Skocz do zawartości

Zafira OPC-bierze olej


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Opla Zafirę OPC (benzyna 2.0 Turbo). Problem jaki mnie nurtuje to zbyt duże zużycie oleju (na oryginalnym oleju GM w cyklu mieszanym prawie 3 litry na 1000 km- ciągle musze dolewać) Po wymianie oleju na Carlube mineralny (tak mi doradził fachowiec) zuzycie jakby spadło-przejechałem ostatnio 1600 km i dolałem około 2 litrów). Bardzo proszę o radę co może być przyczyną takiego stanu oraz czy znacie solidny warsztat na Dolnym Śląsku godny polecenia, który rozwiązałby ten problem za rozsądne pieniądze ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź ;) Czytałem tego posta i spróbuje odkładnie tak sprawdzić stan oleju przy rozgrzanym silniku-choć raczej nie sądzę, aby błąd pomiaru był taki duży. Może znasz kogoś zaufanego i solidnego, kto podjąłby się remontu silnika?

P.S. jaki jest orientacyjny koszt takiego remontu?

 

Aha dodam, że autko ma przejechane 133 tys. (udokumentowane książką serwisową)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Opla Zafirę OPC (benzyna 2.0 Turbo). Problem jaki mnie nurtuje to zbyt duże zużycie oleju (na oryginalnym oleju GM w cyklu mieszanym prawie 3 litry na 1000 km- ciągle musze dolewać) Po wymianie oleju na Carlube mineralny (tak mi doradził fachowiec) zuzycie jakby spadło-przejechałem ostatnio 1600 km i dolałem około 2 litrów). Bardzo proszę o radę co może być przyczyną takiego stanu oraz czy znacie solidny warsztat na Dolnym Śląsku godny polecenia, który rozwiązałby ten problem za rozsądne pieniądze :D

Olej mineralny?:wesoly: Moim zdaniem to powinien być półsyntetyk.Sprawdź sobie w instrukcji od auta jeżeli ją masz.Ja mam Zafcie 1,8 benzynę i tam leje się tylko 10W40 wg oznaczeń SAE a tylko twój wybór czy to będzie Mobil,Shell,Statoil czy innej marki.

Warsztat do remontu silnika poszukaj w Krotoszynie-to blisko dolnego śląska.Z tego co wiem to robią remont za około 1200pln.Może tu:

 

http://www.glowiceolejnik.pl

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha dodam, że autko ma przejechane 133 tys. (udokumentowane książką serwisową)

Przy takim przebiegu już takie zużycie ?

Jeżeli chodzi o książkę serwisową to nie jest gwarancja przebiegu, niestety nawet wpisy w książce obecnie można już "załatwić".

Ja mam 1.6 16V czyli jeden z najbardziej lubiących olej i przy przebiegu 106 kkm na 16 kkm dolałem 1 l.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmianę oleju na mineralny zasugerował mi mechanik po tym jak 2-krotnie już dolewaliśmy 5 litrowy oryginalny olej Opla GM półsyntetyk (wówczas właśnie spalał te koszmarne ilości oleju). Po zamianie na mineralny zdecydowanie mniej, aczkolwiek przejechałem dopiero na nim 1600 km i może troche za wcześnie na komentarz :D Mimo wszystko dziękuję za szybką odpowiedź i sugestię co do wyboru warsztatu.

 

[ Dodano: Pią Sie 17, 2007 19:05 ]

Czyli jak wnioskuje-silniczek do remontu :wesoly:

Ale mam pytanko: czy mogą nastąpić jakieś przykre konsekwencje jazdy w takich warunkach (przy ciągłym dolewaniu oleju)-pomijam fakt samego kosztu oleju. Autkiem jeździć muszę, a nie chciałbym oddać go do pierwszego lepszego warsztatu, więc szukanie dobrego fachowca może trochę potrwać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jest prawdopodobne , że olej jest pobierany przez turbinę. Zdejmij jeden z przewodów doprowadzających sprężone powietrze od turbiny , np. przed kolektorem ssącym i zobacz czy jest zaolejony wewnątrz. Jeśli tak , to może trzeba zregenerować turbinę. Zakładam ,że nie ma żadnych wycieków z silnika. Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co nero - tak mi te 133 000km przebiegu nie pasuje do remontu silnika twojej opc.

Coś tam może być innego.Może warto do ASO???czasami można duuużo stracić u tych "mechaników" znawców od 7 boleści a w ASO ci wszystko powiedzą i dadzą na to gwarancję,zrób choćby diagnostykę-to nie jest takie drogie.Sam kilka razy u nich byłem bo jakoś w elektyków mechaników nie do końca wierzą..Jak producent przewidział olej półsyntetyczny to ma w tym cel.Prawdopodobnie lejąc mineralny do twojej zafirki powoli niszczysz silnik.Teraz jest lato i może się tego nie odczuwa ale przyjdzie zima i może być różnie.Półsyntetyk na pewno wpływa korzystniej na zużycie silnika i ilości spalanego paliwa.

 

Tak sobie myślę że zamiast jakiegoś mineralnego badziewia lepiej było by dać ceramizery ( http://www.ceramizer.pl/content/view/32/43/) ale to musi byc na pewno problem związany z remontem silnika.

Sądzę jednak że to wina czegoś innego bo tego silnika tak łatwo zryć sie nie da,no chyba że ktos jeździł bez oleju albo go nigdy nie zmieniał.Przemyśl to jeszcze bo pojeździsz sobie z 3 miesiące i auta padnie na dobre.Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Do doładowanego 2.0T to raczej 100 % syntetyk, zalej raz da próby jakiś lepszy np Mobila

lub olej z górnej półki czyli Motula np: 5W30

2. Zanim ostro dasz w palnik zawsze spokojnie rozgrzej silnik

3. Bardzo prawdopodobnie jak ktoś już tu napisał że olej ucieka przez turbo /może nie było

chłodzone po ostrej jeździe/ -sprawdź czy jest dużo oleju w rurze prowadzącej do

intercoolera, ale pamiętaj że część oleju jest wyrzucana w ten sam przewód przez odmę

silnika której nie radzę zatykać

4. Żaden ceramizer nie zregeneruje silnika jak ktoś nie wierzy to niech sobie poczyta:

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

- zresztą nie masz tu co regenerować przy tym przebiegu, chyba że silnik ci dymi na siwo z

wydechu lub spod korka i bagnetu...

5. Doładowane silnik niestety lubią brać olej zwłaszcza w długich trasach przy jeździe z

maksymalną prędkością

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joseph o tym ceramizerze to mu napisałem bo to lepsze niż jak chłopakowi rozbiorą silnik,który jest dobry i mu naopowiadają bajek i na końcu skasują na troszku pln.Nie znam tego cuda i nie wiem na ile jest skuteczny.Wg opinii ludzi niby jest wiec jak ma silnik zryty to wlewając go powinien po 1000 km odczuć jakąś poprawę w zużyciu oleju ale tak jak piszesz ten silnik to wątpliwe że ma zajechany.A jak ma tam lać pełny sysntetyk to już wogóle ten mineral to nieporozumienia jakieś.Nie znam tego silnika i może te typy tak maja z tym olejem.Nero napisał że "w cyklu mieszanym" to nie jest długa jazda z max prędkościami wiec wygląda na te przecieki w tym turbo.

Sądzę że przyda mu sie wizyta u fachowca nie podróbkarza.

Może jednak serwis opla?:wesoly:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności