Gość wojtekgrzybek Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie przestawienia, a konkretnie przyspieszenia kąta zapłonu w silniku X16SZ. Jak wiadomo w tym silniku jest stała cewka, bez możliwości przestawiania kąta tj. było to w aparatach. Mój silnik niestety bardzo słabo wkręca się na obroty. Jestem pewien że ta operacja na pewno dużo by zmieniła (doświadczenie w drugim aucie). Tutaj powstaje moje pytanie czy jest taka możliwość i czy ktoś już miał do czynienia z tym problemem. Silnik ten miał sprawdzane ciśnienia na cylindrach, wszystkie czujniki, błędy za pomocą kodów migowych itd. Zastosowałem jeszcze emulator na MAP sensor niestety niewiele to zmieniło. Czekam na jakieś podpowiedzi z góry dzięki W razie problemów z nowszymi autami służę pomocą - mam dość dużo fabrycznych testerów diagnostycznych pod wiele marek samochodów... Pozdrawiam Wojtek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46345-x16sz-zmiana-k%C4%85ta-zap%C5%82onu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 słabo się wkręca zarówno na benzynie i na lpg? a oprócz tego jakieś inne słabości? jak z mocą -ile km/h da się z niej wyciągnąć maksymalnie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46345-x16sz-zmiana-k%C4%85ta-zap%C5%82onu/#findComment-408810 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekgrzybek Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 (edytowane) benzyna jest ok, tylko standardowo jak dla gazu mała energetyczność i silnik nie jest taki elastyczny. Na moc nie narzekam bo już przy 40km/h moge jechać na 5-ce i spokojnie sie rozkręci nawet do 160km/h. Chodzi mi głównie o szybkości wkrecania się na obroty żeby zwiększyć przyspieszenia a to mogę zrobić tylko kątem zapłonu. Wszystkie czujniki sa w samochodzie 100% ok, typu MAP, sonda, temp itd itp. Edytowane 11 Października 2011 przez daro zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46345-x16sz-zmiana-k%C4%85ta-zap%C5%82onu/#findComment-408826 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwan Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) Napisz czy i jak rozwiązałeś problem bo mam taki sam silnik;) Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez sylwan zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46345-x16sz-zmiana-k%C4%85ta-zap%C5%82onu/#findComment-435952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekgrzybek Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Mam kilka sposobow na to, ale z katem zaplonu nic nie wypala, jedynie ogromne strzaly z wydechu (moze troche przesadzilem z tym katem). Zostal mi jeszcze jeden myk ale to sprawdze dopiero na czasie. Moj silnik obecnie jest uturbiony   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46345-x16sz-zmiana-k%C4%85ta-zap%C5%82onu/#findComment-435980 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 x16sz uturbiony? co to oznacza? pochwal sie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46345-x16sz-zmiana-k%C4%85ta-zap%C5%82onu/#findComment-436592 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekgrzybek Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 (edytowane) tzn ze nie jest juz silnikiem wolnossacym tylko ma wymuszony dolot Byly proby kiedy doladowanei jest najbardziej potrzebne i zrobilem to wedlug mojego uznania, oczywiscie przy tych probach wydmuchalo uszczelke no ale co tam i tak ja mialem zmieniac wiec wszystko przede mna. Cisnienia na cylindrach ma ok 9bar wiec jak dla mnie za malo to i przy okazji wymienie pierscienie, uszczelniacze zaworow, dotre gniazda zaworowe itd itp. Za jakies 20 dni ma zrobic 1200km wiec pasuje zeby i silniczek smigal, bo zawias juz jak najbardziej smiga jak nalezy - jeszcze tylko utwardzenie tylnych springow bo przy takiej szerokosci laczkow i ET felgi potrafi zrobic z opon kluski Edytowane 9 Kwietnia 2012 przez wojtekgrzybek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46345-x16sz-zmiana-k%C4%85ta-zap%C5%82onu/#findComment-436606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 tzn ze nie jest juz silnikiem wolnossacym tyle to wiadomo ale co - wsadziłeś wentylatorek z suszarki do włosów pomiedzy filtr powietrza a monowtrysk? W moim szr też nie ma rewelacji z wkręcaniem sie na obroty, ale co tu wymagać od silnika 70-75KM.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46345-x16sz-zmiana-k%C4%85ta-zap%C5%82onu/#findComment-436647 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekgrzybek Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Nie kombinowalbym z tym silnikiem jakby nie to ze mam jeszcze VW polo ktory ma tez poj. 1.6 i 75km a chodzi jak rakieta Nie nie jest to zaden silniczek od suszarki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46345-x16sz-zmiana-k%C4%85ta-zap%C5%82onu/#findComment-436662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekc16nz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 uturbiłeś 1.6 a nie wiesz jak zmienić kąt zapłonu??? coś tu nie gra Czym to sterujesz bo chyba nie na serii Pozatym polo to leciutka puszka i nic dziwnego że wymiata...Corsa A z tym motorem wyrywa jeszcze lepiej niż polo Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46345-x16sz-zmiana-k%C4%85ta-zap%C5%82onu/#findComment-436663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.