Skocz do zawartości

Grzanie świec


Rekomendowane odpowiedzi

no to chyba nie mam tego kodu , trochę lipa . Zastanawiam się nad wstawieniem tego modułu do oszukania kompa, i podłączenie go . Czy ktoś ma prosty b. prosty sposób na to żeby coś takiego samemu zrobić???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410180
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

tniesz kabel od czujnika temp cieczy auta i wstawiasz opornik( trzeba dobrac tak by pokazywał temp ujemną najlepiej tak z -10 czy -20 stopni) Ciegniesz rownolegle babelki do wlacznika w kabinie ktorym to bedziesz mostkowal ten opornik. Czyli powracał do stanu pierwotnego( tak jakby nie bylo opornika). Odpalasz na wylaczonym pstryczku a po odpaleniu wlaczasz go. Mozliwe sa tez inne kombinacje typu czasowe wylacznie po przekreceniu zaplonu np na 1 czy 2 minuty zalezy jak bardzo chcesz urozmaicic sobie całą instalacje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410200
Udostępnij na innych stronach

ok. mam schemat czasówki i ok. piątku będę miał gotowca . Prośba czy ktoś wie dokładnie gdzie mam zrobić przyłącze , z tego co wywnioskowałem to maja być 4 podłączenia :

1. 12 v + zapłon.

2. minusik

3.ECU komputer

4. czujnik temp.

Tylko nie wiem pod które piny i kabelki mam sie wpiąć?

post-18886-0-33254100-1319439152_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410588
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

ok. mam schemat czasówki i ok. piątku będę miał gotowca . Prośba czy ktoś wie dokładnie gdzie mam zrobić przyłącze , z tego co wywnioskowałem to maja być 4 podłączenia :

1. 12 v + zapłon.

2. minusik

3.ECU komputer

4. czujnik temp.

Tylko nie wiem pod które piny i kabelki mam sie wpiąć?

Z rezystorem wpinasz się pod czujnik. Czujnik jest 3 przewodowy (trzeci to masa) Dwa z nich to: zasilanie 12V oraz odczyt rezystancji - miernikiem sprawdzasz, który przewód to 12 V i wpinasz się w ten drugi.

"+" bierzesz ze stacyjki lub z skrzynki bezpiecznikowej pod maską. Mierząc wcześniej, gdzie pojawia się napięcie dopiero po przekręceniu stacyjki. To pozwoli zresetować czasówkę.

Reasumując: tniesz przewód z odczytem rezystancji czujnika oraz podpinasz się do "+" po stacyjce oraz do masy.

Edytowane przez Mariusz_760301

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410595
Udostępnij na innych stronach

Mariusz_760301 wydaje mi się że jesteś w błędzie ,według schematu są 4 podłłaczenia tak jak napisałem wyżej, a jeżeli chodzi o czujnik temp. to u mnie są dwa przwwody do nie go podłączone.??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410653
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Mariusz_760301 wydaje mi się że jesteś w błędzie ,według schematu są 4 podłłaczenia tak jak napisałem wyżej, a jeżeli chodzi o czujnik temp. to u mnie są dwa przwwody do nie go podłączone.??

 

Przeczytaj uważnie to co napisałem. Czujnik jest 3 przewodowy trzeci to masa a że jest wkręcony to gwint jest tym trzecim przewodem. Pozostałe to zasilanie i odczyt. Tniesz odczyt i wpinasz się z układem rezystancyjno czasowym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410671
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest 3 przewodowy trzeci to masa a że jest wkręcony to gwint jest tym trzecim przewodem. Pozostałe to zasilanie i odczyt. Tniesz odczyt i wpinasz się z układem rezystancyjno czasowym.

 

Niestety ale czujnik jest dwu przewodowy. Budowa jego jest tak prosta ze szoda opisywac. Charakterystyka jego jest odwrotnie proporcjonalna czyli im wieksza temp tym mniejszy opór na mierniku mamy. Zreszta takich czujnikow mam chyba ze 3 szt jeszcze z opla jak pracowalem. Tak wiec tniesz dowolny kabelek od tego czujniaka i wlutowujesz opornik w ten przeciety kabel. wielkosc opornika decyduje o zanizeniu temp do ECM i poecam wstawic tak od 4 do 5 kilo-ohm. W schemacie Krzysiu ( se@l) zle tam podal bo pisze ze 5 stopni to 1kilo-ohm a charakterystyka czujnika nie jest liniowa. Zreszta to nie istotne. Te schematy i przeróbki z domykaniem szyb i podgrzewania swieczek robiliśmy kiedyś na GG- stare czasy. Uklad elektorniczny powoduje jedynie przywrocenie po kilkunastu- kilkudziesieciu sekundach powrót do stanu jakby nie bylo opornika- zamyka obwod i wyklucza prace opornika. Wielkoscia opoenikow R1 ,R2 i kondensatora C1 ustawiasz sobie czas dzialania ukladu ale krzysiu ustawil na tyle optymalnie ze nie trzeba ingerować chyba ze zastosujesz jakis inny przekaznik znacznie rozniacy sie od tego w schemacie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410747
Udostępnij na innych stronach

Wesoł, czyli nie robić tego modułu czasówki, bo już nic z tego nie rozumiem , czyli wystarczy wstawić opornik 5 kilo-ohm w obojętny przewód od czujnika i to wystarczy ? . Czyli rozcinamy przewód z jednej i zdrugiej strony wlutujemy ten opornik i gra ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410841
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Wesoł masz rację. Juz nie pamiętam skąd wzięło mi się to zasilanie czujnika. Jak teraz sprawdzałem dokumentację to są tylko 2 przewody.

Niestety zapodziałem gdzieś dokładną (by dobrać odpowiedni rezystor do odczytu temp.) charakterystykę tego czujnika.

Jest to charakterystyka NTC, jak wspomniałeś, i z tego co pamiętam, jest ona bardzo stroma w zakresie temperatur ujemnych. Czyli wraz z minimalnym spadkiem temperatury opór dość znacznie wzrasta - układ zatem jest bardzo dokładny w niskich temperaturach.

Do kolegi z vectry - musisz zastosować przekaźnik czasowy lub przełącznik, którym będziesz dołączał dodatkowy opornik symulujący spadek temperatury.Wpięcie sie na stałe z opornikiem skończyło by się, w najlepszym razie, nadmiernym spalaniem ON przez wirtualnie nie dogrzany silnik.

Edytowane przez Mariusz_760301
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46493-grzanie-%C5%9Bwiec/page/2/#findComment-410847
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności