Gość Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Czytałeś ten temat od początku? Wszystko jest tu opisane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4699-p%C5%82yn-do-ch%C5%82odnicy/page/3/#findComment-12585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Hejka. Mam corse c z końca 2005 roku. Coś mnie podkusiło by sprawdzić poziom w zbiorniczku wyrównawczym... Poza tym, że płynu powinno być więcej zastanawia mnie jego kolor, jest tradycyjnie zielono-niebieski a instrukcja obsługi kategorycznie zabrania używania tego płynu, każą lać ten czerwony... Jak uważacie, wymienić na czerwony czy dolać tego niebieskiego? Ma to jakieś konkretne znaczenie? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4699-p%C5%82yn-do-ch%C5%82odnicy/page/3/#findComment-440872 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 kolor nie ma żadnego znaczenia miałem czerwony a obecnie mam zielony płyn musi być do chłodnic aluminiowych na bazie glikolu i to jedyne na co trzeba patrzeć kupując go   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4699-p%C5%82yn-do-ch%C5%82odnicy/page/3/#findComment-440874 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Dzięki za szybką odpowiedź. Czyli najlepiej kupić ten zielony do aluminiowych chłodnic i uzupełnić ubytek. A co by się stało, gdybym dolał czerwony do alu. przy założeniu że ten zielony też jest do alu? Poza zmianą koloru na fioletowy? Auto wcześniej było serwisowane w aso więc myślę, że lipy nie zrobili:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4699-p%C5%82yn-do-ch%C5%82odnicy/page/3/#findComment-440879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 obecnie płyny są mieszalne, więc poza zmianą koloru nic się nie będzie działo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4699-p%C5%82yn-do-ch%C5%82odnicy/page/3/#findComment-440880 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deepower Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Witam. Wszystkie ople zalewane są rózowym orginalnym GM. Najlepiej zalać tym płynem i nie kombinować. Jeżdzę już 7 lat na tym płynie i nic się z nim nie dzieje nie traci swoich właściwości. Nie trzeba go nawet wymieniać samochód serwisowany w ASO i przez okres 7 lat nikt w serwisie go jeszcze nie wymieniał bo nie ma potrzeby. 1 Litr płynu około 35 zł. Jeżeli już ktoś się upiera przy wymianie to polecam Texaco Havoline najlepsza firma która robiła pierwsza glikol do cłodnic. Płyn wystarcza na 5 lat lub 250 tyś km. koszt 1L 15,00 zł brutto.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4699-p%C5%82yn-do-ch%C5%82odnicy/page/3/#findComment-458528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mapetopel Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Witam. Wszystkie ople zalewane są rózowym orginalnym GM. Najlepiej zalać tym płynem i nie kombinować. Jeżdzę już 7 lat na tym płynie i nic się z nim nie dzieje nie traci swoich właściwości. Nie trzeba go nawet wymieniać samochód serwisowany w ASO i przez okres 7 lat nikt w serwisie go jeszcze nie wymieniał bo nie ma potrzeby. 1 Litr płynu około 35 zł. Jeżeli już ktoś się upiera przy wymianie to polecam Texaco Havoline najlepsza firma która robiła pierwsza glikol do cłodnic. Płyn wystarcza na 5 lat lub 250 tyś km. koszt 1L 15,00 zł brutto. To po co drążysz temat jak nie trzeba wymieniać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4699-p%C5%82yn-do-ch%C5%82odnicy/page/3/#findComment-458615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz0483r Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 to jak najlepiej spuszczac plyn wezem pod zbiorniczkiem czy przez czujnik wentylatora chlodnicy? Aby usunąć cały płyn z ukladu chlodzenia należy go spuścić z miejsca najniżej położonego. Jak wiadomo w układzie chłodzenia mamy dwa obiegi "krótki" i "długi", więc wypięcie węża z chłodnicy lub odkręcenie włącznika wentylatora (lepsze rozwiązanie, bo jest najniżej i zejdzie płyn z chłodnicy)spowoduje usunięcie płynu tylko z "długiego" obiegu, a w bloku silnika wciąż pozostaje płyn. Wtedy należy wypiąć od spodu wąż od nagrzewnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4699-p%C5%82yn-do-ch%C5%82odnicy/page/3/#findComment-462635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.