Gość pablo13sty Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Wesoł a niby jakim prawem ma ten błąd wywalić? Ten EGR który on ma i ja również, jest 100% mechaniczny, nie ma tam zadnej elektroniki która dała by sygnał do sterownika lub komputera że coś tam się stało z EGRem, również w kolektorze nie ma nic co bada ile spalin jest recyrkulowanych, ani również w wydechu nie ma nic co bada skład spalin. A jak odłączysz od niego wezyk i zaslepisz ten wezyk to elektrozaworek nie wyczuje ze cos jest odłączone czy nie. Błąd wywala dopiero po odłączeniu wtyczki od elektrozaworka. Sprawdzilem to nie tylko u siebie i nie dam sobie wmówić, że jest inaczej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/page/2/#findComment-404342 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 wywali bo monitoruje prace elektrozaworek ktory daje odpowiednie wartosci. Tak to sobie mozna zrobic bylo w starszych autach lub np ja mialem tak w 1.9 tdi na pompie w wczesniejszym golfie. W tych 1.9 na pompowtryskach tez mozna tak zrobic ale w nowszych juz niestety nie. Wywali blad. Nie odrazu ale po przejazdzce agresywniejszej. W zwiazku z tym padla koncepcja na innych forach oplowskich by uszkodzony egr zostawic w kolektorze ( zeby byl caly czas zamkniety) a nowy ewentualnie drugi sprawny podpiac pod wezyki ale nie montowac go na kolektorze. Mozna oczewiscie nie kombinowac i podjechac do jakiegos tunera zeby wylaczyl dziada programowo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/page/2/#findComment-404351 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo13sty Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Niby Jak elektrozaworek cokolwiek monitoruje??? Cała jego elektronika to cewka, która wzbudzana prądem powoduje otwarcie lub zamknięcie odpowiedniego kanału. Dodatkowo przy tym typie EGRa nie jest możliwe np. czesciowe otwarcie, on działa, że albo jest otwarty albo zamkniety. Błędy o ktorych mowisz wystepują w modelach z tym "dużym" sterowanym elektronicznie EGRze. Jego niestety nie da sie w ten sposob oszukac. Jest on nowszym rozwiazaniem i wprowadzili go wlasnie po to żeby możliwe było między innymi precyzyjne, częściowe otwieranie zaworu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/page/2/#findComment-404368 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Elektrozawór jest odpowiedzialny za otwarcie lub zamknięcie zaworu EGR. Tym wszystkim steruje "jednostka sterująca" czyli ECU. ECU monitoruje pracę silnika poprzez odczytywanie parametrów z czujników np. temperaturę silnika, obroty, ilość powietrza (przepływomierz), doładowanie z pewnością jeszcze kilkoma parametrami w tym też zaworem EGR. Jeśli któryś z elementów zawiedzie to wywala błąd. W tych silnikach nie jest możliwe zaślepienie czy też odłączenie zaworu egr. Nie wiem w jaki sposób jest mierzone ilość spalin wpadających od kolektora ssącego do powtórnego spalenia ale może być ich nawet 50%, ale wie to jednostka sterująca. O pomyśle zastosowania dwóch zaworów nie słyszałem, ale czytałem że istnieje możliwość odłączenia egr poprzez zmianę oprogramowania. Jeśli było można tak zrobić jak piszesz z zaślepieniem przewodu podciśnieniowego to 99,9% użytkowników samochodów z tym silnikiem zrobiło by to, i nie było by problemów z błędem EGR-u a jednak tego nie robią. Poczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-69,t-system_recyrkulacji_spalin.html http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uklad-wydechowy/266595,Jak-dziala-uklad-recyrkulacji-spalin-EGR-.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45265-astra-20-dth-zamulony-silnik/page/2/#findComment-404501 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.