korbowego ( kod 19)i autko będzie śmigać . kod 93 odnosi się do czujnika wałków rozrządu , ale tym się nie stresuj ( bo jak walnie czujnik wału korbowego , to różne błędy pokaże ). Jak po wymianie korbowego będzie odcinał powyżej 4tys. obr/min. no to wtedy musisz wymienić też czujnik rozrządu - ale raczej wątpię w tą opcję ( na omedze masz temat " brak reakcji komputera na nowe błędy po wymianie stacyjki" ) przeczytaj to się zdziwisz . Teraz ważne . Musisz mieć klucz 13 i najlepiej 8 nasadowy z 10 -ciocentymetrową przedłużką ( kombinerki , szczypce też mogą być). Zdejmij osłonę kolektora wydechowego ( lepiej jak byś jej nie miał) , tam powinny być gwiazdki( załóż na gwiazdkę nasadową lub oczkową 8-semkę i odkręć - w ostateczności możesz wyrwać osłonę). Potem na pompie wspomagania jest przykręcona rurka bagnetu ( klucz 13). Obracając na boki wyciągniesz rurkę bagnetu ( na jej miejsce jest dobrze włożyć dużą śrubę ( może być z szeroką podkładką ). Potem ok. 10cm w lewo od bagnetu namacasz po kabelku czujnik ( jest z języczkiem w który wkręcona jest gwiazdka ) Tam szczypcami poluzować , ale najlepiej założyć nasadową 8-mkę z tą przedłużką i wtedy pójdzie . Śrubka lubi spadać na dół i jest nie do odzyskania - więc miej w rezerwie ze dwie śrubki na klucz 10mm o długości ok 12-15 mm + naprawdę szerokie podkładki . Po wyciągnięciu szukaj czujnika o tych samych numerach ( i raczej oryginał)- na 90% będzie to siemens GM 5wk9 0541 90 458 251 ale sprawdź po wyjęciu . Jak będziesz montował nowy nie puszczaj go na gotowo , tylko dociągnij ( nie na chama ) śrubę mocującą i zapal na chwilę - kabel potrafi przechylić czujnik i bywają problemy ( podejrzenia , że nowy to bubel ). Ja mam wtyczkę na górze , więc puściłem kabel za bagnetem i przypiąłem zipami - u Ciebie pewnie jest po listwą paliwową ( lewy róg silnika), może nie starczyć kabla . Dojście jest ochydne , więc jak znajdziesz kogoś , kto zrobi to za 50-100 euro ,to zamknij oczy i płać ( czujnik w polsce org. 370zł - w holandii chłop kupywał 100 euro ) . Są dwa rodzaje : dwa ząbki na dole plastiku szeroko lub blisko rozstawione - sprawdź.Sporadycznie okrągła wtyczka ( z reguły prostokąt ). Jeśli będziesz to robił samodzielnie i wkurzy Cię dojście to pamiętaj , że ja to robiłem na mrozie -5 -8 stopni i życzę powodzenia ( i cierpliwości )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39175-odczytanie-kodu-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-369767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Czujnik wału najpierw pomierz i sprawdź jego kablologię a potem myśl o ew. wymianie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39175-odczytanie-kodu-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-369797 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Czujnik wału najpierw pomierz i sprawdź jego kablologię a potem myśl o ew. wymianie U mnie mierzenie oporów nic nie dało ( opory się zgadzały) - fakt , że miałem podróbkę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39175-odczytanie-kodu-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-369803 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mckiko Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Vertix dzięki za szczegółowe wyjasnienia jak mi wszystko dobrze pójdzie to flacha napewno będzie Nie długo się tym zajmę i odpisze co i jak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39175-odczytanie-kodu-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-369939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mckiko Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Witam po wielu próbach dojścia do czujnika wału korbowego niestety nie udało mi się Najbardziej przeszkadzała mi rurka bagnetu która rzekomo da się wymontować Jednak musi się tym zająć mechanik. Na ten czas odpiąłem tylko kostkę czujnika i o dziwo auto odpala normalnie z tym że wskakuje na wysokie obroty i dopiero po paru minutach spada na 1000. Raz odpala normalnie i nie świeci się kontrolka silnika a raz po odpaleniu zadławi się i kontrolka się pali. Sam już nie wiem ale czujnik wymienie na pewno. Pozdrawiam forumowiczów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39175-odczytanie-kodu-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-370399 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Najbardziej przeszkadzała mi rurka bagnetu która rzekomo da się wymontować Da się , tylko przy pierwszym wyjmowaniu ( po opuszczeniu fabryki - ile to już lat... ) bardzo ciężko to idzie . Gumka na rurce jest zassana , dlatego trzeba trochę kręcić na boki i stopniowo do góry Ja sobie pomogłem WD-40 .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39175-odczytanie-kodu-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-370463 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mckiko Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Potem na pompie wspomagania jest przykręcona rurka bagnetu ( klucz 13). To mnie zdziwiło bo żadnej śruby tam nie mam a rurka myślałem ze przyspawana jest jakoś ok w takim razie już chyba pójdzie bez problemu. Dam znać. Jeszcze raz dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/39175-odczytanie-kodu-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-370565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.