Gość maly820 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 no ok mam tam trzy przewody dwa białe i czarny i teraz jakie ma być i ktore kabelki bo nie kumam za bardzo a raczej nie wiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-91677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Białe są od podgrzewania sondy, czarny jest sygnałowy. Mierzyć trzeba pomiedzy czarnym i masą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-91617 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maly820 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 elektryka nie było ale sam sprawdziłem....chyba dobrze Na zapalonym zapłonie jest 0.57V a jak odpaliłem furkę wskazywało 0.66V 0.67 V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-91161 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 To źle. Powinno się wahać tak od 400mV do 950mV. Jak stoi to lipa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-91129 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maly820 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 to sonda do wymiany ale ma ona wpływ na spalanie w tej generacji gazu bo to na pokrętło 1 generacji chyba....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-91115 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Sonda do gazu nic nie ma. Chyba, ze masz wypas instalację.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-91111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maly820 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 no właśnie nie mam wypasu a więc parownik do wywalenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-90875 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 lub do regeneracji, jak wolisz. takie głupie pytanie, ale czy mierząc napięcie poczekałeś aż się sonda rozgrzeje??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-90637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 No ja tam się aż tak nie znam, ale jak nie ma silniczka krokowego tylko jest śruba to sonda chyba nie ma nic do rzeczy. A poza tym świetny temat do podłączenia się (Mam w samochodzie sterownik DTGas, reduktor Lovato RG92 -lpg założone w 2005) Samochód kiedyś palił max 10l lpg po mieście, a od dłuższego już czasu spalanie utrzymuje się na trasie 12, miasto 13 l/100km -to chyba trochę za dużo jak na silnik 1.6 (a jeździłem czasami Audi 2.3 , które jak się chciało to paliło 13,5). W międzyczasie były standardowo wymieniane: filtr pow., świece, kable w.n. , filterek LPG, membrany reduktora -na oryginalne, ale spalanie nie zmalało (do tej pory). Termostat jest ok (silnik łapie odpowiednią temperaturę). Sonda lambda kiedyś była sprawdzana i było ok., sam też niedawno sprawdzałem – napięcie skakało od 0,2 do 0,8 V (zaznaczam jednak, że robiłem to zwykłym i tanim miernikiem). Byłem też kiedyś u gazownika w celu podłączenia się kompem pod sterownik i stwierdził, że niby wszystkie ustawienia są ok. Czasami przy gwałtownym depnięciu na pedału gazu (zwykle gdy nie zredukuję biegu a chcę mocniej przyspieszyć) to w pierwszym momencie strzela w filtr powietrza (–ale nie zawsze). Przyznaję się bez bicia, że ostatnio jak już brak było pomysłów to było kręcone tą plastikową śrubą przy reduktorze – tą którą chyba nie powinno się kręcić –czerwona strzałka na obrazku. Najpierw wyczytałem na jakimś forum, że to jest śruba od wolnych obrotów i ogólnie ludzie pisali że sobie nią kręcą …no i ja też pokręciłem. Obrotów to wcale nie zwiększało. Dopiero potem znalazłem informację, że ta duża śruba (czerwona strzałka) nie jest od wolnych obrotów i nie należy nią kręcić. Testowałem spalanie w różnych położeniach tej śruby ale różnica była max 0,5 litra (oczywiście za bardzo jej nie wykręcałem, ani nie wkręcałem-bo zauważyłem jak na wolnych obrotach przy mocniejszym wkręceniu śruby silnik się zaczynał dusić). A co do śruby mosiężnej (zielona strzałka) to było opisywane, że jej kręcenie nic nie zmienia i że tak naprawdę można ją całkiem dokręcić. –Oczywiście proszę o weryfikację powyższych informacji odnośnie tych śrub regulacyjnych przy tym reduktorze i ewentualne opisanie do czego one służą. Nie chcę podejmować jakichś nietrafnych decyzji (bo np. chodziło mi po głowie wywalenie DTGas i wsadzenie czegoś innego –czegoś z czym nie będę musiał jak z tym jeździć nie wiadomo gdzie żeby się pod kompa podłączyć, czasami myślę o włożeniu całkiem nowego reduktora albo np o wymianie sondy...)-nie jestem obcykany, dlatego najpierw wolę się zapytać, a nie wyrzucać pieniędzy być może niepotrzebnie w błoto. Przyszło mi do głowy też sprawdzenie ile pali na benzynie. Myślę, że niedługo wykonam taki test, ale to nie wcześniej niż za tydzień bo jestem daaaleko od mojego samochodu. A przypuśćmy, że spalanie na benzynie też wyjdzie duże, to co mogłoby być przyczyną dużego spalania benzyny i również lpg? -No i oczywiście co, jeśli benzyny pali w normie? pozdrrrrr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-90130 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 xflash, masz rację że przy I generacji sonda nie ma wiele do znaczenia, ale stanowi pewien wyznacznik tego jaki jest skład mieszanki. instalkę I gen róznie mechanicy ustawiają - niektórzy na słuch, inni na analizatorze spalin, ale najprościej jest tak jak pisałeś podłączenie jakiegoś miernika pod sondę i ustawienie parownika i śruby tak aby przy każdych obrotach mieszanka była zbliżona do stechiometrycznej. co do Twojego problemu to szczerze mówiąc nie wiem za bardzo co to za sterownik - nie znam go. sterowniki do lpg czasem mają to do siebie że trzeba je całkowicie zresetować i dopiero ustawić tak ma np. mój bingo - m. nie wiem co jest tego przyczyną ale to problem z którym spotkało się wielu kierowców. kręcąc tą śrubą ( czarną ) zmieniasz czułość membrany, różnicy nie zauważyłeś z tego względu że silnik krokowy cały czas korygował skład mieszanki, aby lambda=1, jeśli zmniejszyłeś czułość to po dodaniu gazu mieszanka się zubaża, sterownik reaguje na to otwarciem silniczka krokowego. analogicznie jest w przypadku zwiększenia czułości tylko wtedy sterownik przymyka dopływ gazu. trwa to pewną chwile na którą składa się : opóźnienie sterownika, opóźnienie sondy lambda, czas który jest potrzebny aby spaliny dotarły do sondy. ten czas to strata gdyż silnik dostaje za dużo gazu i go nie spala, alba za mało i moc się zmniejsza. stąd wzięło się spalanie 0.5 litra więcej. gdybyś to zrobił w instalacji I generacji gdzie nie ma krokowca to czuł byś po zabawie tą śrubą jak to wpływa na silnik. Proponuję zacząć od resetu centralki od LPG, poprawnym ustawieniu parownika ( tak aby w całym zakresie obrotów położenie silnika krokowego oscylowało wokół pewnego PWA - nie rosło, ani malało ) i wprowadzenia poprawnych ustawień do centralki. Dopieor przeczytałem że masz instalkę od 05 roku, to się od razu pewnie trzeba parownika czepić, tzn czyszczenie i jeśli wymagane to regeneracja. a szlam z niego kiedy spuszczałeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-89968 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.