Gość slavo666 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Witam Mam pewien problem z Moją ASTRA 2.0 DTI 16V 02'.Mianowicie wczoraj wracajac z pracy zauwazyłem komunikat na komputerze "Swiatła stop".Okazało się,że nie działa lewe światło stopu.Gdy wróciłem do domu wszystko dziwnie sie naprawiło.Komunikat zgasł a stop świecił.Wyjeżdzajac dzisiaj z domu do pracy na 4 biegu ponizej 2000 obrotów zapaliła sie kontrolka check engine.W momencie przyspieszania ewidentny muł, brak gwizdu turbiny.Redukcja na 3 i przy około 3000 obrotów kontrolka gasnie i turbina rusza,zmiana na 4 i jezeli nie zejde poniżej 2000 na dłuzszy czas to jest wszystko ok.Przeszukalem forum ocziwiście i dowiedziałem sie wielu ciekawych rzeczy na ten temat jednak nie wszystko jest dla mnie jasne , stąd mam kilka pytań: 1'Czy stop i check engine moze mieć jakiś związek.Np. zwarcie powoduje przejście w tryb awaryjny?? Czy tryb awaryjny moze wyłączać turbo aż do 3000 obr. 2'gdzie znajde węze pompy vacu. Bez sprawdzenia błedów moge narazie za pomocą zmysłów sprawdzić mozliwe przyczyny.Z góry dzieki za odp.Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Jeśli silnik wchodzi w tryb awaryjny to wówczas redukowana jest jego moc, czyli wyłączana jest turbosprężarka. Wpisz w wyszukiwarkę tryb awaryjny jest dużo tematów o tym. Spalona żarówka nie powinna skutkować wejściem silnika w tryb awaryjny, jedynie tak jak opisałeś pojawi się informacja o braku świateł. Najlepiej wymień żarówkę. Bez odczytania błędów możemy zgadywać, najlepiej odczytać je na kompie. Zgadując, poczytaj ten temat http://forum.opel24.com/topic/13191-egr-elektroniczny-moj-sposob-na-niego/ Waku pompa przykręcona jest do prawej strony głowicy (stojąc przodem do samochodu) od strony akumulatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/#findComment-377458 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slavo666 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Spalona żarówka nie powinna skutkować wejściem silnika w tryb awaryjny, jedynie tak jak opisałeś pojawi się informacja o braku świateł. Najlepiej wymień żarówkę. Bez odczytania błędów możemy zgadywać, najlepiej odczytać je na kompie. No niby tak z tym, że żarówka jest cała.Zmieniałem ją na zarówke z podświetlenia i również nie świeci.Nie zdażyłem przeczyścic styków.Co najwazniejsze żarówka ta w TRAKCIE drogi powrotnej zaczeła działac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/#findComment-377466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość polton1 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Błąd świateł stop zapali kontrolke silnika i wprowadzi w tryb awaryjny tylko wtedy gdy nie będzie dwóch stopów jednocześnie. Powód braku dwóch to włącznik przy pedale stop. W razie problemów zapraszam. Najlepiej odczytać kody błędów testerem przed nabijaniem niepotrzebnych kosztów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/#findComment-377477 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slavo666 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgadza sie jednak zczytanie błedów to koszt ok 50 zł wiec na wstepie staram sie dowiedziać mozliwe przyczyny, które rozwiazac mogłbym sam.Oczywiście tylko najprostsze usterki.Pozdrawiam dodano ajc popełniłem masakryczny błąd pisząc, że żarówka jest sprawna a nie świeci.Jako kierowca nie zwracam uwagi na tył mojego samochodu i co za tym idzie nie zauważyłem ze żarówka stopu zespolona jest z oświetleniem i znajduje się na dole(sprawdzałem górną od przeciwmgielnych ehh)szkoda ze jest późno i sklepy są pozamykane, ponieważ przypuszczam zespawanie żarówki i zwarcie stąd komunikat "świato stop" oraz przejście samochodu w tryb awaryjny.Jutro napisze co i jak. scaliłem posty / Kacper   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/#findComment-377485 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamilwsp Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 ajc popełniłem masakryczny błąd pisząc, że żarówka jest sprawna a nie świeci.Jako kierowca nie zwracam uwagi na tył mojego samochodu i co za tym idzie nie zauważyłem ze żarówka stopu zespolona jest z oświetleniem i znajduje się na dole(sprawdzałem górną od przeciwmgielnych ehh)szkoda ze jest późno i sklepy są pozamykane, ponieważ przypuszczam zespawanie żarówki i zwarcie stąd komunikat "świato stop" oraz przejście samochodu w tryb awaryjny.Jutro napisze co i jak. brak swiatel stop nie zapali lampki check engine hehe nie piszcie tez glupot w postaci : "komputer redukuje moc i zostaje wylaczona turbosprezarka" czy jakos tak. a co to jest elektryczna rzecz ze sie wylacza? po prostu jest mniejsza dawka paliwa stad tez mniejsza ilosc spalin a wiec turbina sie wolniej kreci niz powinna. podlacz pod komputer i bedziesz wiedzial jaki problem trapi twoje auto. pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/#findComment-377566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelvc Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 oczywiście lampka diagnostyki silnika nie zapali się jeżeli jakaś żarówka się spali,co do turbo to fakt jest to mechaniczna część ,w starych autach jest jasne ,że turbo zaczynało działać przy określonych obrotach silnika.W nowych jednostkach ten system doładowania jest oczujnikowany ,temperatuta pow.zasysanego,ciśnienie powietrza ,czy też ciśnienie doładowania.Awaria któregoś z czujników także może wprowadzić kom.auta w tryb awaryjny,tak samo jak EGR czy czujnik położenia przepustnicy ,itp itd, bez podłączenia pod kompa się nie obejdzie,bo tak to nie ma nawet od czego zacząć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/#findComment-377573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 turbo pompuje caly czas tylko czasem bardzo wydajeni a czasem nie. Czy to bedzie turbina na WG czy na VNT to obie maja regulacje od min do max doladowania a tak naprawde wykozystania sily spalin wylotowych. Przy trybie check engine ECM moze zredukowac cisnienie doladowania do min czyli poprzez elektrozaworek zmniejszy przeplyw spalin na łopatki turbiny. Problem ze swiatlem stop nie ma powiazania z problemami silnika. Jest to osobny temat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/#findComment-377592 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość polton1 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 "brak swiatel stop nie zapali lampki check engine hehe nie piszcie tez glupot w postaci : "komputer redukuje moc i zostaje wylaczona turbosprezarka" czy jakos tak. a co to jest elektryczna rzecz ze sie wylacza? po prostu jest mniejsza dawka paliwa stad tez mniejsza ilosc spalin a wiec turbina sie wolniej kreci niz powinna. " A właśnie że zapali kontrolke silnika. Wykonaj sobie test na jakiejś asterce II czy innym nowszym opelku. Sterownik silnika dostaje informacje o hamowaniu samochody i mierzy oprności żarówek. Co do turbiny kolego to inni maja rację tryb awaryjny redukuję moc silnika poprzez wyłączenie turbiny. Wiesz czym jest sterowana turbina ? Elektrozaworem elektrycznym puszczającym podciśnienie na mieszek tyrbiny który to steruje jej pracą. Elektroaworem steruje komputer silnika i to on widząc usterkę w układzie wyłancza elektrozawór.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/#findComment-377760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slavo666 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 A właśnie że zapali kontrolke silnika. Wykonaj sobie test na jakiejś asterce II czy innym nowszym opelku. Sterownik silnika dostaje informacje o hamowaniu samochody i mierzy oprności żarówek. Co do turbiny kolego to inni maja rację tryb awaryjny redukuję moc silnika poprzez wyłączenie turbiny. Wiesz czym jest sterowana turbina ? Elektrozaworem elektrycznym puszczającym podciśnienie na mieszek tyrbiny który to steruje jej pracą. Elektroaworem steruje komputer silnika i to on widząc usterkę w układzie wyłancza elektrozawór. właśnie tak podejrzewałem jednak to nie jest to.Żarówka wymieniona, lecz problem pojawia sie dalej.Zauważyłem, że częsciej zdarza sie na rozgrzanym silniku.Przed kontrolą przy pomocy komputera spróbóje jeszcze zatankować auto z innej stacji (problem pojawił sie na drugi dzien po tankowaniu),skontrolować wszystkie węże oraz kable w okolicach pompy vacu i turbiny. Znacie moze jeszce jakis sposób na zresetowanie komputera oprócz odłaczenia akumulatora na chwile??Spróbuje jeszcze taki myk.Szkoda, że jestem w pracy i jest juz ciemno a i jeszcze jedno gdy samochód jest na biegu jałowym po 5 naciścieciach hamulca ten robi sie twardy, natomiast przy dodaniu gazu z jednoczesnym trzymaniem środkowego pedału mięknie i wchodzi <lol2> może oznaczac sprawna pompe vacu ( czy to jest typowe??) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40428-check-engine-brak-turbostop-help/#findComment-377782 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.