Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przemo222

Witam jestem to nowy!

a to krótka historia mojego silnika: mam z nim problem 4 lata ciagle pali za dużo jakies 13l/100km doprowadza mnie do bankructwa czasami pali 10l/100km ale to rzadkosc. przez te 4 lata był u kilkunastu mechaników i żaden nic w nim nie zrobił( chyba nie umieja bo dalej pali tyle samo) wydałem na mechaników dużo pieniedzy i dalej to samo.

juz mi rece opadają bo nie moge zrozumiec czemu nkit nie wie co z nim :dontgetit:

wymieniłem już w nim kilka gazników (pierburg 1b) była jakas krotka poprawa ale nie znaczna bo palił 8l/100km ale to też za dużo :zalamany:

ale po zimie problem wrócił znowu 10-13l/100km dodam ze silniczek równo chodzi jak zawsze olej raczej nie wypala tylko gubi(starosc) ostatnio znów kupiłem 2 gażniki i tylko poszło 250 zł i zero poprawy!!! :twisted: wymieniłem też: kopułke, palec, przewody WN, swiece,cewke halla(droga), alternator co nie ma wpływu na spalanie, rozrusznik i aku,

 

silnik jak zimny to troche kopci na biało i smierdzi mocno, już mnie to dobija bo ile mozna nie wiedziec co mu jest (4 lata)

jak zapale i pochodzi 15-20 min troche po gazuje to 2-3 litry moment nie ma sucho i tyle. rózni ludzie ustawiali gazniki i nic po czym stwierdzi raczej kazdy ze itak było dobrze bo chodzi rowniótko czesem cos tam przerwie no ale starosc to pewnie tak działa.

prosze mnie poprawić jak cos jest zle i pomozcie mi juz bo mi rece opadają :zalamany: prosze o kazda mysl ktora mogła by mi pomóc.

przeszukałem cały internet i nic nie znalazłem konkretnego.......... prosze o pomoc pozdrowienia wszystkim

Edytowane przez daro
CL w tytule

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43796-wielkie-spalanie-kadeta-13/
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś podobnie z tym gaznikiem , wyczyściłem dysze paliwa , dysze wolnych obrotów i wyregulowałem sam gaznik.Mi to pomogło .

Sprawdz czy zapłon jest dobrze ustawiony .

 

jeżeli mieszkasz w pobliżu Gorzowa Wlkp to moge zerknąć ;-)

jak cos to mam dwa pierburgi na zbyciu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43796-wielkie-spalanie-kadeta-13/#findComment-396927
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinwa

Przyczyna dużego spalania może być już wyeksploatowany silnik, piszesz, że dymi po odpaleniu to na pewno do wymiany uszczelniacze na zaworach, sprawdź też ciśnienie na cylindrach.

Mam ten sam silnik i ciężko mi nim spalić 7 litrów na 100km a lubię wysokie obroty.

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43796-wielkie-spalanie-kadeta-13/#findComment-396928
Udostępnij na innych stronach

Gość przemo222

entereq

1. gażnik jest czysciutki dysze tez, i powiedz mi entereq która to dysza wolnych obrotów i dysza mieszanka? prosiłbym jesli oczywiscie mozna o zdjecia i na nim zaznaczone, i moze wiesz ile obrotów masz mniej wiecej powkrecane te dysze(mieszanki i wolnych)

2. zapłon jest dobrze ustawiony bo silnik chodzi równo jest troche pszyspieszony ale czy to ma coś do tak wysokiego spalania?? entereq mieszkam daleko od ciebie niestety :placze:

post-21333-0-38471400-1310810312_thumb.jpeg mam fotke troche zła ale jak możesz to pokaż na tym zdjeciu te dysze i powiedz mi entereq ile masz powkrecame te dysze liczac od maksymalnego wkrecenia?

 

 

 

 

marcinwa

1.tak dymi jak zimny potem nie jak sie rozgrzeje a z rury mocno smierdzi jakby benzyna, a czy te uszczelniacze maja cos do tak wielkiego spalania????

2.ciśnienia nie mam czym sprawdzic ale popytam sąsiadów może mają i jakie powinno być te ciśnienie w dobrym silniku???

3. kurcze aż nie moge uwierzyć ze tyle ci pali to co ty tam masz zrobione albo ustawione silnik igła :spoko:

dodam że swiece wyglądaja tak:post-21333-0-48948000-1310809978_thumb.jpg to chyba żle

DZIEKUJE ZA POMOC

Edytowane przez przemo222

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43796-wielkie-spalanie-kadeta-13/#findComment-396987
Udostępnij na innych stronach

u góry gaznika są dwie śrubki w rzędzie jedna po lewej druga po prawej jakby na płaski wkrętak . wykręć przeczyść sprężonym powietrzem . tak samo kanały gdzie te dysze wchodza też sprężonym powietrzem przyczym uważaj bo troche bęzyny będzie lecieć.

Następnie sciągając górną pokrywe gaznika i obracając ją, prawie centralnie będzie główna dysza paliwa . wykręć wyczcyść tak samo jak pozostałe.

Odnośnie kręcenia dyszami mieszanki paliwowo-powietrznej to wygląda to tak :

 

paliwowa występuje po prawej stronie gaznika , po maksymalnym skręceniu zrób dwa i pół obrotu (po czym jeżeli praca silnika nie będzie dobra kręć co pól obrotu). dysza powietrza po lewej stronie baznika z jakby zaworem (na duży płaski wkrętak) ustawiasz obroty na 890-920 obr./min

 

przy sciąganiu górnej pokrywy gaznika uważaj na uszczelke dookoła gaznika żeby jej nie zerwać.

możesz przyjrzeć sie jeszcze pompce przyspieszenia która też jest w gazniku czy działa i czy sie nie zacina.

 

Wyczyść również komore pływakową i sprawdz czy zawór odcinający na pływaku działa prawidłowo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43796-wielkie-spalanie-kadeta-13/#findComment-397011
Udostępnij na innych stronach

Gość przemo222

to tak dzis sobie siadłem przy kadziu i zrobiłem wszystko co napisałes entereq wiec dysze te górne czyste ta w srodku tez byla czysta na uszczelke uważałem i wygląda jak nowa. kanały czyste. gaznik regulowałem tak jak napisałes entereq i chodzi równo tylko mam watpliwosci czy bedzie dobrze bo swiece wygladaja nadal tak jak na fotce sa czarne jak sadza a powinny miec kolor piaskowy czy podobny.

 

przyspieszony zapłon ma cos fo wiekszego spalania????

 

te uszczelniacze mają cos do wiekszego spalania????

i sprawdziłem ten pływak tam jest taki zawór i zamyka nie przepuszcza tylko zatrzymuje juz na koncu.

 

 

a benzyny było 3/4 gaznika czy to dobrze????

 

 

Edytowane przez przemo222

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43796-wielkie-spalanie-kadeta-13/#findComment-397045
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o świece zapłonowe to jeżeli jeździsz na małych odcinkach to świece mogą być czarne. na tym sie za bardzo nie przejmuj.

 

Co do zapłonu to w poniedziałek będe w warsztacie to podam ci podstawowe dane potrzebne do prawidłowego ustawienia zapłonu i sprawdzisz.

 

Jeżeli chodzi o uszczelniacze zaworowe to maja znaczenie odnośnie przepalania oleju przez silnik. Jeżeli przepalałby tobie olej to kolor spalin byłby raczej błękitno biały.

3/4 gaźnika to jest odpowiednio . to można regulować podginając pływak.

 

wykręcałeś świece i czyściłeś na szczocie drucianej lub przepalałeś palnikiem ??

 

ta sadza na świecach to równie dobrze może być olej. Wtedy trzeba zastanowić sie nad wymianą uszczelniaczy zaworów i/lub pierścieni na tłokach.

sprawdzałeś kompresje na cylindrach??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43796-wielkie-spalanie-kadeta-13/#findComment-397096
Udostępnij na innych stronach

Gość przemo222

ok to poczekam. a u mnie spaliny po rozgrzaniu są nie widoczne.

 

z tym pływakiem to nie bardzo go mozna podgiąć bo on jest cały plastikowy jeszcze sie złamie albo poprostu sie nie wygnie tylko wroci do poprzedniej formy???? i jaki jest u ciebie pływak??

 

a u ciebie ten zawór na pływaku jak zatrzymuje od razu czy na samym końcu??

 

tak wykręcałem świece i czysciłem szczotką i przy okazji przerwe na 0,71mm

 

lepiej żeby to nie był olej.... nie nie sprawdzałem nie mam takiego przyrządu ale sadząc po dupohamowni to jest dobrze przynajmniej mi sie tak wydaje może mam jakąś długą skrzynie a może nie bo na trójce max 140-145km\h pojdzie no i zrywny jest

a entereq jak z tymi pocisnieniami jest bo moze to tez ma wpływ na spalanie a u mnie to jest napewno zle podpiete i ten sensor chyba taki na błotniku przykrecony jest to powinien dostawac prad a u mnie wcale zadnych kabli tam nie ma podpietych i te trzy ustrojstwa na tych przewodach podcisnienia tez sa zle podpiete. napewno ten od skladu mieszanki ma jakis wpływ bo na tej szerokiej srubie jest w srodku zawór no i te podcicnienie jakos tym steruje??

 

 

dziekuje bardzo za wszystkie informacje

Edytowane przez przemo222

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43796-wielkie-spalanie-kadeta-13/#findComment-397098
Udostępnij na innych stronach

ja ten silnik miałem rok temu . zmieniłem na 20SEH 129KM i teraz mam pełny wtrysk .

 

jeżeli masz podciśnienia źle podłączone to ma związek ze spalaniem większym, ja dokładnie nie podpowiem ci teraz co i jak prawidłowo po podłączać

 

zrób zdjęcie tych ustrojstw to zobaczymy jak to podłączyć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43796-wielkie-spalanie-kadeta-13/#findComment-397154
Udostępnij na innych stronach

Gość przemo222

nie wiedziałem że seh jest tak jak xe na pełnym wtrysku....

 

ale tak wielkim spalaniem czy to może miec tak wielki wplyw????

 

prosze są zdjecia post-21333-0-16764800-1310977668_thumb.jpg post-21333-0-09108200-1310977695_thumb.jpg post-21333-0-72915800-1310977771_thumb.jpg post-21333-0-25223700-1310977795_thumb.jpg post-21333-0-81735700-1310977901_thumb.jpg nie wiem czy to wystarczy tylko juz sie limit skonczył

post-21333-0-63178700-1311192632_thumb.jpg

Edytowane przez przemo222
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43796-wielkie-spalanie-kadeta-13/#findComment-397233
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności