Gość Anonymous Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Mam problem z Vectrą B 2,0 16V z 1999 r. Niedawno kupiłam auto i po wymianie oleju zauważyłam, że strasznie szybko go ubywa. Po przejechaniu ok 800 km trzeba było dolać litr oleju. Ojej Elf sporti 15w40. Jaka może byc tego przyczyna. Samochód ma przejechane 121 tyś., ale nie wiem czy silnik nie został cofnięty przez poprzedniego właściciela.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4112-bierze-olej/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 troszke to niepokojoce ale czy napewno mial zalany olej do rownego stanu i czy autko stalo na plaskiej powierzchni podczas sprawdzania stanu .jezeli wszystko bylo ok , i tyle wziol to chyba raczej bedzie cie czekala wizyta w warsztacie .lub dolenie mu preparatu usczelniajocego typu ceramix 12pln pozdrowionka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4112-bierze-olej/#findComment-321037 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Auto stało na równym terenie kiedy sprawdzałam stan. Wcześniej zalany był do odpowiedniego poziomu, więc sama strasznie się zdziwiłam, że przy sprawdzeniu po ok 800 km pomiarka była sucha. Musiałam wlać litr, żeby cos się pokazało Czy takie uszczelniacze na dłuższą metę są korzystne? Czy lepiej porządnie go sprawdzic w warsztacie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4112-bierze-olej/#findComment-321035 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Miły Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 po pierwsze, olej mineralny 15W/40 jest zabójczy dla hydraulicznych popychaczy zaworów i nie powinno sie go stosować do tych silników - przy tym przebiegu, to jeszcze syntetyk powinien być a tak najlepszym wyjściem będzie zmiana na półsyntetyk czyli 10W/40. i nie dolewaj żadnych magicznych uszczelniaczy do oleju - na dłuższą metę porażka jeżeli już przepala olej, to nieraz pomoże wymiana uszczelniaczy zaworów, a jak nie to niestety pierścienie olejowe się zapiekły   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4112-bierze-olej/#findComment-321023 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 kurde mam ten sam problem, przed wymiana oleju wszystko bylo ok teraz wyminielem na pół syntetyk, wczesniej nie wiem jaki byl dlatego dalem ten i teraz ciagle ten komunikat na monitorku ze malo oleju.... i co tam dalej zrobilas? masz przyczyne?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4112-bierze-olej/#findComment-320831 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bowitek Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 edziunia7, a zaraz po wymianie oleju to jak poziom był sprawdzany? Myślę, że powinnaś jeszcze trochę pojeździć i obserwować. Jakieś dwa tysiące km. Jeśli olej będzie dalej znikał w tym tempie, to wtedy tak, jak wspomniał Miły, uszczelniacze zaworów lub pierścienie. Lub jedno i drugie. Ale sprawdź jeszcze, czy nie masz zewnętrznych wycieków.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4112-bierze-olej/#findComment-320826 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Tak, na pewno troszkę jeszcze zaczekam, ale z tego co widzę, to cały czas jest tak samo... olej bardzo szybko znika już miałam kolejną małą dolewkę. Nie bardzo chciałabym robić jakiś remont w silniku, ale podjadę do mechanika i dokładnie go sprawdzę.. Wiecie może jaki byłby koszt tych uszczelniaczy i łozysk? chodzi tylko o części E   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4112-bierze-olej/#findComment-320802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Miły Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Uszczelniacze to groszowa sprawa , około 3,50 zł za szt. razy 16 szt. gorzej z ich wymianą trzeba zdjąć głowice, chociaż można to zrobić bez zdejmowania głowicy, ale to tylko w dobrym warsztacie, który już to robił. koszt robocizny około 300zł. a co do pierścieni, to już niestety dłuższa robota też zdejmujemy głowice i wymieniamy pierścienie na tłokach, koszt pierścieni to powyżej 300 zł. w zależności od producenta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4112-bierze-olej/#findComment-320750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Ale czy to na 100% pomoże?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4112-bierze-olej/#findComment-320709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Miły Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych, wyeliminuje przepalanie "branie" oleju przez silnik. Jak nie będzie wycieków , to oleju nie będzie ubywało. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4112-bierze-olej/#findComment-320637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.