Skocz do zawartości

Calibra za duzo pali!!!!!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Białe są od podgrzewania sondy, czarny jest sygnałowy.

Mierzyć trzeba pomiedzy czarnym i masą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-91617
Udostępnij na innych stronach

No ja tam się aż tak nie znam, ale jak nie ma silniczka krokowego tylko jest śruba to sonda chyba nie ma nic do rzeczy.

A poza tym świetny temat do podłączenia się :wesoly:

(Mam w samochodzie sterownik DTGas, reduktor Lovato RG92 -lpg założone w 2005)

Samochód kiedyś palił max 10l lpg po mieście, a od dłuższego już czasu spalanie utrzymuje się na trasie 12, miasto 13 l/100km -to chyba trochę za dużo jak na silnik 1.6 (a jeździłem czasami Audi 2.3 , które jak się chciało to paliło 13,5). W międzyczasie były standardowo wymieniane: filtr pow., świece, kable w.n. , filterek LPG, membrany reduktora -na oryginalne, ale spalanie nie zmalało (do tej pory). Termostat jest ok (silnik łapie odpowiednią temperaturę). Sonda lambda kiedyś była sprawdzana i było ok., sam też niedawno sprawdzałem – napięcie skakało od 0,2 do 0,8 V (zaznaczam jednak, że robiłem to zwykłym i tanim miernikiem). Byłem też kiedyś u gazownika w celu podłączenia się kompem pod sterownik i stwierdził, że niby wszystkie ustawienia są ok.

Czasami przy gwałtownym depnięciu na pedału gazu (zwykle gdy nie zredukuję biegu a chcę mocniej przyspieszyć) to w pierwszym momencie strzela w filtr powietrza (–ale nie zawsze).

Przyznaję się bez bicia, że ostatnio jak już brak było pomysłów to było kręcone tą plastikową śrubą przy reduktorze – tą którą chyba nie powinno się kręcić –czerwona strzałka na obrazku.

Dołączona grafika

Najpierw wyczytałem na jakimś forum, że to jest śruba od wolnych obrotów i ogólnie ludzie pisali że sobie nią kręcą …no i ja też pokręciłem. Obrotów to wcale nie zwiększało. Dopiero potem znalazłem informację, że ta duża śruba (czerwona strzałka) nie jest od wolnych obrotów i nie należy nią kręcić. Testowałem spalanie w różnych położeniach tej śruby ale różnica była max 0,5 litra (oczywiście za bardzo jej nie wykręcałem, ani nie wkręcałem-bo zauważyłem jak na wolnych obrotach przy mocniejszym wkręceniu śruby silnik się zaczynał dusić). A co do śruby mosiężnej (zielona strzałka) to było opisywane, że jej kręcenie nic nie zmienia i że tak naprawdę można ją całkiem dokręcić. –Oczywiście proszę o weryfikację powyższych informacji odnośnie tych śrub regulacyjnych przy tym reduktorze i ewentualne opisanie do czego one służą.

 

Nie chcę podejmować jakichś nietrafnych decyzji (bo np. chodziło mi po głowie wywalenie DTGas i wsadzenie czegoś innego –czegoś z czym nie będę musiał jak z tym jeździć nie wiadomo gdzie żeby się pod kompa podłączyć, czasami myślę o włożeniu całkiem nowego reduktora albo np o wymianie sondy...)-nie jestem obcykany, dlatego najpierw wolę się zapytać, a nie wyrzucać pieniędzy być może niepotrzebnie w błoto.

Przyszło mi do głowy też sprawdzenie ile pali na benzynie. Myślę, że niedługo wykonam taki test, ale to nie wcześniej niż za tydzień bo jestem daaaleko od mojego samochodu. A przypuśćmy, że spalanie na benzynie też wyjdzie duże, to co mogłoby być przyczyną dużego spalania benzyny i również lpg?

-No i oczywiście co, jeśli benzyny pali w normie?

pozdrrrrr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-90130
Udostępnij na innych stronach

xflash, masz rację że przy I generacji sonda nie ma wiele do znaczenia, ale stanowi pewien wyznacznik tego jaki jest skład mieszanki. instalkę I gen róznie mechanicy ustawiają - niektórzy na słuch, inni na analizatorze spalin, ale najprościej jest tak jak pisałeś podłączenie jakiegoś miernika pod sondę i ustawienie parownika i śruby tak aby przy każdych obrotach mieszanka była zbliżona do stechiometrycznej.

 

co do Twojego problemu to szczerze mówiąc nie wiem za bardzo co to za sterownik - nie znam go. sterowniki do lpg czasem mają to do siebie że trzeba je całkowicie zresetować i dopiero ustawić tak ma np. mój bingo - m. nie wiem co jest tego przyczyną ale to problem z którym spotkało się wielu kierowców. kręcąc tą śrubą ( czarną ) zmieniasz czułość membrany, różnicy nie zauważyłeś z tego względu że silnik krokowy cały czas korygował skład mieszanki, aby lambda=1, jeśli zmniejszyłeś czułość to po dodaniu gazu mieszanka się zubaża, sterownik reaguje na to otwarciem silniczka krokowego. analogicznie jest w przypadku zwiększenia czułości tylko wtedy sterownik przymyka dopływ gazu. trwa to pewną chwile na którą składa się : opóźnienie sterownika, opóźnienie sondy lambda, czas który jest potrzebny aby spaliny dotarły do sondy. ten czas to strata gdyż silnik dostaje za dużo gazu i go nie spala, alba za mało i moc się zmniejsza. stąd wzięło się spalanie 0.5 litra więcej. gdybyś to zrobił w instalacji I generacji gdzie nie ma krokowca to czuł byś po zabawie tą śrubą jak to wpływa na silnik.

Proponuję zacząć od resetu centralki od LPG, poprawnym ustawieniu parownika ( tak aby w całym zakresie obrotów położenie silnika krokowego oscylowało wokół pewnego PWA - nie rosło, ani malało ) i wprowadzenia poprawnych ustawień do centralki.

 

Dopieor przeczytałem że masz instalkę od 05 roku, to się od razu pewnie trzeba parownika czepić, tzn czyszczenie i jeśli wymagane to regeneracja.

a szlam z niego kiedy spuszczałeś??

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/2/#findComment-89968
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności