Skocz do zawartości
KaKa13_duck

Wymiana rozrządu i pompy wody w Y17DT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum. Planuję wymianę rozrządu w opelku. Mam kilka pytań które mnie nurtują:

1-jakiej firmy dobrać osprzęt jeżeli chodzi o pasek i pompę. Podobno ina się nieco popsuła z jakością... co do pompy też nie mam koncepcji może ktoś coś zaproponuje....

2-czym blokować koło pasowe, wałek rozrządu i pompę paliwa. Bez tej koncepcji raczej sobie nie poradzę gdyż nigdy tego nie robiłem, a ograniczony budżet w tym roku skłania mnie do próby założenia go samemu.

3-w którym miejscu znajduję się punkt 0. Obracając kołem pasowym muszę zgrać wszystko ze sobą.

4-w jaki sposób zdejmuję i zakłada napinacz...bo z rolką powinienem sobie poradzić

Przy okazji mam zamiar wymienić pompę wody. Ale to już osobny rozdział mojej pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa pewne punkty znaki na kolach i tyle co tu duzo mowic. To juz powinienes wiedziec skoro sie za to zabierasz. Kola blokujesz za pomoca dwoch srubek. Zamiast kombinowac z pompa wodna ktora nie nalezy do rozrzadu i mozesz ja zmienic kiedys indziej to lepiej sprawdz ewentualnie wymien uszczleniacz na pompie oleju i dobrze dokrec to kolko od tej pompu by pozniej bigosu nie bylo.

 

Bajek nie sluchaj o firmie INA bo za duzo czytasz internetu a to nie jest ani wyrocznia ani fachowa wiedza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz w załączniku

post-37019-0-24842100-1515963322_thumb.png

post-37019-0-21118600-1515963329_thumb.png

post-37019-0-48308100-1515963334_thumb.png

post-37019-0-36783800-1515963339_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówki. Bardzo dobrze opisane. Czy są to screeny z jakiejś książki?

Dziękuję za wskazówki. Bardzo dobrze opisane. Czy są to screeny z jakiejś książki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autodata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy jeszcze tego nie robiłem. W razie problemów mam znajomego mechanika co się nieco zna. Skoro piszesz że są punkty na kołach to fajnie. Wiem już czym poblokowac więc myślę że nie będzie tak źle. Pompę wody chce wymienić gdyż poprzednim razem przy wymianie rozrzadu nie była ruszana. Więc teraz wypadało by ją wymienić. Kojarzę sobie ze pompa oleju była na pewno wymieniana i któreś z kół zębatych rozrzadu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomału ,czytając instrukcję i zrobisz. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno spróbuję. Jak coś będzie szło nie tak to będę pytał. Czy tą książkę o której wspominałeś mogę dostać na ch....u. Jeżeli nie chętnie ją kupię i zagłębie tajniki swojej mery

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak i to jest program.

Ale poszukaj sobie jeszcze Tis 2000.

Jest bardziej pod kątem Opla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym się podłączyć z jednym pytaniem. Dziś chciałem kupić rozrząd do Merivie 1,7CDTI (2004) i gość w sklepie mi sprawdził że pompa wody nie jest w żaden sposób powiązana z rozrządem tylko jest napędzana "zwykłym" paskiem. Czy tak jest czy coś źle sprawdził?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jakies dziwne czy co?? a musi byc napedzana?? A wspomnial ze pompa olejowa jest napedzana??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) chodzi mi czy przy wymianie rozrządu trzeba wymieniać też pompę wody (jak to się zwykle robi) a nie czy jest napędzana ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o boze. Wymienia sie jesli caly komplet to chyba wszystko to co dotyka pasek co nie?? Skro powiedzmy napedza pompe wody i jeszcze np dwie rolki prowadzące to sie wymienia te ezy rzeczy pus ten pasek tak? Czasami producent podaje ze wymienic pasek, rolke napinajaca a rolke prowadzaco co duga wymiane i nic nie wspomina o pompie to czy cos nie jest zrozumiane?? To bylo w szkole podstawowej czytanie ze zrozumieniem tekstu. Je wymienisz pompe wody i po 30 tys sie wysypie bo bedzie huczec i woda sie ulewac to co nie wymienisz o jeszcze zostalo duzo km do wymiany??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To spytam teraz inaczej bo widzę że jest problem ze zrozumiem o co mi chodzi: czy pasek rozrządu napędza pompę wody? a jeśli nie to czy należy to wymienić razem z rozrządem (skoro działa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody nie jest napedzana paskiem rozrzadu, jezeli nie wiesz kiedy była wymieniana-nalezy wymienic.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i konkretna odpowiedź ... dzięki bardzo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nie nalezy jej wymieniac jesli dziala. Nie ma czegos takiego ze pompe wodna podzaiala 150 tys i jest na szmelc. Podzialac moze i 250 tys i jeszcze nie puszcza plynu a moze 50 tys nie dac rady. Kiedys w robocie wymienialem pompe wody w astre G coprawda silnik 1.4 ale po przebiegu 8500 km. Auto unas zakupione w salonie bylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idąc Twoim tokiem myslenia, to rozrząd po co wymieniać, przecież działa? Przez takie własnie podejscie, moja astra została uziemiona 150km od domu, rozleciała sie pompa bo została nie wymieniona, bo nie była na rozrzadzie. Pomijam juz koszta( ja pompe wymieniłem sam), a autor zapłaci drugi raz mam nadzieję że nie w trasie.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wymień jeszcze pasek PK napinacz rolkę alternatora tzw sprzegielko oraz koło pasowe wału gbo tam jest tłumik drgań. Za jednym zamachem będziesz miał ten rejon prawie pewny. Tak pewny jak właśnie unas na sharanie kolesiowi strzelił rozrząd w 115 konnym TDI bo przecie dopiero zrobił na nim 45 tys km i nie jego pora była. A do tego wszystkiego będziesz jechał autem i np jak mojemu koledze który jest chrzestnym u mojego syna zapiekl się tłoczek w przednim kole i do domu zaledwie 10 km nie mógł wrócić bo tarcza aż świeciła i jechać się nie dało. Skoro producent wyraźnie podaje wymień to czy tamto to po co chcesz przed szereg wyskakiwać. Czy jakbyś miał astrę powiedzmy roczna czy dwuletnią i coś by się skiepszczy na gwarancji to też byś się upierał w ASO że mają wymienić całość czy ASO postąpi tak jak mu gwarant nakazuje? Nic nie zwalnia od myślenia. Jeszcze dodam że mój nauczyciel od matematyki kiedyś opowiadał w restauracji jedząc jak dwóch ziomków obok gadali jak to jeden prawie wygrał w totka bo cyfry miał sąsiednie czyli zamiast 11 skreślił 10 zamiast 27 miał 28 itd. szybko jako matematyk sprowadził ich do pionu. Statystycznie nc bliżej nie był. Dla matematyki wynik -5 jest tak samo odległy jak +5 i tak samo odległy jak +1000. Wciąż błędny. A w ASO wymieniałem pompę po 8500 km bo siadła i tak samo wymieniałem te po 150 tys które ani luzu nie miały ani wycieków. Osobiście jeśli chodzi o rozrządy a wymieniłem ich grubo ponad setkę to w swoich autach tylko wymieniam pasku a rolki jeśli są okej to rozbieramy i przesmarowuje. No chyba że rolka ma luzy i tragicznie już wygląda to wymiana. Pompy tak samo. Nie myśl kolego że jeśli wymianę masz co 150 tys km w takim Isuzu to że jak pasek strzeli przy 120 tys to masz sprawę wygrana w sądzie.

A i osobiście z doświadczenia to w tym Isuzu to lepiej jakbyś doradził by po pierwsze wymienił simmeringow pod kołem pompy oleju bo to znikomy koszt a pewnie pocić się tam poci nawet jeśli tylko odrobinę bo robiłem tego też już w setkach i tych silnikach VP jak i CR no i koło tejże pompy przykręcić naprawdę solidnie nawet na nową nakrętkę z klejem do gwintów bo te koła dość często po zmianie rozrządu się odkręcają. A wierz mi że to koło jest piekielnie drogie.

Edytowane przez wesol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda jałowej dyskusji. Bzdury piszesz, i tyle.

Proste pytanie: Po co wymieniać rozrząd, przecież działa? Opony tez po co, przecież nie na rozrządzie? Zresztą nowy, tez może strzelić....

 

Wiesz, że chytry dwa razy traci?

 

Mam nadzieję że tylko w swoich autach, wymieniasz tylko pasek....a w klientów wg zaleceń producenta.

 

Ps. Co do sprzęgiełka alternatora też posłuchałem pseudo mechanika, nie wymieniaj stare lepsze, i w Leonie podobnie rozleciało mi się w trasie....Z jednym się zgodzę, nic nie zwalnia z myślenia, jak sam nie zadbasz o własne auto nikt tego nie zrobi.

 

Ps2 Przeczytaj uważnie, o co pytał kolega Micek? Z drugiej strony po co wymieniać wspomniany simering, przecież działa?

Zastanawiałes się trochę że Meriva było produkowana do 2010r i biorac pod uwagę że to diesel., ile ta pompa może mieć lat i jaki przelot?

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AdamP88
      Dzień dobry.
       
      Mam takie pytanie odnośnie jazdy z uszkodzonym alternatorem. Czy auto będzie w stanie jechać mimo braku zupełnego prądu? Auto to Opel Meriva A z silnikem 1,7DTI (Y17DT). Chodzi o to, że mam dość długi dystans (około 30 km) do elektromechanika i nie wiem czy dojadę na samym akumulatorze, gdyż czeka mnie, na pewnym odcinku, jazda w dość dużym korku i wolałbym w tym korku nie czekać na lawetę. I tak wiem że brak prądu = brak wspomagania w tym aucie.
    • Przez KaKa13_duck
      Panowie pytam o pewne szczegół dotyczący wymiany ww uszczelki. A mianowicie dokrecajac ja kluczem dynamometrycznym jaka siłę powinienem ustawić? Druga sprawa dotyczy użycia sylikon wysokotemperaturowego po obu stronach załamania uszczelki. Spotkałem się z 2 opiniami. Jedni mówią używać drudzy że nie. I 3ci najważniejszy temat który spędza mi sen z powiek. A mianowicie w jaki sposób poradzić sobie z jego odpaleniem. Gdy odkrece przewody paliwowe to prawdopodobnie będę miał potem problemy z uruchomieniem silnika. Może któryś z was robił już coś takiego i ma wskazówki dotyczące tej że wymiany. Pozdrawiam
    • Przez mareti
      Witam,
      Potrzebuje pomocy w znalezieniu dobrego specjalisty, warsztatu w Krakowie od pomp wtryskowych, moja astra odmawia współpracy, sterownik pompy naprawiony, sterownik silnika naprawiony, a do 2 tysięcy obrotów szarpie jakbym po podkładach kolejowych jechał, powyżej 2 tysięcy też szarpie, ale nie jest to tak dotkliwie odczuwalne, 370 tyś przebieg.
      Pomóżcie, z góry dziękuję.
      Marek
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.