Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów ;)

W związku z moją nowo nabytą Astrą staram się ją doprowadzić do stanu powyżej średniej.Lecz jak już coś jej poprawie ona pokazuje mi inne miejsca do naprawy ;p

Tak się stało i tym razem ;/

Otóż miałem problem z EGR zacinał się po wyjęciu wyczyszczeniu i specyficznej naprawie "znajomy mi w tym pomagał" zadziwiająco jest ok. Czasem ale naprawdę sporadycznie się zatnie lecz sama przyjemność z jazdy powróciła. I po tym wszystkim pojawił się dziwny symptom dławienie i gaśnięcie auta ;(

Na początku pomyślałem że ON brudny ale nie ;/ więc nie wiem o co kaman ;/ Jadę nie ważne na wysokich/niskich obrotach nagle szarpie autem tak jakby paliwa zabrakło a po chwili spokój i jedzie dalej ;/ Gorzej jak nim muszę po mieście hulać i się dogrzeje wtedy na postoju gaśnie!! Nawet na światłach jałowy bieg obroty 750min wszystko ok a tu bum i zgasł ;/ Nie wiem zastanawiałem się czy nie jest to problem pompy paliwa? A z drugiej strony mechanik wspominał o turbinie że ma już swój żywot blisko pod kreską ale ona po 2tyś łapie i pędzi a te zadyszki są różne od 700-4000obr/min nie ważne czy gazuje czy stoję. Z drugiej strony kolega pytał się o specyficzny dźwięk silnika nie jest to klekot jak w TDI czy Mercedesowskich diselkach a taki przygaszony klekot albo rozruch jak na benzynie a nie on-ie.

Nie wiem sam, ważne jest to że sytuacja jest poważna bo auto równie dobrze może mi szarpnąć przy wyprzedzaniu lub innej sytuacji i się nie pozbiera w miarę szybko i będą kłopoty ;(

A możę gdzieś Ci sie zapowietrza i nie łapie przez chwile paliwa i dlatego takie objawy..( może filtr paliwa jest brudny, albo jest w nim pełno wody albo parafiny)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41086-zadyszka-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym to sprawdzić bo w sumie na początku lutego robiłem rozrząd z filtrami, olejem i alternatorem + rozrusznikiem ;)

A na samo ok nie wygląda zabrudzony. ale spojrzę dla św. spokoju ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41086-zadyszka-silnika/#findComment-381462
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz7167

Witam mam taki sam problem z swoim silnikiem 2.0 dti jak kolega wyżej wymienilem zawór egr na nowy filtr paliwa, uszczelki kolektora ssącego oczywiście go wyciścilem .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41086-zadyszka-silnika/#findComment-381700
Udostępnij na innych stronach

Sterownik silnika wysypuje jakieś błędy ? Silnik X17DTL nie lubi się tak łatwo zapowietrzać - sam mam tego dobry przykład :-D ale filtr paliwa obowiązkowo do sprawdzenia. Niestety objaw szarpania i gaśnięcia, zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów to najprawdopodobniej pompa wtryskowa, ale osobiście to przyjrzał bym się czujnikowi obrotów wału korbowego - zwłaszcza jeżeli silnik zaczyna gasnąć i dławic się tylko jak się zagrzeje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41086-zadyszka-silnika/#findComment-382555
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Klawisz84

Ok to powiem teraz tak ;/

EGR, przepływomierz i czujnik wału wymienione sprawdzone na innym modelu i 100% sprawne. A problem dalej jest ;/

 

Teraz jak rano odpalę to potrafi szarpać i gasnąć, faktycznie jak go przycisnę i się rozgrzeje to jest o wiele gorzej je... mu się czy ma jechać czy stać. Wczoraj miałem nawet że zgasł na skrzyżowaniu fart że byłem rozpędzony i kluczyki w stacyjce to miałem kontrolę nad autem.

 

Nie wiem chłopaki co teraz ;/ Błędy wyczyszczone i wyskakuje krytyczny i o co caman ;/? Pozostaje pompa lub wtryskiwacze a to już niefajna rzecz ;] wymienić 2/3 podzespołów silnika ;p

 

Czekam na propozycję:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41086-zadyszka-silnika/#findComment-386834
Udostępnij na innych stronach

Gość Klawisz84

jak już w przed temacie pisałem podzespoły wymienione i mam dokładne kody błędów i potrzebuję dobrej opinii od 2 osób ;D jeden mechanik to za mało ;p

 

P1220 A - Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem

P1345 -A - Uszkodzenie czujnika położenia pompy wtryskowej

 

Nie wiem czy to A ma znaczenie bo kat pokazał komputer w kodach a w necie jest bez A.

 

I co teraz? brać się za sam czujnik i możliwie holla ? czy cała pompa z mecz+elek do regeneracji?

 

I pytanie jak to jest, wyjmę sam czujnik dam do naprawy/kupie nowy i jak włożę muszę mieć komputerowe nastawienie jego pracy? Jaka to mniej więcej cena tego ustawiania?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41086-zadyszka-silnika/#findComment-387224
Udostępnij na innych stronach

Gość Klawisz84

Halo czy może mi ktoś pomóc ??

 

Otóż te 2 błędy wskazują na czujnik pompy ale jak mogę to dokładnie sprawdzić? Kiedyś czytałem że jak odpali się auto to na kompie podłączonym do astry można zaobserwować jakieś prędkości pompy czy coś takiego ;/ Nie wiem dokładnie ale mam komputer i chciałbym to precyzyjniej podejrzeć tylko potrzebuje pomocy na co mam patrzeć.

 

P1220 A - Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem

P1345 -A - Uszkodzenie czujnika położenia pompy wtryskowej

 

I czy ktoś z was naprawiał sam sterownik? I po takiej naprawie zawsze jest potrzebne programowanie? ;/

 

HELLP PEOPLE :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41086-zadyszka-silnika/#findComment-387770
Udostępnij na innych stronach

Gość Mati8867

Nie wiem, czy temat jeszcze aktualny, ale już mówię co i jak.

Walnięty czujnik obrotów pompy może generować błąd nastawnika początku wtrysku

Co do pierwszej wartości to jak odpalisz interfejs diagnostyczny i wejdziesz w parametry, to sprawdź parametr który nazywa się "Desired injection start" oraz "Injection start".

Pierwsza wartość jest początkiem wtrysku którego oczekuje sterownik silnika, a druga wartość to początek wtrysku który rzeczywiście podaje pompa. Wartości te muszą być zbliżone do siebie.

Jeżeli są od siebie rożne, to masz walnięty nastawnik początku wtrysku - pompa do regeneracji.

Jeżeli chodzi o czujnik to szukaj parametru "Pump speed" oraz "Engine speed"

Pierwsza wartość to prędkość obrotu wałka pompy, a druga prędkość obrotów wału korbowego - prędkość silnika. Obroty pompy muszą być połowę mniejsze niż obroty silnika.

Jeżeli prędkość pompy jest inna niż połowa obrotów silnika to walnięty czujnik - znajduje się w pompie wtryskowej - pompa do regeneracji.

Padanie sterowników, jest następstwem zacierania się samej pompy - zregenerujesz sam sterownik i za jakiś czas problem powróci.

Pompa po regeneracji nie wymaga programowania, ustawiasz poprawnie względem wału korbowego oraz wałka rozrządu i ma śmigać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41086-zadyszka-silnika/#findComment-388668
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności