Skocz do zawartości

skąd wziąć + do świateł dziennych


Gość martinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem światła dzienne które pasują mi pod reflektory w dziurę od spryskiwaczy reflektorów w bogatszych wersjach. Do podłączenia świateł potrzebuję + po stacyjce (może jest gdzieś w komorze silnika kompletnie nie wiem jak i gdzie tego szukać) - to znajdę i plus od pozycji to też znajdę.

Gdzie najlepiej w okolicy świateł znaleźć + po stacyjce czy muszę się wpinać tuż za stacyjką. Poradźcie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie było instrukcji ale chyba jest ona nie potrzebna. Kwestia jest znalezienia + odpowiednio blisko świateł by nie ciągnąć kabla np od zapalniczki tylko by + po stacyjce był gdzieś osiągalny w komorze silnika. Światła mają się zapalać przy uruchomieniu samochodu. Gasnąć kiedy będę zapalał mijania. Do kompletu dołączony jest tzw automat który poprzez+ z postojówek lub mijania automatycznie wyłącza światła dzienne. Gdzieś wyczytałem , że najlepiej wpiąć się za alternatorem bo wtedy podczas rozruchu się nie palą tylko nie wiem gdzie ten alternator w tym samochodzie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten automat , to zwykły przekaźnik. Czy oby na pewno nie dali schematu podłączenia? Tak, podepnij się po alternator, ja u siebie tak mam i jest dobrze. Jeśli nie masz naprawdę schematu mogę jutro Ci wstawić. Jeśli nie możesz znaleźć alternatora, zostaw to wszystko i podjedź do elektryka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martinek a sprawdzałeś w puszce nad akumulatorem czy nie można tam wykorzystać któregoś plusa z bezpieczników

(opis funkcji w pierwszym temacie - przypiętym )

 

 

Alternator jest po lewej stronie silnika, patrząc od przodu auta. Tylko dojście jest bardzo kiepskie.

Zobacz fotkę silnika od tyłu w poście sergeimoskva w tym temacie http://forum.opel24.com/topic/39210-Dolot-Powietrza-Zdjecia/

tam ładnie widać gdzie jest alternator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zrobione. Jutro wstawię fotki dzisiaj opis. A więc na samym początku nie umiałem ustawić miernika żeby zaczął mi wskazywać napięcie, ale po kilku próbach się udało ( 3 wejścia na kable do miernika ). Ogarnąłem temat i mogłem zacząć mierzyć. Potem spróbowałem bezpośrednio z aku + pociągnąć ,ale nie gasły przy wyciągniętym kluczyku. Musiałem też zlokalizować + na pozycjach , to zrobiłem wkładając kabelek bezpośrednio do miejsca na żarówkę, potem wciskałem żarówkę i na podłączonych światłach dziennych przekręcałem włącznik świateł. Jak był + to dzienne gasły po przekręceniu na pozycję.

próbowałem znaleźć + od stacyjki w peszlu który idze na górze zderzaka ale po 2 próbach zrezygnowałem. Kumpel powiedział mi że przy cewce będzie szukany + ale nie mogłem tej kostki wyciągnąć . W końcu długo szukany + od stacyjki znalazłem na kostce (pierwszy pin czerwony kabel) na jakimś walcu obok cewki. Nie mam pojęcia co to ,ale się udało. Po wlutowaniu się w ten kabel wszystko zaczęło hulać i reszta to był już pikuś. Niestety bycie zawodowym muzykiem nie pomaga w takich sprawach i pewnie nie jeden złapie się za głowę. Teraz gdy przekręcam kluczyk na zapłon zapalają się dzienne (niestety od razu). Jak przełączam na pozycję i na mijania i długie,światła dzienne gasną. O to mi chodziło. Trochę się zdenerwowałem jak mi się check zaczął palić , ale parę razy odpaliłem i przestał. Pewnie ruszyłem jakieś kable a w 14 letnim samochodzie po przejściach zdarzają się niespodzianki.

W każdym razie wszystko działa. Zrobię fotki jutro i wstawię.

_

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHE :eek: . Wszystko działa dzisiaj przejechałem ok 100km i nic się nie zapala.

post-15636-0-51039800-1320270349_thumb.jpg

Takie światła zamontowałem model NSSC 504 HP

post-15636-0-44921700-1320270402_thumb.jpg

Tak z bliska . Trzeba było tylko wyciąć kawałek styropianu i idealnie się wpasowały. W komplecie nie ma żadnych szyn montażowych tylko taśmy dwustronne, ale nie są potrzebne bo dość mocno się trzymają (kiedyś pomyślę nad lepszym przytwierdzeniem ).

post-15636-0-64040600-1320270419_thumb.jpg.

Z kostki od EGR :wesoly: pociągnęłem + po stacyjce (pierwszy pin od strony cewki blado-czerwony kabel)

post-15636-0-02095700-1320270434_thumb.jpg

Przekaźnik "automat" przykręcony pod światłem. Masa ze śrubki a + z pozycji od kierowcy.

post-15636-0-71345700-1320270447_thumb.jpg

Kabel do led po lewej stronie zmieścił się w peszlu , który idzie na górze zderzaka.

A tak to wygląda

post-15636-0-40378700-1320270389_thumb.jpg

post-15636-0-69157400-1320270371_thumb.jpg

Edytowane przez martinek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności