Skocz do zawartości

Szarpie w zależności od temperatury zewnętrznej


Gość TadeuszJ1

Rekomendowane odpowiedzi

Gość TadeuszJ1

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Jestem posiadaczem Astry III 1,9 cdti 100 KM z 2006 r.

Przeszukiwałem już forum wiele razy i nie znalazłem nietypowego problemu jaki mnie spotkał w tym aucie.

Problem polega na tym, że auto szarpie mi podczas jazdy gdy dodaje lekko gazu, gdy jadę np w jednym ciągu za innymi autami i puszczam gaz i za chwilę wciskam. Dzieje się to w zakresie 1600-2400 obr/min. Co ciekawe, to szarpanie występuje tylko, gdy temperatura zewnętrzna (powietrza) jest powyżej 17 stopni. Gdy jest poniżej 16-15 i zimniej auto chodzi jak złoto. Wymieniłem wszystkie filtry, byłem na sprawdzeniu kompem i nic nie wykazało. Może miał ktoś taki przypadek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość piotrek_nn

Nie wiem czy to będzię to samo , miałem podobnie jak silnki był zimny słaby pod najmniejszą górkę nie chciał wjechać , jak się rozgrzał to też był słabszy niż normalnie , podpinany pod komputery i nic , szukałem usterki tydzień czasu , aż zajrzałem w przepływomierz ,płytka mierząca była w połowie zaśniedziała podawała fałszywy sygnał , na próbę podpiąłem inną przepływkę , jak ręką odjął , spróbuj przepływkę inną podpiąć, może pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TadeuszJ1

Nie wiem czy to będzię to samo , miałem podobnie jak silnki był zimny słaby pod najmniejszą górkę nie chciał wjechać , jak się rozgrzał to też był słabszy niż normalnie , podpinany pod komputery i nic , szukałem usterki tydzień czasu , aż zajrzałem w przepływomierz ,płytka mierząca była w połowie zaśniedziała podawała fałszywy sygnał , na próbę podpiąłem inną przepływkę , jak ręką odjął , spróbuj przepływkę inną podpiąć, może pomoże.

Założyłem inny przepływomierz i żadnej różnicy. Nadal szarpie. byłem na kompie na zbadaniu parametrów i wszystko ok oprócz kąta wtrysku. Jak chodził na wolnych obrotach to pokazywało kąt wtrysku na kompie -0,2. Podczas jazdy najniższa wartość kąta wtrysku wyniosła -2,0. Ponoć kąt wtrysku powinien być jak najbliższy zeru. Mechanik zalecił czyszczenie wtrysków. Mówił,że można podłączyć pod jakąś maszynę i przecyści wtryski bez ich wykręcania. Czy ktoś to robił już może. Czy rzeczywiście taki kąt wtrysku jak napisałem może powodować to szarpanie? To szarpanie nadal jest zależne od temperatury zewnętrznej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokładam się do pytania czy znaleziono rozwiązanie, gdy temperatura kolo 15 stopni celsjusza na zewnątrz autko działa jak złoto, gdy temp około 17 i wyżej przy lekkim dodawaniu gazu szarpie, gdy wdepne odrazu idzie jak złoto.

Najgorzej jest jak robie długą trase typu 1000km to pod koniec trasy muszę uważać aby obroty utrzymywały się na poziomie 3000 !! !! !! bo w przeciwnym razie bardzo szarpie. Dodam, że wymieniłem filtr paliwa wszystkie filty pod kompem brak błedów. PROSZĘ O POMOC Z TEGO CO CZYTAM JEST WIELE TEGO TYPU PRZYPADKÓW> CZY ZNALAZŁ KTOŚ ROZWIĄZANIE BO JEDNOZNACZNEJ ODPOWIEDZI NIE ZNALAZŁEM. POZDRAWIAM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość TadeuszJ1

Nadal zmagam się z tym problemem. byłem już u trzech mechaników i każdy rozkłada ręce. Badałem na dwóch kompach i wszystko według jest dobrze. Zmieniłem jeszcze raz filtry na oryginalne oplowskie i nic to nie pomogło. Nadal astra szarpie jak puści się gaz i zaraz lekko doda. No i cały czas jest tak samo jak jest temperatura zewnętrzna (powietrza) poniżej 17 stopni autko chodzi super, nic nie szarpie. A jak powyżej 17 stopni zaczyna się trochę mulić i ogromnie szarpie. Te szarpnięcia stają się coraz bardziej denerwujące. Przeglądam też inne fora i widze że ludzie często zmagają się z takim problemem jak ja, ale rozwiązania nie znalazłem. Może ktoś zna taki przypadek i rzowiązanie tego problemu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TadeuszJ1

Przeprowadziłem wczoraj taki test. Jechałem autem temperatura na zewnątrz 16 stopni, auto nie szarpie. Po czasie zrobiło się cieplej temperatura 17 stopni i auto zaczęło szarpać, potem 19 stopni i zatrzymałem się i wpadłem na pomysł odłączenia przewodu od EGR. Po odłączeniu odpaliłem, zapaliła się kontrolka auta z kluczem i ruszyłem w drogę. Okazało się, że po tym odłączeniu przewodu od EGR auto w ogóle nie szarpie i dobrze się zbiera. Moje pytanie brzmi czy to oznacza że ma walnięty zawór EGR? Na kompie nic nie pokazywało. Czy odłączenie tego przewodu jest jakoś powiązane z innymi urządzeniami, które również nie działają jak się odłączy ten przewód, a mogą powodować szarpanie. np sonda lambda podaje inny sygnał na kompa? Nie jestem mechanikiem, ale tak sobie rozmyślam o różnych powiązaniach działania czujników

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

mam ten sam silnik i rocznik (1,9 100KM 2006). U mnie sytuacja bardzo podobna. Przeszukałem forum i doszłem do wniosku że to EGR. Próbowałem przeczyścić ale nic to nie dało (iglica się zacina) dodatkowo wyczyściłem MAP Sensor (był strasznie zasyfiały). Problem nie ustapił samochód jest mułowaty i szarpie przy przyspieszaniu (głownie przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3). Nie mam pomysłu co to jest ale skłaniam się ku kupnie nowego EGR i wymianie. Obawiam się tylko że wymienię a szarpanie nie ustąpi.

Czy problem u Ciebie został rozwiązany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TadeuszJ1

Witam. Jakiś tydzień temu kupiłem nowy oryginalny zawór EGR i wymieniłem go. Autko śmiga bez zarzutu. Przejechałem jakieś 1500 km i nie ma wogóle już szarpania, a były różne temperatury powietrza. Więc znalazłem przyczynę i winny wszystkiemu był zawór EGR. Dodam, że wcześniej ten stary był czyszczony, ale to nic nie pomogło. Podsumowując jeśli szarpie to zawór EGR do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wlyszkow

Więc teraz pytanie co było przyczyną padu EGRu :idea:??? żeby się nie okazało (odpukać) że niedługo padnie ten nowy... :sad:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety wymiana EGR na niewiele się zdała. Niby jest lekka poprawa ale teraz za to przy przyspieszaniu cały czas poszarpuje i dodatkowo słychać powietrze spod maski (takie szu szu szu przy przyspieszaniu w granicach 1800-2400). Jeżeli przyspiesza się po woli nic nie szarpie. Na postoju po przegazowaniu nic nie szarpie nie słychać lewego powietrza. Sprawdziłem wąż IC i wąż od chłodnicy spalin, wizualnie nie jest przetarty. Zaślepiałem również EGR (przed zaworem) oryginalną podkładką fiata, również bez efektu. Nie mam pomysłu co to może być, zero błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności