Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie !!!

Właśnie powróciłem z urlopu i po raz pierwszy w życiu miałem problemy z samochodem. Posiadam "Mery: 1,7 CDTI 2004 r. Podczas jazy na nawigacji nad morze w/w urządzenie (GPS) zaczęło się rozładowywać więc podłączyłem ładowanie do przedniego gniazda zapalniczki i ..... bez odzewu. Podłączyłem do tylnej zapalniczki i też nie działa, chociaż radio CB mi działało. Jakoś dojechałem co celu. Ze względu na "bardzo atrakcyjną pogodę" tego lata postanowiłem sprawdzić co jest nie tak w gniazdach zapalniczek. Okazało się, iż jedna (przednia ) nie działa. Zacząłem sprawdzać bezpieczniki po kolei (bo nie mam opisu który jest od czego). Namierzyłem przepalony bezpiecznik wymieniłem go na taki sam sprawny o takiej samej wartości i....... się zaczęły dopiero kłopoty. Odpalam "Mery" i gniazdo przedniej zapalniczki działa, ale świeci mi się lampka ładowania akumulatora przez cały czas. Następnego dnia rano chcę wejść do samochodu a ten nie daje oznak życia tzn. nie otwiera się z centralnym zamkiem a po wejściu z klucza w drzwiach po przekręceniu stacyjki .............. ciemno żadna kontrolka nie jest łaskawa się zaświecić. Pożyczyłem prostownik naładowałem aku odpaliłem pojazd i świeciły się przez cały czas kontrolki check engine i ABS i wyruszyłem do "specjalistów mechaników" w tamtej okolicy. Pierwszy był bardzo przestraszony podłączył mierniki i stwierdził że aku ładuje ale może jest za słaby. Zawiózł mnie do innego "fachmana" tym razem elektryka ten coś pogrzebał odłączył klemę znowu pogrzebał i po odpaleniu wszystkie kontrolki zgasły. Bardzo zadowolony z siebie udzielił mi rady żebym nie wymieniał bezpieczników bo od tego są spece. Skasował kasę. Wracam zadowolony z pierwszym mechanikiem do jego siedziby zgasiłem silnik rozmawiamy przez chwilkę wsiadam do pojazdu i ... uruchamiam go ale znowu świeci się ładowanie aku. Facetowi głupio zaczyna sprawdzać znowu ładowanie i aku jest OK....... Dojechałem do ośrodka w którym mieszkałem ładowałem aku przez 8 h ze zdjętą klemą, przejechałem 300 km "Mery" jakaś nie taka "mułowata" szyby elektryczne chodzą jakoś nie tak, ale kontrolki OK. Przez całe 300 km nie gaszę silnika, pod domem gaszę silnik wypakowuję się uruchamiam silnik i .......znowu pali mi się ładowanie ale silnik trochę lżej pracuje i szyby opuszczają się i podnoszą normalnie.

Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi i co mam dalej z tym wszystkim zrobić ??????????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz oryginalne radio to wejdz sobie w tryb serwisowy (test mode) i sprawdzaj ładowanie podczas jazdy, wydaje sie że bezpiecznik który zamontowałeś, powoduje jakies zwarcie w układzie, ale najpierw sprawdz ładowanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

chętnie tez się dowiem

przytrzymaj settings na radiu - aż do beep'a - potem zmieniasz informacje klawiszem obok wyświetlacza (tym większym)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wystarczy poszukać trochę na forum...

ja wiem że się nie chce... ale to trochę przesada...

http://forum.opel24.com/topic/14754-zafira-B-tryb-serwisowy-test-mode/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem uczciwie pierwszy raz usłyszałem o tej funkcji - więc się trochę pobawiłem swoim radyjkiem w Merivce 2004 - 1.6 16v NCDR 2011 oto efekty:

 

8342331989_aaf481106d_z.jpg

 

8343389626_eaab9d2d73_z.jpg

 

8342331075_c391933d74_z.jpg

 

8342330595_02f00a2bb6_z.jpg

 

Po wyżej brakuje jakby wartości z 3 ekranu - jest cały czysty - czemu nie wiem :(. Po niżej standardowe ekrany w mojej Merivce:

 

8342333181_367590f5bf_z.jpg

 

8342333573_97fa30e46c_z.jpg

 

Mam nadzieję że jest to dobry post na wrzucenie tych ekranów odnośnie Test Mode.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami przechodzi kiedy klikam info czasami BC czasami muszę wcisnąć main.

Teoretycznie powinno wyglądać to tak http://forum.opel24.com/topic/15856-Znane-i-nieznane-tricki-w-Oplach-Zafira/:

W nawigacji NCDR mozna wlaczyc tryb testowy/serwisowy.

Aby to uczynic trzeba przytrzymac przez 6s klawisz MAIN a nastepnie wcisnac INFO.

Ponowne wcisniecie MAIN powoduje wyswietlenie roznych parametrow zamiast ekranu glownego. Ekrany serwisowe poszczegolnych modulow (radio/navi/dzwiek/itp) uzyskuje sie poprzez wcisniecie danego klawisza a pozniej MAIN. MAIN przelacza rowniez kolejne ekrany jesli takowe wystepuja (np. dla navi sa 3).

 

Aby zresetowac NCDR (tak jak peceta) nalezy przytrzymac przez 6s CLEAR i ewentualnie wcisnac INFO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności