Skocz do zawartości

Astra F 1,4 SI - bardzo duże branie oleju


Gość astra93majster

Rekomendowane odpowiedzi

Gość astra93majster

Witam. mam problem. Jakieś 3 tys km temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą w astrze 1.4 i uszczelniacze zaworów. Problem polega na tym ze astra zaczęła brać bardzo dużo oleju (jakieś 3l na 1000 km) Woda i olej czyste auto pali na dotyk i ma kopyto. Sprężanie na każdym garze jest 12 barów. Co może być przyczyną takiego zużycia oleju (olej 10w40). Przypuszczam ze jak by to były pierścienie to auto by było słabsze i nie miało by tak dobrego sprężania. Podkreślę ze z silnika niema wycieków a jak go przegazuje to kopci olejem a świece są czarne. POMÓŻCIE PROSZĘ

Edytowane przez Kacper
zmiana w tytule

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mimo wszystko stawiał na pierścienie bo jak piszesz

jak go przegazuje to kopci olejem a świece są czarne. POMÓŻCIE PROSZĘ

Po za tym chyba pomyliłeś dział astra to nie calibra :neutral:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam ze jak by to były pierścienie to auto by było słabsze i nie miało by tak dobrego sprężania. Podkreślę ze z silnika niema wycieków a jak go przegazuje to kopci olejem a świece są czarne.

czyli jakie wnioski skoro kopci oliwą

 

wystarczy że 1 typowy olejowy (zagarniający) się posypie i oliwę będzie siorbał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość astra93majster

Sorry za pomylony dział ale tak wyszło. Wszystkie świece nie są czarne. Dwie są w miarę ładne ale nie do końca bo na lpg powinny być białe :] Dwie są całkiem czarne i śmierdzą olejem. Po wymianie UPG i uszczelniaczy było ok na 2 tys km. Myślę ze spadnięty uszczelniacz nie wchodzi w grę gdyż spadł by od razu a poza tym robiłem to duzo razy i nigdy nie było problemów. Wlałem olej 15w40 i motodokttora. Nie powinno się w astrze tak robić bo są hydrauliczne popychacze ale na 10 w 40 nie wyrobie. Spalanie spadło ale na 300 km zjadł 400 ml oleju.......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość astra93majster

No tez tak myślałem ale chciałem się upewnić.... Dzięki wszystkim za pomoc. Auto idzie na szrot ale najpierw do zajechania bo remontu silnika się nie opłaca robić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość astra93majster

No niby tak.... Ale przydało by eis zrobić panewki od razu żeby eis potem nie usiec grzebać jakby co i splanować głowice. Przydały by sie tez nowe zawory bo stare były w kiepskim stanie. A blacharka w tym aucie tez nie jest najlepsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba, że już myślisz o pozbyciu się go ;)

Ja np u siebie wymieniałem ostatnio tylko pierścienie i dotarłem zawory, głowicy nie planowałem -była planowana parę mies. temu. Auto śmiga aż miło, a też już myślałem żeby się go pozbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności