Skocz do zawartości
przemo222

Wielkie spalanie kadeta 1.3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem to nowy!

a to krótka historia mojego silnika: mam z nim problem 4 lata ciagle pali za dużo jakies 13l/100km doprowadza mnie do bankructwa czasami pali 10l/100km ale to rzadkosc. przez te 4 lata był u kilkunastu mechaników i żaden nic w nim nie zrobił( chyba nie umieja bo dalej pali tyle samo) wydałem na mechaników dużo pieniedzy i dalej to samo.

juz mi rece opadają bo nie moge zrozumiec czemu nkit nie wie co z nim :dontgetit:

wymieniłem już w nim kilka gazników (pierburg 1b) była jakas krotka poprawa ale nie znaczna bo palił 8l/100km ale to też za dużo :zalamany:

ale po zimie problem wrócił znowu 10-13l/100km dodam ze silniczek równo chodzi jak zawsze olej raczej nie wypala tylko gubi(starosc) ostatnio znów kupiłem 2 gażniki i tylko poszło 250 zł i zero poprawy!!! :twisted: wymieniłem też: kopułke, palec, przewody WN, swiece,cewke halla(droga), alternator co nie ma wpływu na spalanie, rozrusznik i aku,

 

silnik jak zimny to troche kopci na biało i smierdzi mocno, już mnie to dobija bo ile mozna nie wiedziec co mu jest (4 lata)

jak zapale i pochodzi 15-20 min troche po gazuje to 2-3 litry moment nie ma sucho i tyle. rózni ludzie ustawiali gazniki i nic po czym stwierdzi raczej kazdy ze itak było dobrze bo chodzi rowniótko czesem cos tam przerwie no ale starosc to pewnie tak działa.

prosze mnie poprawić jak cos jest zle i pomozcie mi juz bo mi rece opadają :zalamany: prosze o kazda mysl ktora mogła by mi pomóc.

przeszukałem cały internet i nic nie znalazłem konkretnego.......... prosze o pomoc pozdrowienia wszystkim

Edytowane przez daro
CL w tytule

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś podobnie z tym gaznikiem , wyczyściłem dysze paliwa , dysze wolnych obrotów i wyregulowałem sam gaznik.Mi to pomogło .

Sprawdz czy zapłon jest dobrze ustawiony .

 

jeżeli mieszkasz w pobliżu Gorzowa Wlkp to moge zerknąć ;-)

jak cos to mam dwa pierburgi na zbyciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna dużego spalania może być już wyeksploatowany silnik, piszesz, że dymi po odpaleniu to na pewno do wymiany uszczelniacze na zaworach, sprawdź też ciśnienie na cylindrach.

Mam ten sam silnik i ciężko mi nim spalić 7 litrów na 100km a lubię wysokie obroty.

Edytowane przez daro
zbędny cytat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

entereq

1. gażnik jest czysciutki dysze tez, i powiedz mi entereq która to dysza wolnych obrotów i dysza mieszanka? prosiłbym jesli oczywiscie mozna o zdjecia i na nim zaznaczone, i moze wiesz ile obrotów masz mniej wiecej powkrecane te dysze(mieszanki i wolnych)

2. zapłon jest dobrze ustawiony bo silnik chodzi równo jest troche pszyspieszony ale czy to ma coś do tak wysokiego spalania?? entereq mieszkam daleko od ciebie niestety :placze:

post-21333-0-38471400-1310810312_thumb.jpeg mam fotke troche zła ale jak możesz to pokaż na tym zdjeciu te dysze i powiedz mi entereq ile masz powkrecame te dysze liczac od maksymalnego wkrecenia?

 

 

 

 

marcinwa

1.tak dymi jak zimny potem nie jak sie rozgrzeje a z rury mocno smierdzi jakby benzyna, a czy te uszczelniacze maja cos do tak wielkiego spalania????

2.ciśnienia nie mam czym sprawdzic ale popytam sąsiadów może mają i jakie powinno być te ciśnienie w dobrym silniku???

3. kurcze aż nie moge uwierzyć ze tyle ci pali to co ty tam masz zrobione albo ustawione silnik igła :spoko:

dodam że swiece wyglądaja tak:post-21333-0-48948000-1310809978_thumb.jpg to chyba żle

DZIEKUJE ZA POMOC

Edytowane przez przemo222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u góry gaznika są dwie śrubki w rzędzie jedna po lewej druga po prawej jakby na płaski wkrętak . wykręć przeczyść sprężonym powietrzem . tak samo kanały gdzie te dysze wchodza też sprężonym powietrzem przyczym uważaj bo troche bęzyny będzie lecieć.

Następnie sciągając górną pokrywe gaznika i obracając ją, prawie centralnie będzie główna dysza paliwa . wykręć wyczcyść tak samo jak pozostałe.

Odnośnie kręcenia dyszami mieszanki paliwowo-powietrznej to wygląda to tak :

 

paliwowa występuje po prawej stronie gaznika , po maksymalnym skręceniu zrób dwa i pół obrotu (po czym jeżeli praca silnika nie będzie dobra kręć co pól obrotu). dysza powietrza po lewej stronie baznika z jakby zaworem (na duży płaski wkrętak) ustawiasz obroty na 890-920 obr./min

 

przy sciąganiu górnej pokrywy gaznika uważaj na uszczelke dookoła gaznika żeby jej nie zerwać.

możesz przyjrzeć sie jeszcze pompce przyspieszenia która też jest w gazniku czy działa i czy sie nie zacina.

 

Wyczyść również komore pływakową i sprawdz czy zawór odcinający na pływaku działa prawidłowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tak dzis sobie siadłem przy kadziu i zrobiłem wszystko co napisałes entereq wiec dysze te górne czyste ta w srodku tez byla czysta na uszczelke uważałem i wygląda jak nowa. kanały czyste. gaznik regulowałem tak jak napisałes entereq i chodzi równo tylko mam watpliwosci czy bedzie dobrze bo swiece wygladaja nadal tak jak na fotce sa czarne jak sadza a powinny miec kolor piaskowy czy podobny.

 

przyspieszony zapłon ma cos fo wiekszego spalania????

 

te uszczelniacze mają cos do wiekszego spalania????

i sprawdziłem ten pływak tam jest taki zawór i zamyka nie przepuszcza tylko zatrzymuje juz na koncu.

 

 

a benzyny było 3/4 gaznika czy to dobrze????

 

 

Edytowane przez przemo222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o świece zapłonowe to jeżeli jeździsz na małych odcinkach to świece mogą być czarne. na tym sie za bardzo nie przejmuj.

 

Co do zapłonu to w poniedziałek będe w warsztacie to podam ci podstawowe dane potrzebne do prawidłowego ustawienia zapłonu i sprawdzisz.

 

Jeżeli chodzi o uszczelniacze zaworowe to maja znaczenie odnośnie przepalania oleju przez silnik. Jeżeli przepalałby tobie olej to kolor spalin byłby raczej błękitno biały.

3/4 gaźnika to jest odpowiednio . to można regulować podginając pływak.

 

wykręcałeś świece i czyściłeś na szczocie drucianej lub przepalałeś palnikiem ??

 

ta sadza na świecach to równie dobrze może być olej. Wtedy trzeba zastanowić sie nad wymianą uszczelniaczy zaworów i/lub pierścieni na tłokach.

sprawdzałeś kompresje na cylindrach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to poczekam. a u mnie spaliny po rozgrzaniu są nie widoczne.

 

z tym pływakiem to nie bardzo go mozna podgiąć bo on jest cały plastikowy jeszcze sie złamie albo poprostu sie nie wygnie tylko wroci do poprzedniej formy???? i jaki jest u ciebie pływak??

 

a u ciebie ten zawór na pływaku jak zatrzymuje od razu czy na samym końcu??

 

tak wykręcałem świece i czysciłem szczotką i przy okazji przerwe na 0,71mm

 

lepiej żeby to nie był olej.... nie nie sprawdzałem nie mam takiego przyrządu ale sadząc po dupohamowni to jest dobrze przynajmniej mi sie tak wydaje może mam jakąś długą skrzynie a może nie bo na trójce max 140-145km\h pojdzie no i zrywny jest

a entereq jak z tymi pocisnieniami jest bo moze to tez ma wpływ na spalanie a u mnie to jest napewno zle podpiete i ten sensor chyba taki na błotniku przykrecony jest to powinien dostawac prad a u mnie wcale zadnych kabli tam nie ma podpietych i te trzy ustrojstwa na tych przewodach podcisnienia tez sa zle podpiete. napewno ten od skladu mieszanki ma jakis wpływ bo na tej szerokiej srubie jest w srodku zawór no i te podcicnienie jakos tym steruje??

 

 

dziekuje bardzo za wszystkie informacje

Edytowane przez przemo222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ten silnik miałem rok temu . zmieniłem na 20SEH 129KM i teraz mam pełny wtrysk .

 

jeżeli masz podciśnienia źle podłączone to ma związek ze spalaniem większym, ja dokładnie nie podpowiem ci teraz co i jak prawidłowo po podłączać

 

zrób zdjęcie tych ustrojstw to zobaczymy jak to podłączyć.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiedziałem że seh jest tak jak xe na pełnym wtrysku....

 

ale tak wielkim spalaniem czy to może miec tak wielki wplyw????

 

prosze są zdjecia post-21333-0-16764800-1310977668_thumb.jpg post-21333-0-09108200-1310977695_thumb.jpg post-21333-0-72915800-1310977771_thumb.jpg post-21333-0-25223700-1310977795_thumb.jpg post-21333-0-81735700-1310977901_thumb.jpg nie wiem czy to wystarczy tylko juz sie limit skonczył

post-21333-0-63178700-1311192632_thumb.jpg

Edytowane przez przemo222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już zeskanowałem dane regulacyjne do twojego auta dziś znajde jakiś serwer i wstawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to ja czekam. dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis zrobiłem sobie przejażdzke po tych regulacjach gaznika i jest zamulony nie zbiera tak jak wczesniej..

 

dysza paliwowa jest wykręcona o 2 pełne obroty (360 stopni) a powietrza chyba 3 pełne i pół obrota

 

nie wiem czym to jest spowodowane ze ma mniej mocy bo jak filtr sciagne to moc wraca ale filtr jest w miare czysty moze ta dysza od powietrza jest za mało odkrecona???

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sciągasz filtr powietrza i jest okej to znaczy ze filtr masz przypchany, najlepiej jest go wymienić. Wysłałem tobie na maila to co ci będzie potrzebne. Wracając do podcisnień to na ścianie grodziowej masz urządzenie z trzema kabelkami i rurką podcisnieniową. na tej rurce zauważyłem że masz założony jakiś zaworek. zdejmij go a rurke podłącz bezpośrednio do kolektora ssącego. jest to o tyle ważne ze jest to MAP sensor, on ci mierzy podciśnienie w kolektorze ssącym i ma duże znaczenie na spalanie.

Następnie weź jakieś kombinerki i każdą rurke podłączoną do kolektora ssącego na chwile ściśnij i zobacz jaka jest reakcja.

W ten sposób sprawdzisz wstępnie szczelność układu dolotowego. jeżeli po zaciśnięciu jakiejś rurki (prócz rurki od MAPA) będzie jakaś różnica to znaczyłoby że masz nieszczelność na układzie dolotowym przez co mieszanka powietrze-paliwo jest niewłaściwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

małe sprostowanie jeżeli filtr sciągne to to nic nie daje tylko jak sciagne przewód od gaznika ten co jest przyczepiony do filtra to wtedy moc wraca

 

no jest jakis zaworek zielony tylko jaka rurke którąś z tych trzech co odpowiadaja za podcisnienia czy jakąś swoją do robić?

 

a potem to gdzie podłaczyć tą rurke bo przy gażniku mam dwa wejścia na podcisnienia a w kolektorze to nie mam przynajmniej nie widziałem?

 

ja nie mam zadnej rurki podłaczonej do ssącego tylko do gażnika

 

sciskałem te rurki ale nie było roznicy

 

ten map sensor jesłi nawet podłacze to nie wiem czy bedzie działac bo on wcale nie jest u mnie zasilany prądem a są w nim dwie wsuwki na prąd wiec on żeby działał musi dostawać prad tylko skąd?

i dziekuje za te materiały

Edytowane przez przemo222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz MAP Sensora podłączonego to nie podłączaj, rurke podciśnieniową zaślep.

 

i teraz tak , jeżeli odłączasz jedno podciśnienie do wlotu powietrza przy filtrze i on nabiera mocy to znaczyłoby że masz za ubogą mieszankę czyli że

musiałbyś pokręcić śrubką po prawej stronie gaźnika (obróć ją o połowe obrotu i sprawdź , jeżeli to niezawiele pomoże to kręć co połowe obrotu aż uzyskasz lepsze przyspieszenie) musisz jednak pamiętać o tym że przy gaźnikach jest tak że albo dobra moc albo małe spalanie bo wyśrodkować sie zabardzo

nieda tym bardziej że silnik też nie jest nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 czyli ten MAP zeslepic tym zielonym zaworkiem tak jak było?

 

2 wiec z tym regulowaniem to już mniej wiecej czaje

 

3 oprócz map sensor (1 rurki od niego zostaje jescze 2 inne rurki) i 1 jest przy dysze powietrznej z jakims zaworkiem ktory pozwala ssac w jedna strone no i czy wogole ta rurka jest podpieta tam gdzie trzeba i czy ma nia dmuchac do gaznika czy ssac a to jest zalezne od tego zaworka zaznaczyłem strzałkami na jednym ze zdjec wyzej w poscie

 

4. i druga rurka przy dysze paliwowej i to samo sie do niej tyczy co w pkt 3

Edytowane przez przemo222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rurke od MAPa odetnij kawałek dalej od gaźnika i zaślep jakąś śrubką.

u mnie dwa pozostałe podciśnienia nie były podłączone i chodziło normalnie ( były zaślepione śrubkami na kawałku rurki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to już zrobiłem. i po tych regulacjach ma mniej mocy ale to kwestia przestawienia ale teraz jak już jest zimny i go zapalam to nie dymi jak kiedyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Mike606
      Witam wszystkich forumowiczów. Przejrzałem juz mnóstwo tematów ale chyba nikt nie opisał takiego problemu jaki ja mam.
      Mianowicie w moim Kadecie 13NB Pierburg 1b (ręczne ssanie) zgubiły sie wolne obroty dodatkowo to ok. 2500-3000 czy to na ssaniu czy normalnie pedałem gazu nie trzyma obrotów i szarpie/trzęsie (można mieć wciśnięty gaz lub wyciągnięte ssanie tak do tych 3tyś.obr. w stalej pozycji ale silnik zwalnia aż do zgaśnięcia i szarpie jak by miał zły zapłon ale dzień wcześniej chodził idealnie a nic nie zmieniałem) sprawdziłem wszystko co mogłem i nie mam pojęcia co dalej. Jedyna różnica to czarne świece choć wcześniej miały swój odpowiedni kolor piaskowy.
      W kadecie nie było nic regulowane przed awarią ani nic. Stalo sie to tak poprostu "przez noc" a wcześniej było wszystko na cacy.
      z racji świec zmniejszałem mu dawke paliwa bo myślałem że go zalewa, niestety to nic nie dało, cewka działa, pompa paliwa działa, gaźnik po awarii wyczyściłem i złożyłem ale zero róźnicy, elektrozawór w gaźniku działa, wężyki podciśnienia działają prawidłowo, aparat zapłonowy czyściutki, styki nie zaśniedziałe.
       
      Ma ktoś z Was pomysł co mogło paść bo już sam powoli sie poddaję
    • Przez R
      Jak w temacie; co wchodzi w skład rozrządu silników 1,3 60KM? Nie pamiętam czy mam N czy NB. Bo na allegro takiego kompletnego rozrządu nie znalazłem. Mam książkę "Opel kadett sam naprawiam", tam też nie znalazłem odpowiedzi na to konkretne pytanie. Stąd tutaj temat: z czego się składa ten rozrząd i co konkretnie w nim wymieniać?
       
      Wstawiłem rodzaj silnika w tytule/ andrzej_m55
    • Przez przemus22@one.p
      WITAM
      POMOCY! prosze pomożcie mój kadett ledwo jeżdzi szarpie i w ch..... pali masakra. jest kadett to silnik 1.3 nb na gażniku pierburg 1b.
      jak ustawic ten cały gażnik krok po kroku? i jak podłaczyć weżyki podcisnieniowe?
       
      wymienione zostały:
      swiece
      przewody zapłonowe
      palec kopułka czujnik halla
      filtr
       
      I nadal to sama już nie mam siły do niego. PROSZE O POMOC I PRZEMYŚLANE ODPOWIEDZI
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.