Skocz do zawartości

astra 2.0 DTH zamulony silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem tego typu iż wczoraj nudziło mi się troszkę więc postanowiłem w mojej astrze coś porobić, więc zacząłem od EGR-a odręciłem psiknąłem WD 40 przedmuchałem kompresorem i założyłem następnie przepływkę zdjęłem że była brudnawa i jakis owad nawet się znalazł na siateczce to spsikałem ja tez wd 40, przedmuchałem kompresorem i założyłem i dodatkowo jest jakiś taki czujnik czy coś przy tej przepływce że jest połączony przewodami podciśnienia z turbo i WACU, że był spocony olejem to tez go przeczyściłem wd 40 i przedmuchałem kompresorem założyłem wszystko po podpinałem jak trzeba no i igła jest, odpaliłem wszystko fajnie wieć jade ale czuje że coś topornie idzie, silnik dostał jakiegoś mega muła od 1000 do 2000 obr. to masakra, potem sie rozkręca ale ewidentnie czuję brak moce w szczególnosci na niskich obrotach, coś mogłem spsuć przy tych zabiegach? jakies sugestie? z góry dziękuję za pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/
Udostępnij na innych stronach

Przed czyszczeniem było lepiej? Dobrze podłączyłeś przewody podciśnieniowe, nie odwróciłeś przepływomierza.

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/#findComment-403845
Udostępnij na innych stronach

ale nie dmucha sie kompresorem bo moze wyrwac czujniki temperatury - zalezy od konstrukcji danej przeplywki). Czyscimy najlepiej bremsenem lub benzyna ekstrakcyjna a dmuchnac mozna ustami i po problemie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/#findComment-403904
Udostępnij na innych stronach

posprawdzałem wszystko i było pozakładane tak jak zanim robiłem ale teraz patrząc na fotki to ten 3 zaworek co jest przy gruszce turbiny mam na odwrot przewody i napewno tak były też wcześniej tyle ze wczesniej było ok z mocą teraz tez juz sie poprawiło ale dół dalej coś jest przymulony trochę jeszcze, rozebrałem EGR i złożyłem jeszcze raz, i jazda testowa wogole zero mocy, juz załamka że EGR do regeneracji ale rozebrałem jeszcze rfaz i patrze ze zagnieciony kant membrany jest z jednej strony, wzialem ponaciagałem troszkę, złożyłem spowrotem i odżył bo wczesniej turbina zero reakcji, tylko dół jeszcze ma muła, jest troszke lepiej ale nie jest to co przed czyszczeniem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/#findComment-403951
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo13sty

Po pierwsze to jaki masz EGR? Bo jak taki czarny plastikowy albo mały metalowy to cokolwiek byś z nim zrobił (no chyba że byś go zaciął w pozycji otwarty co jest raczej nie możliwe) to nie ma on wpływu na moc. Problemy zaczynają się gdy jest to EGR sterowany elektronicznie taki duży metalowy).

A wogóle zapala Ci się np. podczas włączania zapłonu taka kontrolka CHECK? Taki żółty silniczek lub obrys samochodu z kluczem? Bo może masz samochód w trybie awaryjnym tylko masz przepaloną kontrolkę i nawet o tym nie wiesz. A może to być spowodowane tym że coś zepsułeś podczas swoich zabiegów czyszczących.

Ostatnia opcja że coś pomyliłeś z podłączeniem przewodów podciśnieniowych przy elektrozaworkach. Przy każdym z dwóch króćców na elektrozaworkach masz napis VAC i OUT. Do króćca VAC ma być podłączony wężyk idący op pompy podciśnienia, a do OUT wężyk ma iść prosto do danego urządzenia (EGR, klapy zawirowań, zawór upustowy turbiny).

Posprawdzaj to wszystko i daj znać o postępach!

Edytowane przez hadzii123
§3.2.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/#findComment-404023
Udostępnij na innych stronach

EGR czarny plastik, wszystkie przewody są podłaczone tak jak trzeba na 100%, Z CHECK to jest taka historia ze on zapalal mi sie kupe wczesniej tzn po nocy badz po dluzszym kilku godzinnym postoju po odpaleniu tak po paru sekundach sie zapala i jak sie przegazuje delikatnie i ruszy gasnie i tyle po ponownych odpaleniach nie zapala sie tylko po dluzszym postoju ale braku mocy nie bylo dopuki nie czyszcilem, teraz sytuacja wyglada tak ze gora idzie dobrze generalnie tylko został jeszcze ten muł nie duży co prawda ale czuć pomiedzy 1000-2000 tyś obr. wydaje mi sie że membrana w EGR jak była zagnieciona to jak złożyłem to i tak coś troszke może być nieszczelne i ten dół traci przy nieszczelnosci dopiero przy górze większe ciśnienie i EGR sie otwiera bardziej, nie wiem sam... napewno będę musiał obadać ten bład ale tak jak pisze on juz był wcześnie i nie było zadnego problemu z mocą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/#findComment-404049
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o palącej się kontrolce a nic nie wspominasz o numerach błędów, podłącz pod kompa i spisz numery błędów.

Z CHECK to jest taka historia ze on zapalal mi sie kupe wczesniej tzn po nocy badz po dluzszym kilku godzinnym postoju po odpaleniu tak po paru sekundach sie zapala i jak sie przegazuje delikatnie i ruszy gasnie i tyle po ponownych odpaleniach nie zapala sie

Sprawdź świece żarowe.

wydaje mi sie że membrana w EGR jak była zagnieciona

O jakiej membranie piszesz?

ten muł nie duży co prawda ale czuć pomiedzy 1000-2000 tyś obr.

Ten silnik nie należy do "sprinterów", poczytaj o turbo dziurze.

dopiero przy górze większe ciśnienie i EGR sie otwiera bardziej,

EGR działa na podciśnieniu, poszukaj tematów o zaworze EGR.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/#findComment-404107
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo13sty

Jak masz ten typ EGRu to możesz odłączyć od niego wężyk od podciśnienia (tylko pamiętaj żeby wężyk zaślepić żeby powietrza nie ciągnął) i żadnego błędu komputer nie zobaczy, i wtedy będziesz miał EGR cały czas zamknięty czyli tak, jakby był zaślepiony i wtedy możesz stwierdzić czy to on broi. Ale po tym co napisałeś to z całą pewnością stwierdzam, że niedomaga Ci pompa VAC, daje za małe podciśnienie przy niskich obrotach i nie wciąga do końca sztangi od zaworu upustowego WG przy turbinie. Lub jest nieszczelność na przewodach podciśnienia. Sprawdź manometrem jakie daje podciśnienie pompa VAC na wolnych obrotach i jakie przy wyższych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/#findComment-404133
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ten typ EGRu to możesz odłączyć od niego wężyk od podciśnienia (tylko pamiętaj żeby wężyk zaślepić żeby powietrza nie ciągnął) i żadnego błędu komputer nie zobaczy, i wtedy będziesz miał EGR cały czas zamknięty czyli tak, jakby był zaślepiony i wtedy możesz stwierdzić czy to on broi. Ale po tym co napisałeś to z całą pewnością stwierdzam, że niedomaga Ci pompa VAC, daje za małe podciśnienie przy niskich obrotach i nie wciąga do końca sztangi od zaworu upustowego WG przy turbinie. Lub jest nieszczelność na przewodach podciśnienia. Sprawdź manometrem jakie daje podciśnienie pompa VAC na wolnych obrotach i jakie przy wyższych.

 

Wywali blad nawet jak odpniesz te wezyki i zaslepisz tak jak podajesz.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/#findComment-404341
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności