Gość Anonymous Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 witam ,moje autko to astra 1 z silnikiem 1,6 o oznaczeniu C16NZ podczas odczytu błędów wyskoczyło mi takie coś: 42 - Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) - wysokie napięcie dodam że na wolnych obrotach silnik pracuje równo,natomiast w przedziale obrotów od ok.2000 - 3200 wyraznie slychać przerywaną pracę silnika ktos wie co to moze być?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4091-co-to-za-b%C5%82%C4%85d/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Nie masz styku na kabelkach od DIS-a. Zmierz, czy masz masę i + na wtyczce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4091-co-to-za-b%C5%82%C4%85d/#findComment-321229 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 ja37, ok.,dzięki ale co to jest ten DIS? i gdzie szukać tej wtyczki?, ja troszkę zielonkawy jestem...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4091-co-to-za-b%C5%82%C4%85d/#findComment-321227 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 DIS to są cewki zapłonowe, takie czarne coś, do tego idą kable zapłonowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4091-co-to-za-b%C5%82%C4%85d/#findComment-321226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 ja37, ok.,czyli muszę sprawdzić połąćzenie tych kabelków co dochodzą do cewki zapłonowej, a jeśli połąćzenia będą ok., to gdzie wtedy szukać przyczyny?, i czy to przerywanie na średnich obrotach występuje na 1 i 4 cylindrze- sądzę tak na logikę interpretując opis błędu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4091-co-to-za-b%C5%82%C4%85d/#findComment-321224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 A widzisz, dobrze, że zwróciłeś mi uwagę. DIS ma 2 cewki, jedna obsługuje gary 2-3, a druga 1-4. Więc + i masa na pewno jest, musisz sprawdzić kabelki od DIS-a do kompa Materiały pomocnicze: Jeśli z kabelkami będzie w porządku, to podmień od kogoś DIS, bo tylko on zostanie jako podejrzany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4091-co-to-za-b%C5%82%C4%85d/#findComment-321221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 ja37, no tak ,ale ja mam tylko jedną cewkę ,nie dwie, znajduję się na błotniku pod machą od strony kierowcy, chyba że dzieli się ona na dwie części obsługując osobno gary 2i3 , 1i4 i takie pytanko jeszcze mam - gdzie szukać tego urządzenia sterującego?,gdzie ono jest umiejscowione???,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4091-co-to-za-b%C5%82%C4%85d/#findComment-321219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 O kurde, nazwa błędu mnie w błąd wprowadziła, przepraszam Jasne, że masz jedna cewkę. W tym wypadku podejrzenie pada na czujnik Halla, on zawiaduje zapłonem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4091-co-to-za-b%C5%82%C4%85d/#findComment-321210 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 ja37, nic nie szkodzi,zdażają się pomyłki. u mnie akurat halla też nie ma w aparacie tylko jest coś takiego co nosi nazwę - czujnika indukcyjnego,ale myślę że zasada działania jest podobna jak halla, a może się mylę, czyli winą za tą niesprawność ponosi ten czujnik???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4091-co-to-za-b%C5%82%C4%85d/#findComment-321149 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Znów walnąłem gafę Nie spojrzałem na schemat Właśnie myślę, że to ten czujnik, niby on wygląda tak: A może jednak coś z okablowaniem modułu zapłonu? Tu masz dane do pomiarów: Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4091-co-to-za-b%C5%82%C4%85d/#findComment-321120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.