Skocz do zawartości

Spalanie, maly problem.


Gość tomasz36

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem, otoz od jakiegos czasu zauwazam, ze moje auto czasami na nagrzanym silniku i np. postoju na swiatlach pokazuje spalanie rzedu 2,5-4,8, jak sie jedzie to tez czasami pokazuje sporo za duze. Zaznaczam, ze dzieje sie to czasami, potem np jak samochod postoi troche to wszystko wraca do normy i spalanie jest na staniu na swiatlach rzedu 0,9-1,1 w zaleznosci od tego jak bardzo silnik jest nagrzany, wiem, ze te spalanie 0,9-1,1 tez nie jest normalne bo czytalem, ze u Was jest znacznie mniejsze. Wiec w czym tkwi problem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem w ksiazce serwisowej o wypalaniu tego filtra i jest napisane, ze jak jest zapchany to sie wlacza kontrolka, a takowej nie ma tylko spalanie skacze wiec ? 2 tygodnie temu wypalalem filtr jadac na tempomacie, predkosc 110km/h bieg 3, bylo ok 3,5tys obrtow, ale oczywiscie nie mam pewnosci czy wypalanie filtra sie wtedy wlaczylo..czy moze proces wypalania filtra sygnalizuje jakas kontrolka? U mnie problem tego skoku spalania znika na jakis czas po wylaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika, dzisiaj jak mi skoczylo to spalanie to wyjechalem za miasto i nie czailem sie z dawaniem w pedzel, zauwazylem tez ze przy gwaltownym, dodawaniu gazu z wydechu wywalalo dym, jednak problem zniknal dopiero po ponownym rozruchu silnika...ktos cos kuma ? ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Ja tez nie moge skumac tego filtra...ale watpie zeby taki skok spalania byl wywolany przez filtr.

Niestety ale takie skoki spalania wywołuje właśnie wypalanie filtra DPF.

2 tygodnie temu wypalalem filtr jadac na tempomacie, predkosc 110km/h bieg 3, bylo ok 3,5tys obrtow, ale oczywiscie nie mam pewnosci czy wypalanie filtra sie wtedy wlaczylo..czy moze proces wypalania filtra sygnalizuje jakas kontrolka?

Niestety ale modele z pierwszego okresu produkcji takiej kontrolki nie mają (sam nie miałem tej kontrolki) i wypalanie filtra widziałem po zużyciu paliwa i innej pracy silnika i zapachu spalin.

U mnie problem tego skoku spalania znika na jakis czas po wylaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika,

W ten sposób robisz pierwszy krok do zapchania filtra :zalamany:

dzisiaj jak mi skoczylo to spalanie to wyjechalem za miasto i nie czailem sie z dawaniem w pedzel, zauwazylem tez ze przy gwaltownym, dodawaniu gazu z wydechu wywalalo dym, jednak problem zniknal dopiero po ponownym rozruchu silnika...ktos cos kuma ?

Powiem ci na swoim przykładzie jak ja to robiłem- po zauważeniu większego zużycia paliwa jak jest możliwość (droga lokalna) jechałem na 3 biegu na obrotach 2.5 tys. wtedy zużycie paliwa wynosiło około 10 l/100km jechałem dotąd aż zużycie paliwa wróciło do normy tj. około 5-6 l. (nieraz trwało to nawet 11km.) jazda w trasie z dużą prędkością może być niezauważalne wypalanie filtra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy wlasnie wywalanie tego dymu przy dodawaniu gazu jest normalne przy wypalaniu filtra ? Mam signum z 2007 roku, czy to one wlasnie nie maja tej kontrolki ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Mam signum z 2007 roku, czy to one wlasnie nie maja tej kontrolki ?

Ten rocznik już powinien mieć.

I czy wlasnie wywalanie tego dymu przy dodawaniu gazu jest normalne przy wypalaniu filtra ?

Podczas wypalania filtra jak złapał mnie korek na DK (czy też złapały mnie światła) było widać dym z rury wydechowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość xxxrafael

Mam taki sam problem z tym spalaniem, wczoraj odleglosc ok 25km 160km/h i po zatrzymaniu zwiekszone spalanie plus straszny smrod spalenizny... po ponownym uruchomieniu silnika wszytsko w normie, zapachu nie ma... filtr chyba mam bo w tabliczce jest 0.50 ale kontrolka sie zadna nie swieci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kontrolka sie zadna nie swieci.

i lepiej zeby sie nie zapalila bo wtedy mozesz poleciec z kasa...

trzeba obserwowac spalanie chwilowe...

typowe wypalanie dpfu...

 

bylo juz to walkowane na forum, ale napisze, bo ciezko bedzie wam znalezc.

kontrolka "swiec zarowych" mogla sie zapalac przy wypalaniu dpfu jedynie w pierwszych modelach aut z dpfem, potem opel z tego zrezygnowal, tlumaczac ze filtr jest bezobslugowy. A ja osobiscie uwazam ze to raczej ze zbyt wiele osob jechalo do serwisu ;) mozna ponoc techem aktywowac te funkcje.

gdy kontrolka w trakcie jazdy sie zapali oznacza to ze jest jakis problem z ukladem dpfu i nie moze sie samoczynnie zainicjowac wypalanie (czyt. zapchany dpf)

generalnie kontrolka moze sie pojawic jedynie przy zapalaniu zimnego auta (czyt. grzanie swiec zarowych) potem nie powinna sie juz pojawiac, a jak sie pojawia to albo dpf albo swiece zarowe do roboty...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności