Gość zibi Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 aston,może sie skonczyc fatalnie.Zmiana z minerala na pólsyntetyk jest już problemowa,a gdzie tu jeszcze fullsyntetyk Kumplowi zatkało kanały i zatarł silnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42531-jaki-olej-silnikowy/page/4/#findComment-258909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Odrazu odpowiem ze nie ma to znaczenia jakim zalejesz solejem silnik i tak masz wolnossaka i nie ma takiej potrzeby lac oleju wyrafinowanego bo nic to nie da w zasadzie. Co do jakichkolwiek obaw ze syntetyk moze wywolac jakies niepozadane skutki to odrazu Ci odpowiem ze to sa mity. Nic sie nie stanie. Sposrod moich kolegow z uczelni co to maja wieloletni staz pracy w serwisach samochodowych autoryzowanych i nie autoryzowanych, pracownikow stacji kontrolnej na ul. Klonowica w Szczecinie oraz doktorow z politechniki szczecinskiej oraz poznanskiej ktorymi mielismy zajecia nikt nie powie Ci ze zmiana oleju z mineralnego na syntetyk moze wywolac jakiekolwiek takie awarie. Olej to olej i nie wywoluje takich awarii.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42531-jaki-olej-silnikowy/page/4/#findComment-258896 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 wesol,podaj jakis link,albo cos innego z tą teorią,bo normalnie nie uwierzę. Mineral leje sie po to,by uszczelnic silnik,wszystkie dziury sie kitują,a potem lejąc syntetyk ,który działa jak kret,dziury się odkitowują i syf zatyka kanaliki. Takie jest moje zdanie na podstawie znanych mi przypadków,równiez mojego po zmianie na półsyntetyk w Punto.Zaraz po zmianie słychac było terkot w silniku. W kazdej instrukcji obsługi pisze,ze silnik zaczyna zywot na syntetyku,potem pól,a na koncu mineral.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42531-jaki-olej-silnikowy/page/4/#findComment-258887 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Zgadzam się w zupełności z zibi, Też miałem do czynienia z zagadnieniem jakim jest zatkanie kanałów olejowych, smoka pompy olejowej czy zaworu upustowego ciśnienia oleju - nie na uczelni, a w praktyce i nie są to żadne mity tylko smutna rzeczywistość dla posiadacza takiego samochodu. A nie każdy jest chętny do oddania takiego auta do naprawy (remontu) np do w ASO z obawy "rozerwania portfela". A co ma do tego stacja kontroli (rozumiem, że chodzi o diagnostykę) - ? Jeśli silnik jest czysty w środku, nie widać ewidentnie osadu można próbować przejść np o klasę lepkości wyżej. A z drugiej strony podobne tematy były już poruszane na forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42531-jaki-olej-silnikowy/page/4/#findComment-258876 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxdredi Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Witam, Jest promocja oleju Castrol GTX 4l za 45zl; niestety w Anglii nie ma juz prawie oleju MINERALNEGO 15w 40, sprzedaja za to POLSYNTETYK 15w40. Teraz pytanie: Majac u siebie zalany olej mineralny 15w40 moge przejsc na polsyntetyk 15w40? Lepkosc jest ta sama wiec bedzie bezpiecznie dla silnika? Jakies pomysly? Dziwolag jakis powstal- cos jak sex osła z koniem= muł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42531-jaki-olej-silnikowy/page/4/#findComment-389655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.