Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w temacie, po mniej więcej 40 - 50 minutach jazdy w temperaturze za zewnątrz okolo 30 stopni wskazówka temperatury płynu chłodniczego niebezpiecznie zaczęła się zbliżać do czerwonej kreski...Przy np: dojeździe do świateł i po zgaszeniu silnika załancza się wentylator, czyli jest chyba ok. Poza tym od pewnego czasu zauważyłem - poczułem, że jak nastały wysokie temperatury ... w środku lekko czuć olej... Silnik nie dymi, nie kopci, nie ma spadku mocy, jest suchy... olej nie kapie. Poziom olej jest troszkę ponad max - miesiąc temu jak sprawdzałem było tyle samo, chyba troszkę było za dużo wlane . BTW ile litrów oleju wchdzi do tego silnika ?, bo z tego co czytałem trzeba wlać mniej niż zalecają, że te silniki podobno tak mają. Prosiłbym o odpowiedzi na temat tej temperatury płynu chłodzącego i tego oleju.... POZDRAWIAM

 

LOL ,nie sprawdzałem poziomu płynu chłodniczego, odręciłem, a tu nic nie było QQ. Ehh tylko się jeździ i nie sprawdza płynów ^^ .Żeby nie skłamać weszło prawie 3 litry. Potem się przejadę i zobaczę czy problemy ustąpiły.

Edytowane przez adrian_gtw

 

Masakra :placze: Wlałem plyn chlodniczy bo nie bylo nic. Przejechalem 20 km i wskazówka temperatura płynu chłodniczego byla na max. Ledwo się wtoczyłem na parking, podnosze maske a ty spod korka para , płyn bulgoce i wylatuje spod korka... Wentylator caly czas pracowal. Po kilkunastu minutach zapaliłem i jade . Po drodze jeszcze 2 przystanki zeby dojechac do domu ?? PROSZĘ O POMOC . ZAPOWIETRZYL SIĘ układ chłodezenia czy co mu ise dzieje cry MOMENTALNIE ROSNIE TEMEPRATURA PŁYNU CHŁODN ICZEGO 10 MINUT I PO JEZDZIE ..

 

odkęciłeś korek i spod korka wydobywała się para?

 

 

TAK wydobywa się para. Wlałem wody ,bo szkoda płynu.. silnik pochodził 10 minut nA BIEGU Jałowym, woda zaczęła bulgotać i wszystko się wychlapało..

 

Czy ktoś wie co wysiadło... Może uszczelka pod głowicą ??albo pompa wody ?? PLS HELP ME

 

a jak dolałeś wody to zamknołeś korek czy obserwowałeś pracę silnika przy otwartym korku

-płyn nie może uciekac przez zakręcony korek.(uszkodzony korek)

-zalanie zimnej wody na gorący silnik skutkuje zwichrowaniem lub pęknięciem głowicy

-przyczyną wysokiej temperatury może być zacięty termostat

 

a jak dolałeś wody to zamknołeś korek czy obserwowałeś pracę silnika przy otwartym korku

 

przy otwartym zbiorniczku, jak zakręcony korek był to spod korka się wylewało... W zbiorniczku jest olej, tłuste plamy po wlaniu płynU widać ,jak był pusty to wygrzebałeM kilka sporych rozmiaró grudek oleju.. myśle że to może być uszczelka pod głwicą i oringi na wtryskiwaczach i tulejach do wymiany od razu. Jutro pojadę do mechanika nie sugerując mu co to może być.. tylko objawy podam :P

 

Jak ja miałem uszkodzone oringi na obsadach wtryskiwaczy to przy okazji szybko mi ubywało płynu. Z własnego doswiadczenia wiem ze w mojej Astrze G jak masz za mało płynu to sie wogóle wskazówka nie wychyla od temperatury i mimo ze silnik juz sie zaczyna nagrzewac to nic nie pokazuje. Ja tak miałem ze przejechałem 5 km i mysle co jest grane ze nie wychyla sie wskazówka, zagladam do zbiorniczka a tam sucho. Moja diagnoza jest taka ze miałes mało płynu i poprostu temp podskoczyła ponad 100. Wlasłes wode i sie zagotowała stąd ta para. Powinienes się cieszyc ze silnika nie zatarłeś i tak jak kolega pisał wlewanie płynu na gorący silnik to dosyc nie mądre rozwiązanie. Zanim wlałes płyn to ile pokazywał wskaznik temperatury ???

 

Olej w płynie w tym silniku jest oznaką uszkodzonej chłodnicy oleju,która jest chłodzona płynem chłodniczym,typowy feler tych silników.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności