Skocz do zawartości

astra 2.0 DTH zamulony silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Gość pablo13sty

Wesoł a niby jakim prawem ma ten błąd wywalić? Ten EGR który on ma i ja również, jest 100% mechaniczny, nie ma tam zadnej elektroniki która dała by sygnał do sterownika lub komputera że coś tam się stało z EGRem, również w kolektorze nie ma nic co bada ile spalin jest recyrkulowanych, ani również w wydechu nie ma nic co bada skład spalin. A jak odłączysz od niego wezyk i zaslepisz ten wezyk to elektrozaworek nie wyczuje ze cos jest odłączone czy nie. Błąd wywala dopiero po odłączeniu wtyczki od elektrozaworka. Sprawdzilem to nie tylko u siebie i nie dam sobie wmówić, że jest inaczej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/page/2/#findComment-404342
Udostępnij na innych stronach

wywali bo monitoruje prace elektrozaworek ktory daje odpowiednie wartosci. Tak to sobie mozna zrobic bylo w starszych autach lub np ja mialem tak w 1.9 tdi na pompie w wczesniejszym golfie. W tych 1.9 na pompowtryskach tez mozna tak zrobic ale w nowszych juz niestety nie. Wywali blad. Nie odrazu ale po przejazdzce agresywniejszej. W zwiazku z tym padla koncepcja na innych forach oplowskich by uszkodzony egr zostawic w kolektorze ( zeby byl caly czas zamkniety) a nowy ewentualnie drugi sprawny podpiac pod wezyki ale nie montowac go na kolektorze. Mozna oczewiscie nie kombinowac i podjechac do jakiegos tunera zeby wylaczyl dziada programowo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/page/2/#findComment-404351
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo13sty

Niby Jak elektrozaworek cokolwiek monitoruje??? Cała jego elektronika to cewka, która wzbudzana prądem powoduje otwarcie lub zamknięcie odpowiedniego kanału. Dodatkowo przy tym typie EGRa nie jest możliwe np. czesciowe otwarcie, on działa, że albo jest otwarty albo zamkniety.

Błędy o ktorych mowisz wystepują w modelach z tym "dużym" sterowanym elektronicznie EGRze. Jego niestety nie da sie w ten sposob oszukac. Jest on nowszym rozwiazaniem i wprowadzili go wlasnie po to żeby możliwe było między innymi precyzyjne, częściowe otwieranie zaworu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/page/2/#findComment-404368
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór jest odpowiedzialny za otwarcie lub zamknięcie zaworu EGR. Tym wszystkim steruje "jednostka sterująca" czyli ECU. ECU monitoruje pracę silnika poprzez odczytywanie parametrów z czujników np. temperaturę silnika, obroty, ilość powietrza (przepływomierz), doładowanie z pewnością jeszcze kilkoma parametrami w tym też zaworem EGR. Jeśli któryś z elementów zawiedzie to wywala błąd. W tych silnikach nie jest możliwe zaślepienie czy też odłączenie zaworu egr. Nie wiem w jaki sposób jest mierzone ilość spalin wpadających od kolektora ssącego do powtórnego spalenia ale może być ich nawet 50%, ale wie to jednostka sterująca. O pomyśle zastosowania dwóch zaworów nie słyszałem, ale czytałem że istnieje możliwość odłączenia egr poprzez zmianę oprogramowania. Jeśli było można tak zrobić jak piszesz z zaślepieniem przewodu podciśnieniowego to 99,9% użytkowników samochodów z tym silnikiem zrobiło by to, i nie było by problemów z błędem EGR-u a jednak tego nie robią. Poczytaj

http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-69,t-system_recyrkulacji_spalin.html

http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uklad-wydechowy/266595,Jak-dziala-uklad-recyrkulacji-spalin-EGR-.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/page/2/#findComment-404501
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności