Gość pawlik1211 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 no to chyba nie mam tego kodu , trochę lipa . Zastanawiam się nad wstawieniem tego modułu do oszukania kompa, i podłączenie go . Czy ktoś ma prosty b. prosty sposób na to żeby coś takiego samemu zrobić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 tniesz kabel od czujnika temp cieczy auta i wstawiasz opornik( trzeba dobrac tak by pokazywał temp ujemną najlepiej tak z -10 czy -20 stopni) Ciegniesz rownolegle babelki do wlacznika w kabinie ktorym to bedziesz mostkowal ten opornik. Czyli powracał do stanu pierwotnego( tak jakby nie bylo opornika). Odpalasz na wylaczonym pstryczku a po odpaleniu wlaczasz go. Mozliwe sa tez inne kombinacje typu czasowe wylacznie po przekreceniu zaplonu np na 1 czy 2 minuty zalezy jak bardzo chcesz urozmaicic sobie całą instalacje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410200 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawlik1211 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 ok. mam schemat czasówki i ok. piątku będę miał gotowca . Prośba czy ktoś wie dokładnie gdzie mam zrobić przyłącze , z tego co wywnioskowałem to maja być 4 podłączenia : 1. 12 v + zapłon. 2. minusik 3.ECU komputer 4. czujnik temp. Tylko nie wiem pod które piny i kabelki mam sie wpiąć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 (edytowane) ok. mam schemat czasówki i ok. piątku będę miał gotowca . Prośba czy ktoś wie dokładnie gdzie mam zrobić przyłącze , z tego co wywnioskowałem to maja być 4 podłączenia : 1. 12 v + zapłon. 2. minusik 3.ECU komputer 4. czujnik temp. Tylko nie wiem pod które piny i kabelki mam sie wpiąć? Z rezystorem wpinasz się pod czujnik. Czujnik jest 3 przewodowy (trzeci to masa) Dwa z nich to: zasilanie 12V oraz odczyt rezystancji - miernikiem sprawdzasz, który przewód to 12 V i wpinasz się w ten drugi. "+" bierzesz ze stacyjki lub z skrzynki bezpiecznikowej pod maską. Mierząc wcześniej, gdzie pojawia się napięcie dopiero po przekręceniu stacyjki. To pozwoli zresetować czasówkę. Reasumując: tniesz przewód z odczytem rezystancji czujnika oraz podpinasz się do "+" po stacyjce oraz do masy. Edytowane 24 Października 2011 przez Mariusz_760301   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410595 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawlik1211 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Mariusz_760301 wydaje mi się że jesteś w błędzie ,według schematu są 4 podłłaczenia tak jak napisałem wyżej, a jeżeli chodzi o czujnik temp. to u mnie są dwa przwwody do nie go podłączone.??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Mariusz_760301 wydaje mi się że jesteś w błędzie ,według schematu są 4 podłłaczenia tak jak napisałem wyżej, a jeżeli chodzi o czujnik temp. to u mnie są dwa przwwody do nie go podłączone.?? Przeczytaj uważnie to co napisałem. Czujnik jest 3 przewodowy trzeci to masa a że jest wkręcony to gwint jest tym trzecim przewodem. Pozostałe to zasilanie i odczyt. Tniesz odczyt i wpinasz się z układem rezystancyjno czasowym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawlik1211 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 ok. już chyba łapie . tylko jeszcze jedno na schemacie jest podłączenie do ECU (komputer) . nie wpinam się ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410703 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Czujnik jest 3 przewodowy trzeci to masa a że jest wkręcony to gwint jest tym trzecim przewodem. Pozostałe to zasilanie i odczyt. Tniesz odczyt i wpinasz się z układem rezystancyjno czasowym. Niestety ale czujnik jest dwu przewodowy. Budowa jego jest tak prosta ze szoda opisywac. Charakterystyka jego jest odwrotnie proporcjonalna czyli im wieksza temp tym mniejszy opór na mierniku mamy. Zreszta takich czujnikow mam chyba ze 3 szt jeszcze z opla jak pracowalem. Tak wiec tniesz dowolny kabelek od tego czujniaka i wlutowujesz opornik w ten przeciety kabel. wielkosc opornika decyduje o zanizeniu temp do ECM i poecam wstawic tak od 4 do 5 kilo-ohm. W schemacie Krzysiu ( se@l) zle tam podal bo pisze ze 5 stopni to 1kilo-ohm a charakterystyka czujnika nie jest liniowa. Zreszta to nie istotne. Te schematy i przeróbki z domykaniem szyb i podgrzewania swieczek robiliśmy kiedyś na GG- stare czasy. Uklad elektorniczny powoduje jedynie przywrocenie po kilkunastu- kilkudziesieciu sekundach powrót do stanu jakby nie bylo opornika- zamyka obwod i wyklucza prace opornika. Wielkoscia opoenikow R1 ,R2 i kondensatora C1 ustawiasz sobie czas dzialania ukladu ale krzysiu ustawil na tyle optymalnie ze nie trzeba ingerować chyba ze zastosujesz jakis inny przekaznik znacznie rozniacy sie od tego w schemacie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410747 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawlik1211 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Wesoł, czyli nie robić tego modułu czasówki, bo już nic z tego nie rozumiem , czyli wystarczy wstawić opornik 5 kilo-ohm w obojętny przewód od czujnika i to wystarczy ? . Czyli rozcinamy przewód z jednej i zdrugiej strony wlutujemy ten opornik i gra   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410841 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 (edytowane) Wesoł masz rację. Juz nie pamiętam skąd wzięło mi się to zasilanie czujnika. Jak teraz sprawdzałem dokumentację to są tylko 2 przewody. Niestety zapodziałem gdzieś dokładną (by dobrać odpowiedni rezystor do odczytu temp.) charakterystykę tego czujnika. Jest to charakterystyka NTC, jak wspomniałeś, i z tego co pamiętam, jest ona bardzo stroma w zakresie temperatur ujemnych. Czyli wraz z minimalnym spadkiem temperatury opór dość znacznie wzrasta - układ zatem jest bardzo dokładny w niskich temperaturach. Do kolegi z vectry - musisz zastosować przekaźnik czasowy lub przełącznik, którym będziesz dołączał dodatkowy opornik symulujący spadek temperatury.Wpięcie sie na stałe z opornikiem skończyło by się, w najlepszym razie, nadmiernym spalaniem ON przez wirtualnie nie dogrzany silnik. Edytowane 25 Października 2011 przez Mariusz_760301 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410847 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.