Skocz do zawartości

Zafira OPC-bierze olej


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym się nie zdziwił żeby silnik 2.0 OPC był do remontu....na logikę nikt nie kupował 200 konnego potwora żeby "pieścić" sie z nim tak jak z dizlem i na pewno nie był to 70 letni dziadek co jeździł w soboty do sklepu po bułki....To silnik z natury do ostrej jazdy i nikt go nie oszczędzał....sam wiem po sobie że jazda omegą 2.5 v6 120kmh po obwodnicy była dla mnie śmieszna i strasznie nudna....zawsze po 160kmh i więcej......i co najlepsze miej wtedy auto paliło niż przy 120:) a to z racji ze stopniowania automatu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze cie załamie ale ja sobie sprawilem astrolota 127tyz z 2002 1,6 8v i co brala 1l na 1000km czasem wiecej niestety silniczek do remontu w moim przypadku koszt 550zł pierscienie panewki i uszczelki ale na dizlach sie nie znam moze to jak ci sugerowali turbina a co do mineralnego to ja bym nie lał to nie polonez zawory beda ci waliły jak bedzie zimny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>Ja bym się nie zdziwił żeby silnik 2.0 OPC był do remontu<<

 

Hmm, remont silnika o poj. 2L po 133000 km ? W dodatku tak pancernego ? Te silniki to udane jednostki. Wg mnie : źle dotarty i sprężarka zużyta,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

joseph, widziałem TDI do remontu po 90 tyś km więc 2.0 OPC którego na pewno nikt nie oszczędzał to remont nie był by niczym dziwnym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj ja sie tez nie znam na turbio ale wiem ze ono włącza sie chyba od 3tys obr

 

wiesz co sprubuj na zimnym silniku dodawac szybkimi impulsami gaz tak do 4 tys jak ci bedzie lecial niebieski dym z rury tz ze pierscienie olejowe nie trzymaja

u mnie tak było na zimnym i ciepłym leciał niebieski dym

po wymianie piersciemi bierze olej ale w małych ilosciach jak narazie 1l na 5 tys

da sie przeżyc

nie wiem tez co z turbiną nie znam sie wiec proponuje sprawdzic czy oleju nie łyka jak ci pisali

 

moze poprzedni własciciel przegrzał silnik ?

1 na zwrot zakupionego towaru masz 12 miesiecy jak wykryjesz wade tyczy sie tez samochodow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jak nie ma siwego dymu z wydechu ani spod korka ?

chmm ale szybko i impulsowo dodawałes gazu na wysokich obrotach?tak 2 wcisniecia gazu na 1s na 4tys obrotów i tak przez np 10 sek

 

i jak nie ma tz ze nie bierze oleju a gdzie on sie podziewa to nie mam bladego pojęcia

 

a jak wyglada wydech prawidłowo powinien byc czystu lub leciutko czarny

 

jak dotkniesz paluchem rury na koncu i bedziesz mial osmolony to wszystko jasne

przepala

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jest prawdopodobne , że olej jest pobierany przez turbinę

Witam;

Przepraszam, że przez parę dni byłem "nieaktywny" na forum, ale miałem krótki urlop i dopiero wróciłem. Dzięki THOR ślicznie za radę co do sprawdzenia turbiny-być może to jest sprawcą dolegliwości mojej Zafirki :lol: Postaram się sprawdzić to jutro i dam znać.

 

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 21:41 ]

Sądzę jednak że to wina czegoś innego bo tego silnika tak łatwo zryć sie nie da,no chyba że ktos jeździł bez oleju albo go nigdy nie zmieniał

Hej'ka SLAWINEK. jak pisałem w poprzednim poście byłem kilka dni na urlopie. Zafirę sprowadził mi gość ze Szwajcarii i jak ją odbierałem dokonałem sprawdzenia poziomu płynów i okazało się, że bagnet nie wskazywał oleju w silniku ;-) Odbierałem go z serwisu Opla i tam też wymieniłem olej i oczywiście filtr (przynajmniej tak było napisane na fakturze) jednakże gość, który przy okazji kolejnego przeglądu wymieniał mi olej stwierdził, że filtr oleju nie był wymieniany, bo ASO stosuje tylko oryginalne materiały, a ten filtr nie był oryginalny-i jak tu zaufać autoryzowanemu serwisowi?

 

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 22:05 ]

Hmm, remont silnika o poj. 2L po 133000 km ?

Podzielam JOSEPH wątpliwości co do remontu silnika-skoro jest to model seryjny to na chłopski rozum został on chyba zaprojektowany na "ostrą" jazdę. Jedyna możliwość zajechania tego silnika to brak kontroli oleju jak napisał SLAWINEK.

 

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 22:23 ]

wiesz co sprubuj na zimnym silniku dodawac szybkimi impulsami

Jutro postaram się zastosować do Twojej instrukcji i zobaczymy jaki tego efekt. Co do tego przegrzania silnika-to całkiem możliwe, jeśli gość, który sprowadził auto przyjechał do Polski bez oleju :wink: -poprostu nie sprawdził jego poziomu przed wyjazdem to tylko handlarz niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności