Gość kuba26 Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 (edytowane) Witam, mam pytanie do osób posiadajacych komputer pokladowy. Nurtuje mnie pytanie czy np jadac w tych samych warunkach (jezdnia, nachylenie itd) równo, jednostajnie np na 3 z predkoscia 60 km/h ( u mnie to ok 2,2 obr/min) a 60 km/h na 4 biegu (ok 1,6 obr/min) to czy spalanie chwilowe jest podobne? Pytam bo mam tak zestopniowana skrzynie ze przy predkosci miejskiej 50-60 kmh zafundowane mam ciagle mieszanie 3- 4 bieg. Prawie jak w garnku Podobnie jest np przy predkosci ok 70 - 80 kmh ani to na 4 ani na 5 bieg przy jednostajnej jezdzie. Cóż silnik slaby ale odwdziecza sie spalaniem, niestety trzeba tez umiec nim jezdzic bo latwo jest z 5L/100 zrobic 7 PS: Dodam jeszcze od siebie taki przykład. Jeżdże codziennie autem trasę nieco ponad 20 km w jedną stronę (ok 17 km po drodze krajowej 2 pasy w 1 str i ok 3 km w ruchu miejskim). Jadac tak trzymam sie stalej prędkosci obrotowej 2000 obr (ok 90 km/h) spalanie wychodzi mi ok 4,5-4,7 L/100 km. w zeszly weekend mialem trase do Niemiec. zrobilem 1600 km po autostradzie kurczowo trzymając sie 110 km/h (2500 obr). Niemal 100 % trasy - spalanie wyszło ok 5.3 L/100. Spotkalem sie z głosami ze wzrost predkosci obrotowej w zakresie max momentu obr. nie skutkuje wiekszym spalaniem. ( u mnie ten przedzial wynosi 1800 - 3000 obr). Jak widac jezdzac 2000 obr co daje 90 kmh mam spalanie o pol litra mniejsze niz jadac 2500 obr (110 kmh) a jednoczesnie mieszczac sie w zakresie max momentu obr i co ciekawe nie wchodzac w jedo gorny zakres. Ktos powie roznica tylko 0.5 L. Dla mnie to duzo, bo jezdze duzo i i w dluzszym okresie robi sie z tego neizla sumka Edytowane 24 Maja 2012 przez kuba26   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/3/#findComment-442673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Co do zuzycia paliwa na 3 czy 4 biegu - nie mam komputera w oplu, ale kiedys tez bylem tego ciekaw i przygladalem sie podobnie w citroenie z komputerem ktorym przez chwile jezdzilem i spalanie na wyzszym biegu prawie zawsze bylo nizsze... naweet na dosc niskich obrotach..... - pomijam fakt gdy ktos probuje gwaltownie przyspieszac na niskich obrotach i wysokim biegu gdyz wtedy moze zapewne wiecej momentami pokazaywac...\ Co do zuzycia paliwa przy 90 i 110km/h to musisz wiedziec ze zuzycie paliwa zalezy od kwadratu predkosci - V2 -nie pamietam dokladnie wzoru w ej chwili ale na zuzycie paliwa wplywaja opory toczenia i opory powietzra , ktore to wlasnie opory powietrza rosna w funkcji potegi --- gdyby narysowac wykres powstalaby czesc paraboli... stad kazde podniesienie predkiosci o jedna jednostke powoduje 4 krotny wzrost zuzycie paliwa... Przy niewysokich predkosciach moze to nie jest jeszzce tak zauwazane ale ponad 100km/h moze byc juz zauwazalne...- ciekawostka - jazda na autstradzie w dlugim tunelu ok 100/h zuzycie wskazywalo ok 2-3l/100 benzynki.... W mojej 2.0DTI wydaje ie sie ze predkosc ok 80km/h jest optymalna - silnik sie juz nie meczy a opory powietrza nie sa jeszzce zbyt duze.. z taimi predkosciami tez udawalo mi sie zejsc do ok 4,5 l/100 Z ciekawostek znajomy pokazaywal mi kiedys wskazanie w jego komputerze w Megance 1,5 dci na miejscu - nieduze miasto bez korkow, i czesciowo drogi krajowe - spokojna jazda dobrze ponizej 100/km/h itp... wskazywalo mu srednio!!!- 3,8l/100 Kiedys opowiadal ze pojehal w trase na autostradzie dobrze ponad 100km/h i zuzycie mu wyszlo ok 5l/100   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/3/#findComment-442749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Też interesowałem się kiedyś tym tematem. Niestety w astrach z silnikiem y17dt komputer pokładowy nie występował. Pytałem się osób , które montowały komputery same i mówili że generalnie malutko silnik pali do 2000 obrotów. Wszystko też zależy od wiatru, ukształtowania terenu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/3/#findComment-442751 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Co do zuzycia paliwa przy 90 i 110km/h to musisz wiedziec ze zuzycie paliwa zalezy od kwadratu predkosci - V2 -nie pamietam dokladnie wzoru w ej chwili ale na zuzycie paliwa wplywaja opory toczenia i opory powietzra , ktore to wlasnie opory powietrza rosna w funkcji potegi --- gdyby narysowac wykres powstalaby czesc paraboli... stad kazde podniesienie predkiosci o jedna jednostke powoduje 4 krotny wzrost zuzycie paliwa... Przy niewysokich predkosciach moze to nie jest jeszzce tak zauwazane ale ponad 100km/h moze byc juz zauwazalne Słyszałem, że opor powietrza rosnie do kwadratu predkosci powyzej 120 kmh, dlatego obralem sobie predkosc 110 Widać moze nieco za duzo, w kazdym razie myslalem ze zostane zaskoczony spalaniem blisko 4 L, a bylo blizej 5,5 :)Nie mialbym juz cierpliwosci jechac wolniej taki kawal po autostradzie Też interesowałem się kiedyś tym tematem. Niestety w astrach z silnikiem y17dt komputer pokładowy nie występował. Pytałem się osób , które montowały komputery same i mówili że generalnie malutko silnik pali do 2000 obrotów. Wszystko też zależy od wiatru, ukształtowania terenu. Co do silnika 1,7 DTI isuzu on faktycznie spija male ilosci paliwa i chyba nieco nawet wyroznia sie tym na tle konkurencji, ale wlasnie do 2000 obr czyli do 90 kmh. Sam to stwierdzilem robiac powyzszy test na dlugiej trasie przy nieco wyzszej predkosci Nie rozumiem jedynie ludzi, ktorzy pisza "lecialem na wakacje z 4 osobami, klima non stop, 140 na liczniku i spalanie 4,5 L" a czesto takie posty wyszukac mozna rowniez i na tym forum no chyba ze ja jezdzic nie umiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/3/#findComment-442769 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Słyszałem, że opor powietrza rosnie do kwadratu predkosci powyzej 120 kmh, dlatego obralem sobie predkosc 110 Widać moze nieco za duzo, w kazdym razie myslalem ze zostane zaskoczony spalaniem blisko 4 L, a bylo blizej 5,5 :)Nie mialbym juz cierpliwosci jechac wolniej taki kawal po autostradzie Co do silnika 1,7 DTI isuzu on faktycznie spija male ilosci paliwa i chyba nieco nawet wyroznia sie tym na tle konkurencji, ale wlasnie do 2000 obr czyli do 90 kmh. Sam to stwierdzilem robiac powyzszy test na dlugiej trasie przy nieco wyzszej predkosci Nie rozumiem jedynie ludzi, ktorzy pisza "lecialem na wakacje z 4 osobami, klima non stop, 140 na liczniku i spalanie 4,5 L" a czesto takie posty wyszukac mozna rowniez i na tym forum no chyba ze ja jezdzic nie umiem tylko te 140 na liczniku to goscilo tam jak czesto? ja mam droga do pracy 120km - jade se prawie bez przerwy po autostradzie (silnik inny i spalanie wychodzi tez inne) ale co trzeba porownac to srednia predkosc na kompie z calej wyprawy - u mnie mimo ze jade caly czas te 130(czadziej 140) - to srednia predkosc i tka jest w granicach (tylko albo dla niektorych az: okolo 75kmh) i dopieor wtedy mozna patzrec na srednie spalanie (u mnei w granicach 5,7 ON sie trzyma, ale ja mam 5 cylindrow 2,4 pojemnosci i ponad 160KM pod maska ale juz w zwyklej jezdzie miejskiej przy tyhc 50kmh - caly czas 5 bieg jak tylko sie da to trzymam)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/3/#findComment-442783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Słyszałem, że opor powietrza rosnie do kwadratu predkosci powyzej 120 kmh, dlatego obralem sobie predkosc 110 Od samego poczatku opor rosnie wprost proporcjonalnie do kwadratu predkosci. Tyle ze 1 do kwadratu czy 2 do kwadratu ro niewiel daje wyniku ale jak juz ma duze jednostki to jego kwadrat jest liczba juz astronomiczną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/3/#findComment-442818 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.