Gość bogdan1981r Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Kolego betagoo, jak możesz to napisz na ile pinów był podłączony ten wentylator o którym pisałeś 3 czy 4 ? U mnie jest na 4 i chciałbym ten schemat wykorzystać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44887-rezystor-wentylatora-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-403708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysz Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Witam, podepnę się pod temat mam ten sam problem, tzn brak pierwszego biegu wentylatora, do wentylatora dochodzą 4 przewody (2grube, 2 cienkie) - więc schemat trochę inny (nie mam) udało się może komuś naprawić tą opornicę ? a może da się zastosować jakiś elektroniczny regulator (na te 6V) ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44887-rezystor-wentylatora-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-404634 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opopopoo Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Pozwolę się podłączyć pod temat. Otóż w jednym z naszych opli, Astra G z końca 2002 ma jeden wentylator. Bez specjalnego wentylatora na kondensatorze klimy. Wentylator siedzi za chłodnicą. Ma gniazdo 4-stykowe. Są dwa rezystory, jeden już przerwany. A na drugim proces nadżerania w trakcie. Więc tylko kwestia czasu kiedy i on pójdzie. Ponadto słyszałem opinie, że w Oplach z tych lat wiatrak wentylatora lubi być źle wyważony (w trakcie eksploatacji dochodzi do braku wyważenia). Przez bicie rozwala chłodnicę. Może to nawet jest prawda, bo w tej Astrze już chłodnica i kondensator klimy były rozczelnione i wymagały wymiany. Dlatego ze względu na ewent. złe wyważenie wiatraka i słaby stan rezystorów chcieliśmy wymienić go. Tylko że niestety wentylatora o numerach jak oryginalny nigdzie nie uświadczysz. No chyba że u Opla samego po horrendalnie wysokiej cenie, powyżej 1200PLN. Chodzi o Opel 1341372 0986 338 007 EAN 404 702 423 4888 Silnik 0 130 303 298 (Bosch), albo 13 128 687 (GM) Wirnik 0 130 303 927 (Bosch), albo 13 128 688 (GM) Wszystko co dostępne dla Astry G w wolnym handlu ma 3 styki w gnieździe. Na dobre złego w web nikogo nie znajdziesz, kto by też miał takie problemy. Więc nie wiem, co w tym przypadku się praktykuje. Czy może elektrycy robią przestawkę z 4 na 3 styki z odpowiednią przejściówką. Ktoś już walczył z tym tematem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44887-rezystor-wentylatora-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-405834 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość betagoo Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Jak na zdjęciu, wentylator ma dużą wtyczkę na 3 piny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44887-rezystor-wentylatora-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-405923 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Nie no normalnie nie moge. Silnik elektryczny to chyba kazdy wie ja dziala i ile kabli od niego wychodzi. PRzeciez tam nie ma nic skomplikowanego. Wtyczke mozesz nawet uciac i wszystko polutowac na tzw "krótko". Nie ma to kompletnie znaczenia. Wchodza 3 kable a wychodza dwa do wiatraka. Jeden kabel to biegun akumulatora ( nie pamietam czy masa czy plus ale to nie istotne) Dwa kable pozostale to jedne z bezposrednim podpieciem wiatraka na pełną kite a drugi to po rezystorze. Razem sie spinaja przy wyjsciu i ida do tego wiatraka. Rezystor mozesz sobie samemu zrobic nawijajac odpowiednia ilosc drutu najlepiej stalowego. Miedziany ma znikomy opor wiec bys musiał nawinac tam chyba ze 20-30 metrów. Opro tez nie jest jakis mega duzy bo przy tego typu napieciach jest duzy przeplyw proadu ( ampery). Jest wytracenie tegoż pradu na tym rezystorze i tyle. Mozna od biedy zapodac zamiast rezystora diody prostownicze ale takie dosc duze wielkosci kciuka bo eda sie grzały . Potrzebne 3 do 4 diód.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44887-rezystor-wentylatora-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-405956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bogdan1981r Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Kolego " wesol" według tego co piszesz to wszystko łatwe i przyjemne. Koledzy zgodzę się z poprzednikiem bardzo ciężko dostać wentyl do astry g tam gdzie jest tylko jeden za chłodnicami. Brak zamienników, wszystkie zamienniki i używki są podpinane na 3 piny. Nowy w aso ponad 1000zł. Co do naprawy to "wesol" w tym modelu do opornika dochodzą 4 przewody a wychodzą 2 a 4 dlatego ze ten model wentylatora posiada 3 prędkości obrotu. Więc nawinięcie drutu jest do bani ponieważ przez ten opornik przechodzi prąd do 2 biegów wentyla dopiero 3 jest uruchamiany na krótko. Opornik musi być odpowiedniej wartości ponieważ od oporności zależy prędkość obrotu wentyla na 2 pierwszych biegach a domyślam się że ta prękośc nie jest obojętna do prawidłowego działania klimy i chłodzenia silnika. Co do lutowania to chyba nie wiesz co piszesz bo gdy przez ten opornik przepływa prąd to jest duża temp która topi cynę więc odpada. Można zastosować inne oporniki ale kto to zna ich wartości i jak wygląda schemat(gdzie go znaleźć -parę nocy szukałem) i na dodatek muszą one zmieścić się w tej kieszonce gdzie stara opornica ponieważ tylko tam może odpowiednio być schładzana przez prawidłowo działający wentylator>. Tak więc koledzy oceńcie sami czy to wszystko takie łatwe jak twierdzi kolega "wesol".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44887-rezystor-wentylatora-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-406007 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opopopoo Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Kolego " wesol" według tego co piszesz to wszystko łatwe i przyjemne... Właśnie, w sklepach elektr. dostaniesz nie jeden a kilka typów drutów oporowych. I który mam wziąć. Parametrów oryginalnego producent wentylatora nie publikuje. Poza tym w jak cholernych warunkach te rezystory pracują: temperatura od głębokiego mrozu do wysokich upałów, do tego dochodzi duża wilgotność albo super sucho, sól, brud, inne obciążenia mechaniczne. Mocowanie rezystorów też jest porządne, bo takie musi być. Zwykłymi narzędziami nie sposób wyciągnąć stary drut i wsadzić nowy zwój tak aby trzymał długi czas. A skąd jesteś pewny, że te diody będą tak samo się zachowywać jak poprzednie rezystory, pod każdym znaczącym tu aspektem. Właściwości muszą być identyczne. Przepis kolegi wesol to absolutnie nie tędy droga. Popieram w zupełności bogdana 1981.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44887-rezystor-wentylatora-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-406016 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bogdan1981r Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Koledzy może ktoś ma jakiś namiar na używany wentylator do astry g lub zafiry a (bo to to samo) z lat 2002-2005 tam gdzie jest jeden wentyl od obu chłodnic. Proszę o namiar tu na forum lub e-mail: bogdan1981r@wp.pl. Dodam tylko że musi to być wentylator podpinany na wtyczkę z 4 pinami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44887-rezystor-wentylatora-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-406097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 to czy sa 4 kable i wiecej predkosci to nie przeszkadza. Nic to w zasadzie nie zmienia. Jesli masz taki eproblemy z tak prosta rzeczą elektryczna jak zbudowanie opornika to faktycznie chyba jednak pozostaje ci tylko zakup nowego opornika. Czemu diody podpasuja?? Bo moze tak robilem co?? 4 diody o pradzie nominalnym 10amper załatwia sprawe. JAkbys nie wiedzial na diodach wytracane jest napiecie. Niestety grzeja sie bo opornik wlasnie dziala na tej zasadzie ze prad jest wytracany w formie ciepla. Poszukaj sobie conieco na necie o elektryce prawo Ohma itp. Nie ma tam nic trudnego. Prosta zaleznosc ktora opanuje uczeń z 3 klasy ktory mial dzielenie i mnozenie jesli nie dasz rady tomoze kalkulator bedzie pomocny. Jaki drut masz użyć do nawiniecia nowej opornicy? Najlepiej o podobnym przekroju ale wazne jest to zeby zachowac odpowiednia rezystancje by wiatrak pracowal wolniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44887-rezystor-wentylatora-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-406200 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.