Skocz do zawartości

Opel Vivaro ciężko zapala


Gość Paweł_K

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł_K

Witam wszystkich użytkowników i administratorów jestem nowy i z góry przepraszam jesli umieszczam w złym miejscu mój post. Przejdźmy do rzeczy, w Was ostatnia nadzieja.

Mam opla vivaro 2004 rok 1.9 DI 82KM, problem polega na tym że auto na zimnym silniku nawet jesli jest AŻ 10 stopni na + i poniżej tej temperatury auto ma ciężko zapalić im niższa temp tym gorzej tzn długo trzeba kręcić a jak już zapali to bardzo wolno wchodzi na obroty i jak wrzuce bieg wciskam gaz auto traci moc i niema siły jechać jakby się dławiło, dotyczny to temperatury teraźniejszej czyli 5-15 stopni na plusie w zime w temp -20 odpalenie jest cudem jak odpali klekocze jak traktor i przez 10 minut musi stać zapalony żeby złapał temp i miał siłe jechac inaczej nie da rady jechać. Naprawione są wtryski jeden jest nowy i jeden jest regenerowany, były sprawdzone dwukrotnie i działają bez zarzutu, nie leją. Zaufany mechanik ostatnio podłączał go pod komputer i wychodziło na to, ze to wina pompy wtryskowej że na rozruchu daje zbyt małe ciśnienie i to dlatego nie chce zapalić DZIŚ ZAŁOŻYŁ NOWĄ POMPE I JEST TROSZKE LEPIEJ ALE NADAL TO SAMO ! już brak mi siły, dołożyłem do niego kupe kasy już a on nadal nie jeździ. Może ktoś z Was Panowie miał już taki przypadek i rozgryzł go ? Ja już odchodze od zmysłów bo komputer pokazuje że wszystko jest dobrze a on nadal słabo zapala. Oczywiście na rozgrzanym silniku niema żadnych problemów. Przepraszam za chaotyczny opis mojego przypadku ale jestem tak zdenerwowany tym gratem że szok. Z góry dzieki za pomoc, będe bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie, pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość lukas1986

Witam ja mam podobnie jak przed mówca. U mnie mechanik sprawdzał i mam małe ciśnienie na cylindrach i luzy na zaworach. Mówił że to jest przyczyna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w vivaro padaja przeplywki,oglnie f9q/f9k lekko pali do -4 bez swiec zarowych

Edytowane przez wojtekcichy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam jezeli jest za male cisnienie sprubowal bym wymienic listwe wtryskowa czesta przyczyna slabego zapalania jest za male cisnienie przez zepsuty lub zacinajacy sie zawor w niej koszt maly ale mamy pewnosc ze teraz to pompa lub wtryski poz....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

listwa wtryskowa jest nie zniszczalna jesli zawor cisnieniowy na pompie jest sprawny,pompa cr wytwarza dosc duze cisnienie i w celu jego ustabilizowania konstruktor umiescil w niej zawor ktory na zasadzie impulsow otwiera sie i zamyka.jesli zatankujemy kilka razy lipne paliwko to zawor ma mentalnosc do niedomykania i blokowania co skutkuje puszczeniem bardzo wysokiego cisnienia na listwe w ktorej siedzi zawor przeciazeniowy(przelewowy) i przez niego pojdzie paliwo,niestety sprezynka w nim wytrzymuje tylko 1 raz.po takiej akcji na szynie uzyskamy cisnienie max 20 bar bo reszta ucieknie przelewem, teoretycznie auto odpali i bedzie klekotac ale napewno nie pojedzie.tak wiec zanim kolejny raz bedziesz planowac zakup listwy(szyny) wtryskowej sprawdz czy paliwo z niej leci przelewem,niewielkie ilosci sa dopuszczalne jak z wtryskow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

listwa wtryskowa jest nie zniszczalna jesli zawor cisnieniowy na pompie jest sprawny,pompa cr wytwarza dosc duze cisnienie i w celu jego ustabilizowania konstruktor umiescil w niej zawor ktory na zasadzie impulsow otwiera sie i zamyka.jesli zatankujemy kilka razy lipne paliwko to zawor ma mentalnosc do niedomykania i blokowania co skutkuje puszczeniem bardzo wysokiego cisnienia na listwe w ktorej siedzi zawor przeciazeniowy(przelewowy) i przez niego pojdzie paliwo,niestety sprezynka w nim wytrzymuje tylko 1 raz.po takiej akcji na szynie uzyskamy cisnienie max 20 bar bo reszta ucieknie przelewem, teoretycznie auto odpali i bedzie klekotac ale napewno nie pojedzie.tak wiec zanim kolejny raz bedziesz planowac zakup listwy(szyny) wtryskowej sprawdz czy paliwo z niej leci przelewem,niewielkie ilosci sa dopuszczalne jak z wtryskow

z tym bym sie niezgodzil opis oki w pozo ale w praktyce zaciety zawor nie puszcza paliwa lub blokuje w jakims stopniu cisnienie nawet jak pompa je wytwozy to zawor nie pusci a jak wiemy do rozruchu jest potrzebne wiecej barow niz jak odpali a jezeli chodzi o listwe to moze i jest nie zniszczalna ale zawor w niej tak a powiedz mi kolego gdzie w polsce jest dobre paliwo? a odnosnie lecacego paliwa z przelewu oki jak pompa jest dobra to poleci ale czy dobrym cisnienien? a propo wolalbym zaczac od listwy niz wtryskow i pompy zawsze to taniej tez mozna sprawdzic listwe poz.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawor na pompie jest otwierany elektromagnesem,zamykany poprzez sprezyne,elektrycznie zawsze pojdzie ale sprezyna nie zawsze poradzi se z tarciem tloka co skutkuje niedomknieciem i zbyt duzym cisnieniem na szynie,paliwo verwa czy v-power nie jest zle

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawor na pompie jest otwierany elektromagnesem,zamykany poprzez sprezyne,elektrycznie zawsze pojdzie ale sprezyna nie zawsze poradzi se z tarciem tloka co skutkuje niedomknieciem i zbyt duzym cisnieniem na szynie,paliwo verwa czy v-power nie jest zle

i tak mozna w nieskonczonosc ty ksiazkowo ja z autopsi czy rozbierales kiedys listwe jaki elektro magnes gdzie i w ktorym miejscu czyba pomyliles z czujnikiem cisnienia ktory jest na listwie i jakie sprezyny to dziala na zasadzie tloczka jak przy uk. chamolcowym moze i tam so jakies sprezyny ale to jest w calosci nie rozbieralne tak verwa i v-power tylko czemu takie drogie i zkod pewnosc ze dobre jezdzilem swoim vivaro przez 3 lata na tym paliwie i poszly mi 2 wtryski teraz leje zwykla i czesciej wymieniam filtr [1 rok] i dolewam do ropy raz na jakis czas oleju do paliwa jak do 2sowow daje to lepsze smarowanie ukladu paliwowego na 20l 100mil poz......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak mozna w nieskonczonosc ty ksiazkowo ja z autopsi czy rozbierales kiedys listwe jaki elektro magnes gdzie i w ktorym miejscu czyba pomyliles z czujnikiem cisnienia ktory jest na listwie i jakie sprezyny to dziala na zasadzie tloczka jak przy uk. chamolcowym moze i tam so jakies sprezyny ale to jest w calosci nie rozbieralne

 

 

w pompie cr sa 2 zawory pierwszy otwiera sie przy minimalnym cisnieniu do odpalenia(mechaniczny)a drugi nazwijmy go dozujacy (elektromagnes z tlokiem,zasada dzialania zblizona do el egr)na zasadzie impulsow otwiera sie wypuszczajac paliwo z pompy cr na szyne pod okreslonym przez sterownik cisnieniem.szyna to zeliwna rorka z 7 otworami i przelewem wkreconym na koncu wiec co ty chcesz rozbierac?

napisz co z twojej autopsji bylo powodem uszkodzenia szyny,bo wedlug mnie moze go skrzywdzic cisnienie rzedu 2000 bar a pompa jest w stanie wytworzyc nawet 3000 bar jesli zawor elektryczny na pompie sie zatnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności