Skocz do zawartości

Koło dwumasowe Astra H 1.3 CDTI Diesel 2005r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stałem się "szczęśliwym" posiadaczem Astry jak w temacie auto zakupiłem 22.02.2011 r . okazało się po wizycie w autoryzowanym serwisie że samochód ma przekręcony licznik o 60 000 km. Jego faktyczny stan licznika to 190 000.

Po przejechaniu kilkuset kilometrów okazało się że ma do wymiany zawór EGR. po wymianie wszystko ok (całkowity koszt naprawy to 1200zł). Od niedawne czyli po kolejnych kilkuset kilometrach pojawiły się stuki na luzie przy wyciśniętym sprzęgle. Po kilku konsultacjach wskazanie padło na koło dwumasowe. I tu moje pytanie czy wymieniać tylko koło koszt koła około 1680 + wymiana. Czy wymieniać całe sprzęgło, koło+tarcza+docisk+łożysko koszt około 3400zł. Piszę tu o częściach fabrycznie nowym. Proszę o opinie na ten temat autko to tak zwana życiówka niestety dałem się oszukać przy sprzedaży i teraz ponoszę tego koszty a wiadomo portfel ma swoje dno.Za auto dałem 21 000 zł. Jeszce jedni raz pojawił mi się błąd "zbyt wysokie ciśnienie doładowania" co to może oznaczać ??. Po błędzie auto jeździ jak trzeba. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40474-ko%C5%82o-dwumasowe-astra-h-13-cdti-diesel-2005r/
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wyciąg skrzynie i zobacz jak tam wygląda docisk, tarcza itd ... bo jeśli są dobre to się nie opłaca wymieniać, co do za wysokiego ciśnienia doładowania sprawdź sterownik turbiny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40474-ko%C5%82o-dwumasowe-astra-h-13-cdti-diesel-2005r/#findComment-377754
Udostępnij na innych stronach

z przeladowaniem to zalezy jaka masz turbine al ejesli na WG to zacisna sie ta lapka wlasnie od zaworu upustowego. Trzeba rozruszac, psiknac odrdzewiaczem i bedzie latac. JEsli nie to elektyrozawor. Z doswiadczenia powiem ze zazwyczja jest to WG. Jesli turbo na zmiennej geometri to zazwyczaj byl winny elektrozawor.

Co do dwumasy to po sciagnieciu skrzyni bedzie wiadomo w jakim stanie jest zamach oraz sprzeglo. Jesli sprzeglo jest okej ( znaczy sie ma jeszcze dobra grubosc a nie juz wytarte na maxa) to ja bym zostawil je.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40474-ko%C5%82o-dwumasowe-astra-h-13-cdti-diesel-2005r/#findComment-377888
Udostępnij na innych stronach

Gość 13_wojownik

okazało się po wizycie w autoryzowanym serwisie że samochód ma przekręcony licznik o 60 000 km. Jego faktyczny stan licznika to 190 000.

 

Podziwiam Cię....inwestujesz w cos takiego, zamiast oddać sprawę do sądu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40474-ko%C5%82o-dwumasowe-astra-h-13-cdti-diesel-2005r/#findComment-379479
Udostępnij na innych stronach

okazało się po wizycie w autoryzowanym serwisie że samochód ma przekręcony licznik o 60 000 km. Jego faktyczny stan licznika to 190 000.

 

Podziwiam Cię....inwestujesz w cos takiego, zamiast oddać sprawę do sądu.

zgadzam sie,tym bardziej ze sprawa wygrana

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40474-ko%C5%82o-dwumasowe-astra-h-13-cdti-diesel-2005r/#findComment-380725
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo13sty

Sądzić owszem, ale gorzej jak z zagranicy ściągnięty. A niech ktoś mi wytłumaczy, co ma jedno z drugim wspólnego, że jak stuk po wciśnięciu sprzęgła to może być objaw koła dwumasowego? Jakby koło siadało to chyba obojętnie czy na wciśniętym czy na puszczonym pedale sprzęgła by stukało, waliło itp. A tym bardziej kolega napisał, że są stuki jak stoi na luzie. Jakby dwumas stukał na luzie, to jeszcze mocniej by stukał w czasie jazdy, np. podczas nagłego wciśnięcia pedału gazu lub hamowaniu silnikiem.

Zauważyłem jakiś trend ostatnio, że wszędzie gdzie jest poruszony temat jakiegoś pukania czy stukania to zaraz wszyscy chórem: dwumasa pada!

Ja obstawiam raczej któryś z elementów sprzęgła, np. łożysko lub docisk.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40474-ko%C5%82o-dwumasowe-astra-h-13-cdti-diesel-2005r/#findComment-380733
Udostępnij na innych stronach

Masz u siebie koło dwumasowe? Nie masz, jak będziesz miał, zobaczysz jakie są objawy. Stuki na biegu jałowym to jak najbardziej walnięte koło dwumasowe, po wciśnięciu sprzęgła stuki ustają.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40474-ko%C5%82o-dwumasowe-astra-h-13-cdti-diesel-2005r/#findComment-380836
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo13sty

No a kolega napisał, że ma stuki po wciśnięciu, a ty piszesz, że jak dwumasa to po wciśnięciu ustają. A druga sprawa to czy przypadkiem by też nie rzucało trochę silnikiem? Skoro dwumasa już by miała mieć taki luz, że stuka i puka to tym bardziej powinna powodować drgania przecież, a u niego tego nie ma. Nie każde stukanie w silniku to od razu dwumasa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40474-ko%C5%82o-dwumasowe-astra-h-13-cdti-diesel-2005r/#findComment-380876
Udostępnij na innych stronach

Od niedawne czyli po kolejnych kilkuset kilometrach pojawiły się stuki na luzie przy wyciśniętym sprzęgle.

 

No a kolega napisał, że ma stuki po wciśnięciu, a ty piszesz, że jak dwumasa to po wciśnięciu ustają.

 

Przeczytaj uważnie to, co ktoś pisze i dopiero potem pisz OK?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40474-ko%C5%82o-dwumasowe-astra-h-13-cdti-diesel-2005r/#findComment-380888
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności