Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój problem przedstawia się następująco. Posiadam Astrę H 1.9CDTI 150KM Z19DTH z 2005r <- rok produkcji. 2006r <- data pierwszej rejestracji. Auto rocznikowo jest 2006r.

Podczas jazdy na niskich biegach (1, 2, 3 czasem 4 rzadko 5, wcale 6) słyszę dzwięk przypominający pracującą wiertarkę akumulatorową :) dzwięk dobrze słychać na zimnym silniku na ciepłym DUŻO słabiej. Podczas redukcji z 4 na 3 z ciut zbyt wysokich obrotów jest on bardzo intensywny. Podobnie na innych biegach, na niższych jest głośniej, na wyższych ciszej.

Na postoju z pracującym silnikiem słychać z okolic skrzyni biegów jednostajne terkotanie zmieniające swoją charakterystykę w zależności od obrotów silnika po wciśnięciu sprzęgła terkotanie ustaje. Jak szybko nacisnę i puszczę pedał gazu tak żeby auto weszło na obroty ok 1500 ale żeby nie zdązyło się rozkręcić i odrazu zaczęło zwalniać słychać metaliczne stuki w czasie zmniejszania obrotów. Jeżeli zwiększę obroty na postoju do ok 3000 i puszczę gaz stuków nie słychać. Dodatkowo cały czas drży pedał sprzęgła podczas jazdy i postoju.

Byłem u kilku mechaników, każdy z nich ma swoją wizję. Jedni mówią że to łożysko na sprzęgle, inni że dwumas, wysprzęglik a jeszcze inni że wystarczy wymienić olej w skrzyni i może pomóc.

 

Moje testy były takie: Na zaciągniętym ręcznym ruszałem na pierwszym biegu bez gazu ale tak żeby samochód nie zgasł. Udało się, nic nie trzepało, stukało ogólnie bez zastrzeżeń.

Ruszałem na wzniesieniu bez gazu na 1,2,3 biegu i nic również wszystko w porządku, zjeżdżałem z ostrej górki na dwójce hamując silnikiem i również ok, gaszenie samochodu przy otwartych drzwiach też nic nie trzepie - wszystko to pod kątem dwumasu zaczytane gdzieś, kiedyś na forach.

Nie mam zadnych zastrzeżeń co do jazdy, zachowania silnika, skrzyni biegów, zmiany biegów, ogólnie gdyby nie ten dźwięk i drżące sprzegło nie można sie do niczego przyczepić.

 

Moje pytania są takie:

1. Co to może być ? :)

2. Czy jestem w stanie mając ogólne pojęcie co z czym samodzielnie wymienić kompletne sprzęgło, oczywiście dzięki Waszym poradom i wskazówkom.

3. Jeżeli chciałbym wymienić olej w skrzyni to gdzie sprawdzić czy mam skrzynie M32 czy F40 bo wyczytałem że z tym jest różnie w moim modelu?

4. Ile tego oleju ma zostać wlane ? (dodam że nie ma korka kontrolnego)

5. Jak spuszczę olej ze skrzyni to czy jakaś jego część zostaje czy spłynie wszystko do ostatniej kropli ?

6. Czy są jakieś kruczki podczas wymiany oleju w skrzyni biegów ?

 

Z niecierpliwością oczekuję na wszelkie rady za które z góry BAAARDZO DZIĘKUJĘ.

Ogólnie męczę temat już ze dwa miesiące a drżący pedał sprzęgła mam od ponad pół roku i boję się że w końcu coś się stanie.

Nie jestem mechanikiem stąd mój opis może nie jest super jasny ale mam nadzieję że dla znawców tematu zrozumiały.

Pozdrawiam...

 

  • 2 miesiące temu...
Gość cinek8001

Witam, czy znalazłeś rozwiązanie tego problemu? Ja mam to sam i nie wiem od czego zacząć, pozdr.

 

  • 6 miesięcy temu...

Witam, czy znalazłeś rozwiązanie tego problemu? Ja mam to sam i nie wiem od czego zacząć, pozdr.

 

Jesli efekt jest taki, ze slyszysz jakby cos szumial w czasie jazdy i jesli wezmiesz na luz tak przy 60 - 70 km/h, a nastepnie przylozysz lewarek zmiany biegow do jakiegos biegu bez sprzegla to powinienienes uslyszec jeszcze bardziej intensywny szelest / szum (jak zwal tak zwal). Jest to n 99% lozysko w skrzyni, pytanie tylko ktore, okaze sie niestety dopiero po wyjeciu skrzyni.

 

  • 4 lata później...

Tak to niestety jest. Jak szuka pomocy - potrafi napisać elaborat na stronę. Kiedy problem już rozwiązany - nie ma czasu na sklecenie kilku linijek, które pomogą innym :zalamany:.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności