Skocz do zawartości

szarpie przy zmienianiu biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Od tygodnia posiadam corse b 1.7d ,sprowadzona,208000 przeb.Mój problem to szarpanie przy zmianie biegów.Czytałem na forum że to podobno luzy na przegubach wewnętrznych.Czy ktoś wie czy te luzy to normalne w tych samochodach czy to da się zrobić(jaki jest koszt naprawy).Wymieniłem komplet rozrządu i pozostałe paski i po 300km cały czas szumią(nie piszczą)paski,przed wymianą nie szumiało,czy to przejdzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiam ten temat kupiłem 2 używane półosie (bo przeguby zewnętrzne strzelają) wymieniłem w czoraj jedną i jak narazie szału nie ma myąlałem żę luzy na przegubie wewnętrznym będą duże a były takie sobie, jak bedzie ładna pogoda bede wymieniał drugą od strony pasażera i napisze efekt końcowy. No niby jest to tak zbudowane że mają paść przeguby ale ze swojego doświadczenia widze że to jest luz w skrzyni biegów więc kicha

2 lata temu jak wymieniałem rozrząd nic nie szumiało i na starych paskach i na nowych poprostu się kręcą:) szumieć może łozysko na alternatorze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego SETI czyli według Ciebie te luzy to norma,albo skrzynia jest złachana i tyle.To będzie tragedia.U mnie przeguby zew są OK,ale jeszcze sprawdze jak podniosę koło czy faktycznie są to luzy w skrzyni(tylko nie wiem kiedy :| )Jeszcze jedno może wiesz czy sprzęgło jest regulowane,bo u mnie bierze przy samej podłodze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest regulowane, nie ma przy tym żadnych problemów nawet klucza nie potrzebujesz regulacja jest na końcu linki przy skrzyni biegów (dojście spod maski)niech ktoś ci naciśnie pedał i zobaczysz gdzie ona jest regulowana jest jedną nakrętką na tej lince, ale już nie pamiętam w którą strone masz kręcić musisz popróbować banał :)

 

 

co do tych luzów możesz podnosić koło kręcić przód tył też tak robiłem:) ale to raczej na bank skrzynia zresztą zobaczysz . te luzy to może norma przy tym przebiegu:) pare lat temu nie mialem takich problemów :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

faktycznie regulacja sprzęgła to banał,teraz jest o niebo lepiej :rolleyes: sprawdziłem te luzy w skrzyni i wygląda to tak:przegub zew. jest ok,natomiast luz w skrzyni jest spory,na obwodzie zew opony jest około 3,5 cm luzu :help:,ciekawe czy to luz na przegubach wew czy w samej skrzyni? zauważyłem od strony kierowcy na skrzyni przy wejściu osi do skrzyni pierścień z ząbkami ,czy on nie służy do regulacji tego luzu? jeszcze jedno mógł ktoś wrzucić fotkę górnego mocowania chłodnicy (1.7D z klimą)bo u mnie coś jest nie tak.pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem dokręcić pierścienie po obu stronach o których piszesz bez zmian. Nie mam klimy więc nie pomoge

ps też miałem nadzieje że to przeguby wewnętrzne :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy uda mi się to zrobić bez kanału,rozumiem że jest prawy gwint tylko ile wkręcić żeby nie przesadzić i czy nie trzeba zdejmować jakiegoś uszczelniacza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności