Gość robinnsonnn Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam mam problem z moim samochodem Opel Astra silnik 1.6 benzyna Z16XEP Twinport z 2004 roku.Mianowicie od ok miesiąca z kolektora ssącego dochodzą stuki a odgłos jest podobny do tykania zaworu. Jest to bardzo głośne. W 100% jestem pewny że nie jest to wina głowicy , zaworów, szklanek itp. Wyraźny dźwięk stukania dochodzi od kolektora. poczytałem trochę i wyczytałem że są tam klapy wirowe lub wirniki powietrza w kolektorze które się luzują . Moje pytanie brzmi czy jest to do naprawy czy trzeba nowy kolektor i czy ta usterka nie rozwali mi silnika , czy nic się nie urwie i nie zostanie wciągnięte przez kolektor.Pierwsze słyszę o jakiś klapach wirowych. Ten samochód mam dwa lata i tak średni na kwartał dowiaduję się o jakiś nowościach..,....Masakra....Gdzie te auta lat 90. Edytowane 25 Sierpnia 2011 przez robinnsonnn   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45068-stuki-w-kolektorze-s%C4%85cym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Może coś się dzieje z "przepustnicami" w kolektorze http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45068-stuki-w-kolektorze-s%C4%85cym/#findComment-403027 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rad8 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Witam! Mam dokładnie ten sam problem (ten sam model, rocznik i silnik), u mnie to już trwa ponad pół roku. Co do wpływu na silnik przy większej awarii kolektora, spotkałem się z różnymi opiniami. Jedni twierdzą że całkowite "rozsypanie" nie zniszczy silnika, pewien mechanior natomiast twierdzi, że kolektor składa się m.in. z "tulei", które mogą się poluzować, wpaść do silnika i wiadomo co dalej (przepraszam za mój sposób tłumaczenia, laik ze mnie)... Tak czy tak moi mechanicy wysyłają mnie do serwisu, bądź każą wysyłać kolektor do regeneracji. Z tym że nie znalazłem jeszcze firmy, która zajmowała by się regeneracją tego kolektora. Pozdrawiam i również niecierpliwie czekam na odpowiedzi w temacie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45068-stuki-w-kolektorze-s%C4%85cym/#findComment-403497 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robinnsonnn Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Ja byłem już u paru mechaników , jeden z nich chyba wiedział o co chodzi , ale wiadomo nie chciał powiedzieć , jedynie głupawo się uśmiechną i powiedział bym zostawił auto na jeden dzień i będzie zrobione. wywnioskowałem że wiedział doskonale o co chodzi i że jest to jakaś drobnostka. Ale wiadomo cena już nie będzie taka mała jak awaria , dlatego nie zostawiłem u niego auta (widać że pazerny na kasę). Ja będę zrzucał cały kolektor i zobaczę jak to wszystko wygląda. Nie wiem tylko czy zdołam zrobić to we wrześniu. Ale jak naprawię to dam znać. Na forum wyczytałem że ludzie wymieniają całe kolektory i wszystko wtedy jest ok. Ale mnie nie stać na nowy więc pokombinuje, tym bardziej że jest to rozbieralne bo się przyjrzałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45068-stuki-w-kolektorze-s%C4%85cym/#findComment-403542 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barton Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Pierwsze słyszę o jakiś klapach wirowych. Ten samochód mam dwa lata i tak średni na kwartał dowiaduję się o jakiś nowościach Stąd właśnie ta czwarta literka P na końcu oznaczenia Proponuję zrobić, bo i tak od tego nie Uciekniesz, a zaniedbane A pociągnie za sobą: B, C itd i z kilkuset złotych zrobi się droga naprawa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45068-stuki-w-kolektorze-s%C4%85cym/#findComment-403616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karambazielona Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Miałem bardzo podobnie. Przyznaję że dzwięk doprowadzą mnie do szału, było to takie tykanie, klekotanie. Byłem u kilku mechaników żaden nie mial pomysłu jak to naprawić ani gdzie w ASO powiedzili mi ze wymiana będzie kosztowała około 1000zł. Trochę przyłamany pojechałem jeszcze do jednego warsztatu w Warszawie. Facet wiedzial od razu o co chodzi. Podobno rozkręca się klapka. Wymontowali, dokręcili koszt wydaje mi się że było to około 150-200 zł. Stąd właśnie ta czwarta literka P na końcu oznaczenia Proponuję zrobić, bo i tak od tego nie Uciekniesz, a zaniedbane A pociągnie za sobą: B, C itd i z kilkuset złotych zrobi się droga naprawa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45068-stuki-w-kolektorze-s%C4%85cym/#findComment-403780 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 głupawo się uśmiechną i powiedział bym zostawił auto na jeden dzień i będzie zrobione. Tu chyba macie panowie odpowiedź corsa c 1.2 16v 75km dzwoni w silniku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45068-stuki-w-kolektorze-s%C4%85cym/#findComment-403787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robinnsonnn Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Ja ten post założyłem i za parę dni przymierzam się do zrzucenia kolektora ssącego, zakupiłem już uszczelkę i tylko czekam na powrót mojego mechanika bo sam nie podchodzę . Jak to wyciągniemy i zobaczymy co tam jest w środku to dam znać na forum i się zastanowię czy wymontować te klapki czy je zostawić. Ostatnio jak byłem u mojego elektryka to na kompie nie laptop (tech) ma taka funkcję jak włączyć lub wyłączyć system twinport. Wyłączenie nic nie dało nie odczułem spadku mocy itp.a klapki dalej tykały. Dla mnie ten system to tylko kolejny wymysł technologiczny - niby auto mniej spala. ja mam w gazie bierze 10l na 100 i mam gdzieś ich nowe technologie.Opel przesadził dla mnie z tym silnikiem ..... A zawory regulowane szklankami to już mistrzostwo świata....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45068-stuki-w-kolektorze-s%C4%85cym/#findComment-406182 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robinnsonnn Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 (edytowane) wyrzuciłem klapki z kolektora. Wyciągnąć je to porażka. Ale ich stan był fatalny, miały takie luzy ze masakra. Klapek jest cztery sztuki. Dodam że mój gazownik jak się wkręcał dyszami od gazu w kolektor to dwie zblokował. Masakra.Ale zrobiłem jeden błąd ponieważ zdemontowałem listwę prowadzącą i zaświecił mi się błąd -samochód z kluczykiem. Poszło to do elektryka i naprawił ponieważ ta listwa ma czujnik położenia klapek i gdy jej nie było wyświetlał błąd. Auto chodzi normalnie nie zauważyłem różnicy w mocy. Wszystko ok. Klapek już nie słychać. Edytowane 25 Października 2011 przez robinnsonnn   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45068-stuki-w-kolektorze-s%C4%85cym/#findComment-410898 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robinnsonnn Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 (edytowane) dołączam zdjęcia kolektora i tych nieszczęśliwych klapek z prowadnicami. Na tym zdjęciu jest wyciągnięta jedna klapka i położona na kolektorze Edytowane 25 Października 2011 przez robinnsonnn Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45068-stuki-w-kolektorze-s%C4%85cym/#findComment-410900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.