Skocz do zawartości

Centralny zamek - Astra III


Gość kulawikm

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kulawikm

Witam

Mam taki problem, że w momencie zamykania samochodu nie działa siłownik w prawych tylnych drzwiach. Nie słychać charakterystycznego dźwięku zamykania (otwierania) zamka. Pozostałe drzwi reagują na otwieranie/zamykanie prawidłowo.

Po kolei co sprawdziłem:

1. Sygnalizacja otwartych/zamkniętych drzwi na desce rozdzielczej działa prawidłowo przy wszystkich drzwiach.

Dodatkowo po zamknięciu samochodu (centralnym) i pociągnięciu za klamkę uszkodzonych drzwi centralny otwiera wszystkie drzwi.

2. Głośnik w drzwiach sprawny - gra. Wizualnie kabel na przejściu ze słupka do drzwi nie uszkodzony.

3. Po ściągnięciu tapicerki wizualnie kabel OK.

Jak wymontować zamek z drzwi? Chodzi mi o to jak rozpiąć cięgno od klamki zewnętrznej do zamka. Lub jak ściągnąć konektor z zamka żeby zmierzyć czy dochodzi napięcie?

Co dalej sprawdzić? Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem, ale w Corsie. Nie zamyka i nie otwiera tylnych prawych drzwi. Kupiłem siłownik w sumie niepotrzebnie, bo wczoraj wymieniłem i okazało się, że nie działa nadal, więc wina musi być po stronie wiązki. U mnie też uszkodzeń nie widać a nie miałem czym zmierzyć napięcia. Jeśli nie znajdę niczego, to może pociągnę kable od przednich drzwi i tyle. Żeby wymontować siłownik wiadomo po pierwsze demontujesz boczek tapicerki następnie podniosłem szybę do góry, żeby móc wkładać ręce w otwory konstrukcji drzwi, odkręciłem trzy śruby mocowania zamka na drzwiach i po prostu go wyjąłem. Po odkręceniu zamka trzeba tylko wypiąć stalowy pręt, który idzie od klamki, żeby wyjąć siłownik, linkę można wypiąć później i złącze. Dość ciężko było wyjąć siłownik, bo blokowała go prowadnica okna, ale jakoś się przecisnąłem - dla ułatwienia odkręciłem mocowanie prowadnicy na górze przy szybie. Oczywiście Ty masz inne auto i być może nie obejdzie się bez konieczności wyjmowania szyby i zerwania nitów, wyjęcia prowadnic. Możesz zerknąć do książki Sam Naprawiam - tam powinien być schemat i opis jak należy działać. U mnie co prawda napisane było, że muszę demontować prowadnicę a jednak obyło się bez demontażu - wystarczy czasem trochę sprytu i pomysłu. Powodzenia!

 

Robiłem to wczoraj, więc jestem z tematem "na czasie" :)

 

Jeszcze jedno - wtyczka jest mocowania do siłownika tak jak złącze w lampach przednich (przynajmniej tak ma Corsa) - czyli trzeba podważyć do góry taki element (czerwony) i wtedy wychodzi, inaczej nie można jej wypiąć, więc nie rób tego błędu i nie próbuj ciągnąć na siłę jak ja początkowo.

Edytowane przez bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kulawikm

I o taką odpowiedź mi chodziło. Znalazłeś w końcu problem u siebie?

Boczek mam rozebrany, 3 śruby odkręcę ale jak wypiąć stalowy pręt od klamki do zamka? Czy przy zamku czy przy klamce?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozwiązałem problemu, bo wkur... się, że kupiłem niepotrzebnie zamek a dalej nie działa. Wiązkę sprawdziłem na oko w gumowym łączniku drzwi ze słupkiem a dalej nie śledziłem na razie. Drzwi zostawiłem rozebrane, żeby drugi raz nie ryzykować połamania tych kołeczków mocujących boczek i po urlopie pewnie na początku sierpnie sprawdzę kable, albo po prostu je wyciągnę całe, utnę z przodu i dosztukuję nowe i spowrotem puszczę do tylnych drzwi. Ten pręt, który idzie od klamki wewnętrznej jest mocowany w siłowniku w otwór - ma zakończenie na ształt litery L, które wchodzi w otwór w siłowniku i jest dodatkowo blokowany takim elementem plastikowym, który trzeba po prostu wypiąć do góry (element ten zostaje w siłowniku przy otworze).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kulawikm

No i po problemie.

W końcu wyciągnąłem zamek (pręt odpina się na zatrzask po stronie klamki zewnętrznej, czyli zostaje przy zamku). Rozpoznałem przewody od wyłącznika krańcowego drzwi (szary i brązowy) i od centralnego (biały i czerwony). Sprawdziłem zamek na zewnętrznym zasilaniu - działa. A więc problem po stronie kabli.

Rozpocząłem od sprawdzenia wiązki w łączniku gumowym między słupkiem a drzwiami. Okazało się, że biały przewód był całkowicie przecięty. Po złączeniu wszystko działa jak należy.

Dużo problemu miałem przy rozłączaniu konektorów. Niemcy mają niezłe patenty na te wszystkie zatrzaski i zapadnie ale udało się nic nie urwać. Teraz jakbym miał to drugi raz rozebrać to w 30min bym się wyrobił. Grunt to wiedzieć jak.

bad powodzenia w poszukiwaniu usterki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie a ja mam taki problem,

zamykam samochód z pilota,

bagażnik oraz troje drzwi zamknięte, ale czwarte po pociągnięciu za klamkę otwierają pozostałe,

czyli wyłączają zamek centralny.

Jakieś sugestie?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności