Gość Paweł_K Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Witam wszystkich użytkowników i administratorów jestem nowy i z góry przepraszam jesli umieszczam w złym miejscu mój post. Przejdźmy do rzeczy, w Was ostatnia nadzieja. Mam opla vivaro 2004 rok 1.9 DI 82KM, problem polega na tym że auto na zimnym silniku nawet jesli jest AŻ 10 stopni na + i poniżej tej temperatury auto ma ciężko zapalić im niższa temp tym gorzej tzn długo trzeba kręcić a jak już zapali to bardzo wolno wchodzi na obroty i jak wrzuce bieg wciskam gaz auto traci moc i niema siły jechać jakby się dławiło, dotyczny to temperatury teraźniejszej czyli 5-15 stopni na plusie w zime w temp -20 odpalenie jest cudem jak odpali klekocze jak traktor i przez 10 minut musi stać zapalony żeby złapał temp i miał siłe jechac inaczej nie da rady jechać. Naprawione są wtryski jeden jest nowy i jeden jest regenerowany, były sprawdzone dwukrotnie i działają bez zarzutu, nie leją. Zaufany mechanik ostatnio podłączał go pod komputer i wychodziło na to, ze to wina pompy wtryskowej że na rozruchu daje zbyt małe ciśnienie i to dlatego nie chce zapalić DZIŚ ZAŁOŻYŁ NOWĄ POMPE I JEST TROSZKE LEPIEJ ALE NADAL TO SAMO ! już brak mi siły, dołożyłem do niego kupe kasy już a on nadal nie jeździ. Może ktoś z Was Panowie miał już taki przypadek i rozgryzł go ? Ja już odchodze od zmysłów bo komputer pokazuje że wszystko jest dobrze a on nadal słabo zapala. Oczywiście na rozgrzanym silniku niema żadnych problemów. Przepraszam za chaotyczny opis mojego przypadku ale jestem tak zdenerwowany tym gratem że szok. Z góry dzieki za pomoc, będe bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie, pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41495-opel-vivaro-ci%C4%99%C5%BCko-zapala/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Działy dobieraj do modelu i danego problemu Przenoszę do właściwszego działu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41495-opel-vivaro-ci%C4%99%C5%BCko-zapala/#findComment-383895 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas1986 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Witam ja mam podobnie jak przed mówca. U mnie mechanik sprawdzał i mam małe ciśnienie na cylindrach i luzy na zaworach. Mówił że to jest przyczyna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41495-opel-vivaro-ci%C4%99%C5%BCko-zapala/#findComment-418311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 (edytowane) w vivaro padaja przeplywki,oglnie f9q/f9k lekko pali do -4 bez swiec zarowych Edytowane 18 Grudnia 2011 przez wojtekcichy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41495-opel-vivaro-ci%C4%99%C5%BCko-zapala/#findComment-418334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmm8a Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 witam jezeli jest za male cisnienie sprubowal bym wymienic listwe wtryskowa czesta przyczyna slabego zapalania jest za male cisnienie przez zepsuty lub zacinajacy sie zawor w niej koszt maly ale mamy pewnosc ze teraz to pompa lub wtryski poz....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41495-opel-vivaro-ci%C4%99%C5%BCko-zapala/#findComment-425417 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 listwa wtryskowa jest nie zniszczalna jesli zawor cisnieniowy na pompie jest sprawny,pompa cr wytwarza dosc duze cisnienie i w celu jego ustabilizowania konstruktor umiescil w niej zawor ktory na zasadzie impulsow otwiera sie i zamyka.jesli zatankujemy kilka razy lipne paliwko to zawor ma mentalnosc do niedomykania i blokowania co skutkuje puszczeniem bardzo wysokiego cisnienia na listwe w ktorej siedzi zawor przeciazeniowy(przelewowy) i przez niego pojdzie paliwo,niestety sprezynka w nim wytrzymuje tylko 1 raz.po takiej akcji na szynie uzyskamy cisnienie max 20 bar bo reszta ucieknie przelewem, teoretycznie auto odpali i bedzie klekotac ale napewno nie pojedzie.tak wiec zanim kolejny raz bedziesz planowac zakup listwy(szyny) wtryskowej sprawdz czy paliwo z niej leci przelewem,niewielkie ilosci sa dopuszczalne jak z wtryskow   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41495-opel-vivaro-ci%C4%99%C5%BCko-zapala/#findComment-425526 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmm8a Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 listwa wtryskowa jest nie zniszczalna jesli zawor cisnieniowy na pompie jest sprawny,pompa cr wytwarza dosc duze cisnienie i w celu jego ustabilizowania konstruktor umiescil w niej zawor ktory na zasadzie impulsow otwiera sie i zamyka.jesli zatankujemy kilka razy lipne paliwko to zawor ma mentalnosc do niedomykania i blokowania co skutkuje puszczeniem bardzo wysokiego cisnienia na listwe w ktorej siedzi zawor przeciazeniowy(przelewowy) i przez niego pojdzie paliwo,niestety sprezynka w nim wytrzymuje tylko 1 raz.po takiej akcji na szynie uzyskamy cisnienie max 20 bar bo reszta ucieknie przelewem, teoretycznie auto odpali i bedzie klekotac ale napewno nie pojedzie.tak wiec zanim kolejny raz bedziesz planowac zakup listwy(szyny) wtryskowej sprawdz czy paliwo z niej leci przelewem,niewielkie ilosci sa dopuszczalne jak z wtryskow z tym bym sie niezgodzil opis oki w pozo ale w praktyce zaciety zawor nie puszcza paliwa lub blokuje w jakims stopniu cisnienie nawet jak pompa je wytwozy to zawor nie pusci a jak wiemy do rozruchu jest potrzebne wiecej barow niz jak odpali a jezeli chodzi o listwe to moze i jest nie zniszczalna ale zawor w niej tak a powiedz mi kolego gdzie w polsce jest dobre paliwo? a odnosnie lecacego paliwa z przelewu oki jak pompa jest dobra to poleci ale czy dobrym cisnienien? a propo wolalbym zaczac od listwy niz wtryskow i pompy zawsze to taniej tez mozna sprawdzic listwe poz.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41495-opel-vivaro-ci%C4%99%C5%BCko-zapala/#findComment-425709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 zawor na pompie jest otwierany elektromagnesem,zamykany poprzez sprezyne,elektrycznie zawsze pojdzie ale sprezyna nie zawsze poradzi se z tarciem tloka co skutkuje niedomknieciem i zbyt duzym cisnieniem na szynie,paliwo verwa czy v-power nie jest zle   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41495-opel-vivaro-ci%C4%99%C5%BCko-zapala/#findComment-425762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmm8a Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 zawor na pompie jest otwierany elektromagnesem,zamykany poprzez sprezyne,elektrycznie zawsze pojdzie ale sprezyna nie zawsze poradzi se z tarciem tloka co skutkuje niedomknieciem i zbyt duzym cisnieniem na szynie,paliwo verwa czy v-power nie jest zle i tak mozna w nieskonczonosc ty ksiazkowo ja z autopsi czy rozbierales kiedys listwe jaki elektro magnes gdzie i w ktorym miejscu czyba pomyliles z czujnikiem cisnienia ktory jest na listwie i jakie sprezyny to dziala na zasadzie tloczka jak przy uk. chamolcowym moze i tam so jakies sprezyny ale to jest w calosci nie rozbieralne tak verwa i v-power tylko czemu takie drogie i zkod pewnosc ze dobre jezdzilem swoim vivaro przez 3 lata na tym paliwie i poszly mi 2 wtryski teraz leje zwykla i czesciej wymieniam filtr [1 rok] i dolewam do ropy raz na jakis czas oleju do paliwa jak do 2sowow daje to lepsze smarowanie ukladu paliwowego na 20l 100mil poz......   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41495-opel-vivaro-ci%C4%99%C5%BCko-zapala/#findComment-426610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 i tak mozna w nieskonczonosc ty ksiazkowo ja z autopsi czy rozbierales kiedys listwe jaki elektro magnes gdzie i w ktorym miejscu czyba pomyliles z czujnikiem cisnienia ktory jest na listwie i jakie sprezyny to dziala na zasadzie tloczka jak przy uk. chamolcowym moze i tam so jakies sprezyny ale to jest w calosci nie rozbieralne w pompie cr sa 2 zawory pierwszy otwiera sie przy minimalnym cisnieniu do odpalenia(mechaniczny)a drugi nazwijmy go dozujacy (elektromagnes z tlokiem,zasada dzialania zblizona do el egr)na zasadzie impulsow otwiera sie wypuszczajac paliwo z pompy cr na szyne pod okreslonym przez sterownik cisnieniem.szyna to zeliwna rorka z 7 otworami i przelewem wkreconym na koncu wiec co ty chcesz rozbierac? napisz co z twojej autopsji bylo powodem uszkodzenia szyny,bo wedlug mnie moze go skrzywdzic cisnienie rzedu 2000 bar a pompa jest w stanie wytworzyc nawet 3000 bar jesli zawor elektryczny na pompie sie zatnie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41495-opel-vivaro-ci%C4%99%C5%BCko-zapala/#findComment-426956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.