wesol Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 dosc czesto opel zalewal silniki 10W40 a nawet i serwsy np w Holandii dalej to kontynuowaly. Nie zawsze trzeba stosowac 5W40 zwlaszcza na nasz klimat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43025-z-10w-na-5w-w-cdti/page/2/#findComment-393365 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SACZI Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Nie zawsze trzeba stosowac 5W40 zwlaszcza na nasz klimat. Ale to właśnie na nasz klimat powinno sie stosować 5w. Zimą temperatury spadają nawet do -30*C. 5w w takich warunkach jest o wiele rzadszy od 10w i zapewnia szybsze smarowanie, a w wielu przypadkach w ogóle umożliwia smarowanie przy rozruchu. W takich Włoszech, gdzie zima temperatury rzadko poniżej 0*C spadają, 10w jest OK. Drugi wskaźnik lepkości, czyli 40 powinien być wyższy u Makaronów. U nas jest wystarczający. Podsumowując (moim zdaniem): - Polska: 5w40 lub nawet 0w40 - Włochy: 5w50 lub 10w60   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43025-z-10w-na-5w-w-cdti/page/2/#findComment-393373 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Ale to właśnie na nasz klimat powinno sie stosować 5w. Zimą temperatury spadają nawet do -30*C. 5w w takich warunkach jest o wiele rzadszy od 10w i zapewnia szybsze smarowanie, a w wielu przypadkach w ogóle umożliwia smarowanie przy rozruchu. W takich Włoszech, gdzie zima temperatury rzadko poniżej 0*C spadają, 10w jest OK. Drugi wskaźnik lepkości, czyli 40 powinien być wyższy u Makaronów. U nas jest wystarczający. Podsumowując (moim zdaniem): - Polska: 5w40 lub nawet 0w40 - Włochy: 5w50 lub 10w60 Nie no. Sa trzy klimaty: zimny, gorący i umiarkowany. Skoro Włochy zaliczamy do goracego a kraje skandynawskie do zimnego to do jakiego zaliczymy Polske??? Chyba umiarkowany- tak przynajmniej mialem jakies 20 lat temu na geografii w szkole.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43025-z-10w-na-5w-w-cdti/page/2/#findComment-393421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SACZI Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Nie no. Sa trzy klimaty: zimny, gorący i umiarkowany. Skoro Włochy zaliczamy do goracego a kraje skandynawskie do zimnego to do jakiego zaliczymy Polske??? Chyba umiarkowany- tak przynajmniej mialem jakies 20 lat temu na geografii w szkole. Zwał jak zwał, ale generalnie zgadzasz sie z tym co napisałem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43025-z-10w-na-5w-w-cdti/page/2/#findComment-393499 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wlyszkow Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 SACZI, gdybyś porównywał oleje 5W-40 i 10W-40 wykonane w technologii syntetycznej to różnicy przy obecnych temperaturach otoczenia byś nie stwierdził. Co innego jeśli porównujesz typowego półsyntetyka z syntetykiem - bo to jest właśnie różnica, którą Twój silnik pozytywnie dostrzegł i dobrze bo zawsze szybciej dotrze on w miejsca wymagające smarowania, w tym do turbiny, syntetyki również lepiej odprowadzają ciepło, mniej brudzą, lepiej znoszą mrozy i upały i mają wiele innych zalet jeszcze. Ja obecnie testuję 10W-30 którego zalałem po wcześniejszym 5W-40 i obecnie kultura pracy silnika bardziej mi się podoba a to dlatego, że oba są dobrymi syntetykami a obecna temperatura sprawia, że 5W i 10W są bez większego znaczenia - porównując wykresy lepkości obu użytych przeze mnie olejów - już od +5C ten 10W-30 jest lżejszy podczas rozruchu dla silnika od tego 5W-40. Jedyny negatyw jaki widziałem na analizach oleju podczas przejścia z tzw. syntetyków (czyli tych pochodzenia mineralnego) wymienianych zgodnie z książką co 15kkm - na prawdziwego syntetyka (bez płukanki podczas wymiany) to efekt zmycia syfu po skopconych poprzednikach połączony z jazdą kolejne 15kkm (bo drogiego syntetyka przecież żal wylać wcześniej niż gorsze poprzedniki) - efekt był taki, że spora ilość zmytego syfu z silnika tarła silnik zamiast dobrze smarować (olej był koszmarnie brudny po tych 15kkm) i zużycie silnika wzrosło znacznie. Kolejna wymiana na takiego samego syntetyka w tym silniku odbyła się z płukanką i zużycie spadło wielokrotnie na takim dystansie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43025-z-10w-na-5w-w-cdti/page/2/#findComment-393521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.