Gość max-ell Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Barumów nie kupuj, najgorszy chłam na jakim jeździłem. Z resztą nie tylko ja. Chcesz mieć autko jeszcze trochę, kup inne. Jakiekolwiek.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Witam, jaki rozmiar opon polecacie do astry g, 5 drzwi, hatchback , na felgach 15. (letnie) Piszecie że od rozmiaru opon zależy zużycie paliwa więc chciałbym dobrać jak najlepsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Jesli ma byc niskie zuzycie paliwa to raczej 185/65 R15, a jesli moze spalic ciut wiecej to 195/60R15 - te drugie lepiej beda wygladaly i lepsze trzymanie, ale silnik 1,7moze je minimalnie odczuc... Szerszych bym juz nie polecal , wezszych tez raczej juz nie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 A 195/65/15 ? Nadadzą się? Rozumiem że im szersze opony tym większe spalanie ale lepszy wygląd i odwrotnie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 195/65/15 - wejsc powinny - bo sam jezdzilem na takich w zimie, ale maja wieksza srednice i nie dosc ze szerokie a wiec wieksze opory, to jeszzce z powodu wiekszej srednicy samochod bedzie bardziej zmulony - na autostradzie ok - na wiekszej srednicy mniejsze spalanie - ale po miescie moze byc tak ze nie bedzuie kiedy 5 biegu wlaczyc. U mnie w 2.0 ciezko sie do 5 dokopac, bo musi byc tak z 70 km/h a w 1,7 to nie wiem - chyba ze skrzynia ma innne przelozenia - dla przykladu mam tez 1,8 w benzynie to tym spokojnie od 50 km/h mozna na 5 jechac i nawet moze by sie przydaly takie opony 195/65/15 bo mocy mu nie brakuje. 1,7 to zwrócuwage czy czesto mozesz na 5 jezdzic i przydala by sie jeszzce 6 - jesl tak to mozesz brac te wieksze kola, jesli nie to raczej pozostal bym przy 195/60, a moze nawet 185/65 - a jakie fabrycznie zalecaja do 1,7 -15" czy 14" szersze opony lepszy wyglad ( przynajmniej tak sie przyjelo) i lepsze trzymanie na zakretach. za to wady to wieksze zuzycie paliwa, gorsza jazda w koleinach i po sniegu, lodzie itp...... dla przykladu jeszzce mam terazz zimowki 185/65 r15 i spalanie w tracie udalo mi sie zejsc ponizej 5 l/100 (4,8, a nawet chyba mniej...) - przy letnich 195/60 r15 wydaje mi sie ze pali nawet minimalnie wiecej zwykle wychodzilo mi jakos 5,2- do 5,5 l/100 ( a teoretycznie na zimowkach powinien wiecej spalac) - moze to wlasnie dlatego ze te zimowki sa wezsze od letnich..   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 hej, dzięki za wytłumaczenie Nurtuje mnie jeszcze takie pytanie : Czy opony np o takim profilu 195/50/15, dadzą to że samochód będzie niżej osadzony i jak to ma się do jazdy po dołach? Czy na większy profil opony daje dodatkową amortyzację? A na oponach o małym profilu będzie "twardo"? czy można założyć na jedną oś 195/65 a na drugą 195/60? czy będzie widoczna różnica, że z przodu będzie wyżej a z tyłu niżej?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Czy opony np o takim profilu 195/50/15, dadzą to że samochód będzie niżej osadzony i jak to ma się do jazdy po dołach?-bedzie nizej, na dolach bedzie twardszy, po nierownosciach łatwiej bedzie zahaczyc o cos wystajacego, dodatkowo licznik bedzie przekłamywal predkosc....Czy na większy profil opony daje dodatkową amortyzację?- na pewno na wiekszym profilu dziury drogowe i nierownosci beda mniej odczówalne... np 195/65 r15 samochod bedzie wyzszy i miekki, ale gorsze trzymanie na zakretach, na oponach 195/50 r15 - samochod bedzie nizej, bedzietwardszy, lepiej bedzie trzymal sie na zakretach, ale predkosciomierz bedzie pokazywal wiecej niz bedzie w rzeczywistosci (ok 10%)czy można założyć na jedną oś 195/65 a na drugą 195/60?- absolutnie nie do samochodow z ABS itp... - czujniki zaczną swirowac.......   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wyglorz Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 mam te barumy i na deszczu trzeba bardzo uważać - aquaplaning itp. - nie polecam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Po przeczytaniu całej "sterty" postów, opinii i testów ADAC zdecydowałem się na zakup opon Uniroyal RainExpert 195/60R15 Jak się sprawują dam znać za jakiś czas . pzdr. lakers67   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość modrzew Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Witam. Zawitałem na forum szukając nowych opon do Astra II 1.7 DTI (kombi) -po przeglądnięciu kilku postów i porównaniu oferty dostępnej w mojej okolicy mam dylemat które wybrać: - Kleber DYNAXER HP2 185/65 R15 - Dayton D320 195/60 R15 Ceny obu modeli prawie identyczne - jedne i drugie były wymienione w tym poście jako godne uwagi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.