Skocz do zawartości

Czy ten silnik bierze dużo oleju?


Gość kapitanbomba

Rekomendowane odpowiedzi

Orientuje sie ktos z Was, jaki jest koszt tych "zabaw" z uszczelniaczami?

 

Nie wiem czy warto topić pieniądze , bo może się okazać , że jeszcze pierścienie , a stąd już blisko do panewek i okaże się , że 2 ts zł to mało. Na allegro silniki chodzą po 1,5 ts zł , ale dobrze jest mieć znajomego mechanika , który ma dojście do rozbitków z zachodu.

Z lpg możesz mieć mapy paliwowe rozjechane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kapitanbomba

A jeszcze inaczej - czy w moim przypadku dałoby coś, gdybym olej na mineralny zamienił ?

Jeden z mechaników mi takie coś podpowiedział.

Silnika raczej nie zamierzam robić, wolę co miesiąc dolewkę mu zrobić <nie mam kasy i nerwów na remont>

Zresztą nawet w serwisach opla mówią, że tak jak powiedział vertix, roboty jest kupa, a i nie zawsze zaskutkuje pozytywnie po takim remoncie (sugerują dolewki, heh)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej byłoby wg mnie sprawdzić działanie pewnego dodatku do oleju, który nie zatyka ale dynamicznie modyfikuje lepkość oleju poprzez zmianę jego indeksu lepkości (sam dodatek ma indeks lepkości 255 ) + zadba o uszczelnienia estrami - mam na myśli BG RF-7 oczywiście jeśli ww. 10W-40 jest w miarę świeży bo w stary olej nie ma sensu inwestować ani pln... To wg mnie mniej bolesne niż zalewanie minerałem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bgpoland.pl/olejowy.html

1-szy od góry to ten BG RF-7 a tu http://www.bgpoland.pl/cms/web/wybierz znajdziesz serwisy gdzie można to nabyć. Jeśli nie znajdziesz to daj znać na PW - na wtorek mogę mieć + wysłać bo będę zamawiał trochę różnej chemii tej firmy - moim zdaniem bardzo dobre specyfiki na różne problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... więc nie tak do końca NIC - należy dolewać te ~ 5L oleju pomiędzy wymianami uważając aby poziom nie spadł zbyt nisko bo wtedy silnik padnie...

Zawsze uważałem, że normy zużycia oleju podane w książce auta są dla ochrony ASO / gwaranta przed nachalnymi petentami. Żadne z moich aut nie spalało więcej oleju syntetycznego niż resztki z butelki/bańki pomiędzy wymianami czyli max. 0,5L na 15kkm nawet przy przebiegach > 100kkm i to wg mnie jest zdrowe - teraz robię wymiany częściej i nie dolewam w ogóle.

 

Stosowałeś / znasz BG RF-7 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie stosuje zadnych uszczelnaiczy

ani do silnika ani do chlodnic

zajmuje sie mechanika a nie kowalstwem i polsrodkami

 

a co do ''nie robic nic '' ktorego sie doczepiles

to logika nakazuje dolewac olej

mi chodzilo o nie dolewanie zadnych specyfikow

a remont dopiero jak sie zacznie spalanie pozywej normy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiam się tylko wskazuję problem nieustannej kontroli poziomu oleju oraz sporych dolewek a spalanie takiej ilości oleju nie będzie bez wpływu na silnik, jego czystość jak i całego systemu kontroli emisji.

Sam też nie wlałbym żadnego uszczelniacza za 5zł ze stacji z teflonem, różnymi metalami itp ale RF-7 to modyfikator lepkości (dokładnej indeksu lepkości) na bazie takich samych modyfikatorów (wyższej ich ilości) jak w normalnym dobrym oleju silnikowym - przez to uzyskuje się efekt uszczelnienia - podobnie jak stosując olej o wyższej lepkości jak np. 15W-50 - z tą różnicą, że dodanie tego dodatku do obecnego 10W-40 nie zagęszcza oleju na zimno co na ogół powoduje pogorszenie rozruchu silnika jak w przypadku 15W-50 czy powyżej sugerowanego minerała 15W-40 na co wg mnie szkoda silnika - stąd moja sugestia akurat tego dodatku - nie byle uszczelniacza.

 

Sam bardzo sceptycznie/ostrożnie podchodzę do dodatków zwłaszcza olejowych i znam wiele negatywnych opinii o wielu z nich - jak dotąd w swoich silnikach dodałem jedynie dodatki firm Lubegard i właśnie BG a to dlatego, że w żadnych publikacjach/testach fachowych ani opiniach w necie nie znalazłem ani jednej negatywnej opinii o nich - same pozytywy potwierdzające faktyczne działanie tych dodatków kiedy są potrzebne - spróbowałem sam, wielu moich znajomych i żadnych narzekań - wręcz przeciwnie - np. analiza przepracowanego oleju po 10kkm z zastosowanym dodatkiem Lubegarda (BIO-TECH) do oleju 5W-40 C3 za 100zł (4L) jest nadal wzorem bardzo niskiego zużycia silnika wśród tych, które wysyłałem do zbadania - nie do pobicia przez wiele drogich super syntetyków wieeelkich marek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w kontroli oleju ??

co 1000 kmow podniesc maske to problem ??

 

a co do testow i publikacji na temat uszczelniaczy

to 99.9% z nich jest sponsorowana przez producenta

wiec prawda jest naciagana

ja sie nie spotkalem z niezalezna ekspertyza takich srodkow

ktorej bym dal wiare

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności