Skocz do zawartości

Czujnik temperatury cieczy.


Gość Sir.Oceanic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

 

Jestem posiadaczem Opla Vectry sprowadziłem za granicy teraz.

 

Wskaźnik temperatury cieczy najpierw wariował tzn. temperatura wahała się między 80 a spadała to pierwszych kresek. a teraz nie chce się podnieść.

szukałem na forum gdzie znajduje się czujnik w oplu Vectrze b 1998 rok 1.816v. 85kw. Było zdjęcie zajrzałem do mojego samochodu ale nie ma tam czujnika w tym miejscu jak na zdjęciu. (Myślałem ze może kabelek spadł)

 

po pierwsze czy to wina czujnika ?

 

i gdzie jest czujnik?

 

W astrze nie miałem takich kłopotów tam czujnik był na wierzchu ale temperatura nie miała nigdy 90 stopni. Ople Chyba tak mają już

 

 

Przenoszę do działu Vectra, patrz gdzie załkadasz tematy - Fircyk81

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi sie wydaję to na zegary sygnał daję jedno pinowy czujnik http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-opel-astra-kadet-vectra-i1902656218.html i jest on u Ciebie w silniku z prawej strony(wkręcony w blok silnika nad skrzynią) stojac przodem do auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi sie wydaję to na zegary sygnał daję jedno pinowy czujnik http://allegro.pl/cz...1902656218.html i jest on u Ciebie w silniku z prawej strony(wkręcony w blok silnika nad skrzynią) stojac przodem do auta.

U mnie powodował on ze w czasie jazdy wskazówka wariowała, silnik na biegu jałowym miał 1300 rpm nawet po rozgrzaniu, palił grubo za dużo, w końcu kabel odpadł bo zaśniedział. Po prawidłowym podłączeniu silnik nigdy nie przekraczał 90 st. i nadal 1200rpm na jałowym i duże spalanie, wymiana tego czujnika i jak ręką odjął, szybciej na zegarze osiągał 90 stopni. w czasie dłuższej jazdy cały czas wskazówka stoi na 92 stopnie obroty w normie i spalanie o wiele niższe. Dodam tylko ze wcześniej wymieniłem termostat z obudową Wahler bo wskazówka wcale nie wstawała.

Edytowane przez koszal83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki. znalazłem czujnik. wsuwka spadła. założyłem i się podnosi. ale tez opada i tak w kółko. pewnie i czujnik i termostat tez do wymiany. gorzej bo dziś odkręciłem lekko korek od zbiorniczka i na postoju grzałem go . Temperatura wzrosła do ponad 80 stopni. Płynu w zbiorniczku przybyło.... i był ciepły aż parował. a silnik zgasł. zapaliłem i zgasł. ostygł i jedzie nie gaśnie.

o co teraz mu chodzi? wiatrak w chłodnicy się nie włączył, ale nie było temperatury chyba.

 

jeśli chodzi o spalanie to normalnie z 17 litrów wycisnąłem 205 km. to tak 8,5 l/100km mowa o lpg. na trasie benzyny spalił mi (odczyt z komputera) 7,1 l/100km. samochód na zdjęciu

Edytowane przez Sir.Oceanic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie bawiłem sie na odkręconym zbiorniczku bo tam panuje podciśnienie i pewnie ma to znaczenie, w końcu po coś ten korek jest. Inna sprawa ten czujnik kosztuje z 20 zł wiec może warto wymienić. Mój już zamiast koloru miedzi to był cały zaśniedziały. Tylko uwaga na płyn przy wymianie. Gdy się z tym uporasz będziesz wiedział co z termostatem.

Czyli spalanie w miarę normalne bo u mnie było ponad 10L/100km w mieście.

Wcześniej przed wymianą czujnika płyn w zbiorniczku miałem wciąż tylko lekko ciepły nawet po dłuższej trasie teraz też jest gorący.

Edytowane przez koszal83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jadę po czujnik do sklepu. Będzie szybciej.

 

pewnie poczekać aż płyn ostygnie i dopiero wymieniać.

pytanie ...

czy dużo płynu wyleci z tego miejsca czujnika?

 

mam tam slaby dostęp przez instalacje i kopułkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten co odpowiada za zegary.(na wsuwkę) na zegarach pokazuje mi złą temperaturę(ok80 stopni tylko). a gasł silnik tak jak napisałem. Chciałem odpowietrzyć na postoju. Odkręciłem korek od zbiorniczka i grzałem silnik . Wzrosła temperatura ponad 80 troszke a w zborniczku zrobiło się więcej płynu. na tyle więcej ze zakryło wężyki odprowadzające płyn do zbiorniczka. i wtedy zgasł silnik. zapaliłem i znowu zgasł. wylałem nadmiar płynu. temperatura trochę spadła i chodzi silnik nie gaśnie.

 

 

 

Przepraszam,że pomyliłem działy i dziękuje za przeniesienie tematu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ktory czujnik wymieniasz bo sa 2. Jednopinowy podaje temperature na zegary i 2pinowy do ECU silnika. Ten jedno pinowy nie ma zadnego wplywu na prace silnika.

 

I tu bym polemizował.Wymieniłem pół silnika osprzętu i elektryki żeby się dowiedzieć, ze ten czujnik za parę zeta ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności