Skocz do zawartości
mckiko

Odczytanie Kodu Błędów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Omegę B 2.0 16v 96 rok. Zrobiłem zdjęcie miejsca ''diagnose'' pod kierownicą i teraz pytanie do was. Czy to ta, 16 pinowa kostka, w której się mostkuje 2 piny ? Czy może owa kosteczka znajduje się całkowicie gdzie indziej? Napiszcie które dokładnie piny zmostkować bo słyszałem że można kompa uszkodzić.

 

zdjęcie

http://wyslijto.pl/plik/plo6q4kw21


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam.

 

Posiadam Omegę B 2.0 16v 96 rok. Czy to ta, 16 pinowa kostka, w której się mostkuje 2 piny ? Napiszcie które dokładnie piny zmostkować

 

 

Jak wejdziesz na dział corsy to na dole strony jest podane ( ze zdjęciami )jak odczytać błędy i kody . W kostce mostkujesz 3i4 -ty od dołu od strony pasażera , włączasz zapłon i kontrolka silnika miga ( trzy razy każdy błąd).Z tym uszkodzeniem to chyba przesada . Przy pierwszym podejściu mostkowałem na chybił trafił i komp żyje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok odczytałem błędy.

 

Najpierw 3x 12 czyli początek diagnostyki

potem z tego co widziałem to błąd 19 oraz 93

Tylko mam pytanie. Posiadam kostkę 16 pinową i teraz nie wiem jak odczytać błędy czy te cztero cyfrowe czy normalnie ?

 

Cała awaria zaczęła się od:

1. Na rozgrzanym silniku nie mogłem go odpalić tzn odpaliłem w końcu ale gaz do dechy i ledwo ledwo.

2. Następnie odpalał mi tylko na zimnym i po jakieś minucie gdy odłaczało mu się ssanie chyba dodatkowe to gasł i problem na nowo.

3. Teraz nie odpala wogóle. Kręci aż do wyczerpania aku i co jakieś 5 sekund tak jakby załapywał ale niestety.

 

Mam trudną sytuację ponieważ mieszkam w holandii i dojście do usterki systemem wymień to wymień tamto to uwierzcie strace fortune.

Błagam o pomoc bo bez auta to koszmar tutaj. :(


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ok odczytałem błędy.

 

Najpierw 3x 12 czyli początek diagnostyki

potem z tego co widziałem to błąd 19 oraz 93

 

Spoko , musisz tylko wymienić czujnik położenia wału korbowego ( kod 19)i autko będzie śmigać . kod 93 odnosi się do czujnika wałków rozrządu , ale tym się nie stresuj ( bo jak walnie czujnik wału korbowego , to różne błędy pokaże ). Jak po wymianie korbowego będzie odcinał powyżej 4tys. obr/min. no to wtedy musisz wymienić też czujnik rozrządu - ale raczej wątpię w tą opcję ( na omedze masz temat " brak reakcji komputera na nowe błędy po wymianie stacyjki" ) przeczytaj to się zdziwisz .

Teraz ważne . Musisz mieć klucz 13 i najlepiej 8 nasadowy z 10 -ciocentymetrową przedłużką ( kombinerki , szczypce też mogą być). Zdejmij osłonę kolektora wydechowego ( lepiej jak byś jej nie miał) , tam powinny być gwiazdki( załóż na gwiazdkę nasadową lub oczkową 8-semkę i odkręć - w ostateczności możesz wyrwać osłonę). Potem na pompie wspomagania jest przykręcona rurka bagnetu ( klucz 13). Obracając na boki wyciągniesz rurkę bagnetu ( na jej miejsce jest dobrze włożyć dużą śrubę ( może być z szeroką podkładką ). Potem ok. 10cm w lewo od bagnetu namacasz po kabelku czujnik ( jest z języczkiem w który wkręcona jest gwiazdka ) Tam szczypcami poluzować , ale najlepiej założyć nasadową 8-mkę z tą przedłużką i wtedy pójdzie . Śrubka lubi spadać na dół i jest nie do odzyskania - więc miej w rezerwie ze dwie śrubki na klucz 10mm o długości ok 12-15 mm + naprawdę szerokie podkładki . Po wyciągnięciu szukaj czujnika o tych samych numerach ( i raczej oryginał)- na 90% będzie to siemens GM 5wk9 0541 90 458 251 ale sprawdź po wyjęciu . Jak będziesz montował nowy nie puszczaj go na gotowo , tylko dociągnij ( nie na chama ) śrubę mocującą i zapal na chwilę - kabel potrafi przechylić czujnik i bywają problemy ( podejrzenia , że nowy to bubel ). Ja mam wtyczkę na górze , więc puściłem kabel za bagnetem i przypiąłem zipami - u Ciebie pewnie jest po listwą paliwową ( lewy róg silnika), może nie starczyć kabla .

Dojście jest ochydne , więc jak znajdziesz kogoś , kto zrobi to za 50-100 euro ,to zamknij oczy i płać ( czujnik w polsce org. 370zł - w holandii chłop kupywał 100 euro ) . Są dwa rodzaje : dwa ząbki na dole plastiku szeroko lub blisko rozstawione - sprawdź.Sporadycznie okrągła wtyczka ( z reguły prostokąt ).

Jeśli będziesz to robił samodzielnie i wkurzy Cię dojście to pamiętaj , że ja to robiłem na mrozie -5 -8 stopni i życzę powodzenia ( i cierpliwości ) :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału najpierw pomierz i sprawdź jego kablologię

a potem myśl o ew. wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czujnik wału najpierw pomierz i sprawdź jego kablologię

a potem myśl o ew. wymianie

 

U mnie mierzenie oporów nic nie dało ( opory się zgadzały) - fakt , że miałem podróbkę.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vertix dzięki za szczegółowe wyjasnienia jak mi wszystko dobrze pójdzie to flacha napewno będzie :drunk: Nie długo się tym zajmę i odpisze co i jak :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po wielu próbach dojścia do czujnika wału korbowego niestety nie udało mi się :cry: Najbardziej przeszkadzała mi rurka bagnetu która rzekomo da się wymontować :blink: Jednak musi się tym zająć mechanik. Na ten czas odpiąłem tylko kostkę czujnika i o dziwo auto odpala normalnie z tym że wskakuje na wysokie obroty i dopiero po paru minutach spada na 1000. Raz odpala normalnie i nie świeci się kontrolka silnika a raz po odpaleniu zadławi się i kontrolka się pali. Sam już nie wiem ale czujnik wymienie na pewno.

 

Pozdrawiam forumowiczów :SMILE:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Najbardziej przeszkadzała mi rurka bagnetu która rzekomo da się wymontować

 

Da się , tylko przy pierwszym wyjmowaniu ( po opuszczeniu fabryki - ile to już lat... ) bardzo ciężko to idzie . Gumka na rurce jest zassana , dlatego trzeba trochę kręcić na boki i stopniowo do góry :wink: Ja sobie pomogłem WD-40 .


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potem na pompie wspomagania jest przykręcona rurka bagnetu ( klucz 13).

 

To mnie zdziwiło bo żadnej śruby tam nie mam a rurka myślałem ze przyspawana jest jakoś :zdziwko: ok w takim razie już chyba pójdzie bez problemu. Dam znać. Jeszcze raz dzięki :prosze: pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Potem na pompie wspomagania jest przykręcona rurka bagnetu

 

Od rurki odchodzi ucho przez które przechodzi śruba i mocuje rurkę oraz pompę wspomagania . Odkręcałem czujnik w dwóch xev-kach , więc musi być ( jak by się trzymała pompa bez tej śruby ? )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Czujnik wymieniony na nowy ale nic się nie zmieniło. W sobote wymieniam drugi czujnik czyli wałka rozrządu ale wątpie by to pomogło jak odpali to ładnie chodzi ale podczas odpalania normalnie jak by miał silnik wyskoczyć :zalamany: . Napiszcie mi jeszcze jak zachowuje się silnik gdy pomieszane były by przewody wysokiego napięcia na cewce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

podczas odpalania normalnie jak by miał silnik wyskoczyć

 

Na pewno założyłeś oryginał ? czy podróbkę ? Objaw wskazuje na - walnięty czujnik położenia wału... Przy takim odpalaniu pali od razu czy po 7-10 sek. kręcenia , bo jeśli długo go kręcisz , to nowy czujnik jest do kitu .Jeśli powyżej 4tys obr nie odcina to czujnik rozrządu masz sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

no właśnie mam ku...a zamiennik czujnika położenia wału mechanik powiedział że wsadzi oryginał i zobaczymy co będzie.

Dzisiaj po sprawdzeniu błędów sytuacja wygląda następująco :

 

19 sygnał obrotomierza lub jego obwód przerwany sygnał

71 czujnik temperatury powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie

73 przepływomierz powietrza lub jego obwód, niskie napięcie

93 czujnik hailotronowy lub jego obwód niskie napięcie

 

Gdzie jest ten czujnik 71 ?

Czy można zregenerować jakoś przepływomierz ?

Co to jest i gdzie się znajduje ten czujnik 93 ?

 

Mógłby mi ktoś powiedzieć co to za czujniczek obok kostki przepływomierza od strony świateł oczywiście ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

no właśnie mam ku...a zamiennik czujnika położenia wału

 

 

Nie stresuj się , jak będzie oryginał na 99 % reszta błędów zniknie . Też miałem ciekawą listę błędów , a po wymianie czujnika zniknęły.

93- czujnik wałków rozrządu ( wtyczka na górze silnika od czoła) , ale jeśli nie odcinał ci paliwa powyżej 4tys obr/min to jest sprawny .

71 - jeśli to o co pytasz na końcu jest przed przepływomierzem , to właśnie jest czujnik temp. powietrza dolotowego.

Najpierw jednak uporaj się z czujnikiem położenia wału korbowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noooo witaaaam.

 

Wymieniłem w końcu czujnik na oryginalny :super: omcia zwija asfalt jak nowa.

Ludziska tylko oryginał tylko oryginał dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na potwierdzenie mogę dodać ze miałem czujnik nowy o polowe tańsz,y sprzedawca zapewniał ze będzie ok, ze to jest niemiecka produkcja... ok pomyślałem, ale po tyg czujnik padł... kupiłem oryginał auto sprzedałem i nadal jeździ...

wie nie kupujecie podróbek bo nie warto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzesiek1

Wytłumaczcie mi jak możliwe jest występowanie błędów 2-cyfrowych i 4-cyfrowych na raz?

 

16 - pinowa kostka - błędy 4-cyfrowe.

A mckiko nam nadaje że ma 3x błąd* 12 na początku odczytu.

Ładuje nas w bambuko i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grzesiek1, nie rozumiem w czym rzecz

 

16 - pinowa kostka - błędy 4-cyfrowe
skąd ta teoria?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzesiek1

Spotkałeś się z kodami 2-cyfrowymi przy gnieździe diagnostycznym 16-pin?

Bo ja tylko w swapowanych autach, w serii nigdy :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.