Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mój problem z asterką II 2002r. wygląda tak,że jeżeli temp.nie podniesie się na wskaźniku ( wystarczy,że odrobinę się wzniesie ) to turbina jakby w ogóle się nie załączała. A gdy tylko silnik nabierze trochę temp. to wszystko jest ok przy ok.2200 obr/min czuć jak turbo zaczyna pompować. Szczególnie uciążliwe jest to w zimie gdyż trochę schodzi zanim silnik złapie temp.

 

Wymieniłem termostat, komputer nie pokazuje żadnych błędów, podciśnienie sprawdzone na pompie vacum.

 

Proszę o jakieś sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40884-temperatura-silnika-a-za%C5%82%C4%85czanie-turbiny/
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

Samo z siebie sie tak stalo z dnia na dzien czy cos bylo robione przy silniku? Jak ciagnie juz turbina na cieplym to idzie do obrotow maksymalnych czy silnik wczesniej sie konczy?

 

Pozdra

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40884-temperatura-silnika-a-za%C5%82%C4%85czanie-turbiny/#findComment-380257
Udostępnij na innych stronach

Ja go mam ok. pół roku i od początku tak się dzieje. Wcześniej świecił mi się silnik z kluczem ,ale to wina świeczek po wymianie już nic się nie świeci.

Na ciepłym silniku obroty do końca znaczy do czerwonego pola, na zimnym też tyle,że przyspiesza jednostajnie jakby bez doładowania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40884-temperatura-silnika-a-za%C5%82%C4%85czanie-turbiny/#findComment-380316
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

Z tego co czytalem tu na forum (nie mam tego silnika wiec nie wiem jak sie sprawa ma dokladnie) nowsze silniki maja dwa elektrozaworki, ktore reguluja podcisnienie:

1)do EGR

2)do lopatek turbiny

oba zaworki sa takie same moze podmienione rurki na nich ten co ma isc do EGR i ta co ma isc do nastwnika lopatek albo wtyczki na nich. Nie wiem czy wygladja wtyczki tak samo i czy pasuja. Calkiem mozliwe ze poprzedni wlasciciel grzebal cos samodzielnie i nie poskladal tak jak bylo ;)

 

Oto moj tok myslenia:

 

fakt1) Normalnie EGR otwiera sie dopiero przy nagrzanym silniku, czesciowym obciazeniu silnika (a wiec od pewnie 2000 obr) im wieksze obroty tym wiecej spalin podaje EGR

 

fakt2) Normalnie po odpaleniu lopatki w turbinie sa zamkniete bo jest podane podcisnienie na silownik (niezaleznie od temperatury) i turbina moze wtedy pompowac juz od 1500-1700 obr

 

fakt3) elektrozaworki dzialaja na zasadzie dlugosci cylku otwarcia im dluzszy cykl tym dluzej dziala podcisnienie na silownik

 

fakt4)oba elektorzaworki sa takie same stad zamiana wtyczek bylaby nie zauwazalna przez kompa (nie wyrzuca bledu)

 

Teraz jezeli podmienic oba sygnaly sterowania to turbina nie zalaczalaby sie na zimnym silniku(bez podcisnienia lopatki turbiny sa w pelni otwarte i turbo braloby dopiero na wysokich obrotach a na niskich praktycznie brak doladowania i mocy). Na cieplym zalaczalby sie w inaczej niz w normalnym silniku poniewaz sygnal sterowanie EGR nie bedzie taki sam jak dla turbiny. Poniewaz masz tak od kupna wiec nie wiesz jak powinien chodzic normalnie, wiec tej zmiany pewnie bys nie zauwazyl.

 

Po podmianie EGR dostawalby sygnal przeznaczony dla lopatek turbiny. Pewnie sygnal jest dosc odmienny i da sie odpalic silnik i jakos jezdzic.

 

Moje rozumowanie moze byc bledne to dosc daleki strzal ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40884-temperatura-silnika-a-za%C5%82%C4%85czanie-turbiny/#findComment-380677
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu silnika sztanga przy turbinie powinna się przesunąć. Jeśli stoi w miejscu należy sprawdzić czy jest podciśnienie między elektrozaworem a gruszką turbiny. Proponuje sprawdzić elektrozawór czy nie ma w nim oleju i czy cewka jest sprawna, czy membrana w gruszce jest cała, cz zawór w turbinie nie zapiekł się. Jeżeli chodzi o wtyczki od elektrozaworów to te przy akumulatorze to nie wolno ich zamieniać miejscami. Turbo powinno załączać się w granicach 1800, zobacz czy nie masz zasyfionego czujnika doładowania na kolektorze, oraz sprawdź szczelność układu dolotowego.

http://forum.opel24.com/EGR-Elektroniczny-Moj-sposob-na-niego-t13191.html

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40884-temperatura-silnika-a-za%C5%82%C4%85czanie-turbiny/#findComment-380890
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności