Skocz do zawartości

X16SZ - zmiana kąta zapłonu


Gość wojtekgrzybek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wojtekgrzybek

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Mam pytanie odnośnie przestawienia, a konkretnie przyspieszenia kąta zapłonu w silniku X16SZ. Jak wiadomo w tym silniku jest stała cewka, bez możliwości przestawiania kąta tj. było to w aparatach. Mój silnik niestety bardzo słabo wkręca się na obroty. Jestem pewien że ta operacja na pewno dużo by zmieniła (doświadczenie w drugim aucie). Tutaj powstaje moje pytanie czy jest taka możliwość i czy ktoś już miał do czynienia z tym problemem.

Silnik ten miał sprawdzane ciśnienia na cylindrach, wszystkie czujniki, błędy za pomocą kodów migowych itd. Zastosowałem jeszcze emulator na MAP sensor niestety niewiele to zmieniło.

 

Czekam na jakieś podpowiedzi ;) z góry dzięki

 

W razie problemów z nowszymi autami służę pomocą - mam dość dużo fabrycznych testerów diagnostycznych pod wiele marek samochodów...

 

Pozdrawiam Wojtek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtekgrzybek

benzyna jest ok, tylko standardowo jak dla gazu mała energetyczność i silnik nie jest taki elastyczny. Na moc nie narzekam bo już przy 40km/h moge jechać na 5-ce i spokojnie sie rozkręci nawet do 160km/h. Chodzi mi głównie o szybkości wkrecania się na obroty żeby zwiększyć przyspieszenia a to mogę zrobić tylko kątem zapłonu. Wszystkie czujniki sa w samochodzie 100% ok, typu MAP, sonda, temp itd itp.

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość wojtekgrzybek

Mam kilka sposobow na to, ale z katem zaplonu nic nie wypala, jedynie ogromne strzaly z wydechu (moze troche przesadzilem z tym katem). Zostal mi jeszcze jeden myk ale to sprawdze dopiero na czasie. Moj silnik obecnie jest uturbiony :twisted:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtekgrzybek

tzn ze nie jest juz silnikiem wolnossacym tylko ma wymuszony dolot :twisted: Byly proby kiedy doladowanei jest najbardziej potrzebne i zrobilem to wedlug mojego uznania, oczywiscie przy tych probach wydmuchalo uszczelke no ale co tam i tak ja mialem zmieniac wiec wszystko przede mna. Cisnienia na cylindrach ma ok 9bar wiec jak dla mnie za malo to i przy okazji wymienie pierscienie, uszczelniacze zaworow, dotre gniazda zaworowe itd itp. Za jakies 20 dni ma zrobic 1200km wiec pasuje zeby i silniczek smigal, bo zawias juz jak najbardziej smiga jak nalezy - jeszcze tylko utwardzenie tylnych springow bo przy takiej szerokosci laczkow i ET felgi potrafi zrobic z opon kluski :)

Edytowane przez wojtekgrzybek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn ze nie jest juz silnikiem wolnossacym

tyle to wiadomo :) ale co - wsadziłeś wentylatorek z suszarki do włosów pomiedzy filtr powietrza a monowtrysk? :)

W moim szr też nie ma rewelacji z wkręcaniem sie na obroty, ale co tu wymagać od silnika 70-75KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtekgrzybek

Nie kombinowalbym z tym silnikiem jakby nie to ze mam jeszcze VW polo ktory ma tez poj. 1.6 i 75km a chodzi jak rakieta :D

 

Nie nie jest to zaden silniczek od suszarki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

uturbiłeś 1.6 a nie wiesz jak zmienić kąt zapłonu??? coś tu nie gra :neutral:

 

Czym to sterujesz bo chyba nie na serii :maruda:

 

Pozatym polo to leciutka puszka i nic dziwnego że wymiata...Corsa A z tym motorem wyrywa jeszcze lepiej niż polo :boks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności